تلگرام

بستر فضای مجازی این بار فرصت را برای زنان و مردان نامحرم مهیا کرده است که به دنبال همسفری از جنس مخالف خود در کانال های تلگرامی آگهی همسفر یابی می دهند.

به گزارش مشرق، امروزه پیشرفت بشر در عرصه های مختلف علاوه بر آن که برقراری ارتباط میان انسان ها را تسهیل کرده است، فرصت مغتنمی را هم برای سودجویان و کلاهبرداران فراهم کرده است. سودجویانی که گاه با ظاهر فردی خیرخواه، خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار مخاطبان فضای مجازی قرار می دهند تا بتوانند تعداد آمار اعضای صفحات خود را افزایش دهند. عمده فعالیت این افراد را می توان مواردی چون خرید و فروش اجناس مختلف، همسریابی و باطل کردن سحر و جادو برشمرد.

درج آگهی های رنگارنگ کاریابی و درخواست نیروی کار مورد نظر در کانال های تلگرامی هم بخش دیگر فعالیت مدیران صفحات مجازی است. ظهور و فعالیت سایت های همسریابی و پس از آن کانال های مرتبط با این موضوع هم بخشی دیگر از فعالیت های افراد در صفحات مجازی است.

حال  پس از عملکرد ناموفق سایت ها و کانال های همسریابی، این بار در قالب اتفاقی جدید، عده ای از افراد سودجو از ظرفیت قابل توجه فضای مجازی به عنوان بستر یافتن «همسفر» استفاده می کنند. طرحی که بدون تردید تبعات و پیامدهای سنگینی را به دنبال خواهد داشت و دیر یا زود اعضا و استقبال کنندگان از چنین طرح هایی را با مشکلات فراوانی مواجه می کند. نکته قابل تامل این است که پیشنهاد بسیاری از درخواست کننده های همسفر، سفرخارج از کشور است.

اغلب متقاضیان و آگهی دهندگان کانال های «همسفر یابی» بیشتر دختران و پسران جوانی هستند که درخواست همسفر جنس مخالف دارند و با هماهنگی مدیران این کانال ها پیام درخواستی شان در معرض دید سایر مخاطبان قرار می گیرد. متقاضیان برای همسفر شدن با مردان یا زنان نامحرم به نشانی های درج شده در آگهی شامل شماره تلفن و نشانی اینترنتی مراجعه می کنند و پس از به تفاهم رسیدن راهی سفری می شوند که بدون تردید پایان پر مخاطره ای در بر خواهد داشت.

همسفر شدن دختران و زنان جوان با مردان غریبه و نامحرم جز انزوا، گوشه گیری و بی آبرویی دختران و بی قید و بند شدن مردان چه نتیجه ای می تواند در بر داشته باشد؟

فضای مجازی و فرصت قابل توجهی که در اختیار اعضا و مخاطبان بی شمار خود قرار می دهد، نکته قابل تأملی است که گویا نظارت چندانی از سوی مجریان و مدیران مربوط در آن  مشاهده نمی شود. اما اغلب افراد و به ویژه جوانان، نیازمندی‌های رنگارنگ خود را در این شبکه ها جستجو کرده  و به عبارتی غذای فکری و روحی را بیشتر از این منابع دریافت می کنند.

نظارت بر  فعالیت های  فضای مجازی کافی نیست

برنامه های  شبکه های اجتماعی به  دلیل اینکه  در داخل کشور طراحی و  ساماندهی نشده اند،  تابع قوانین ما نیستند و مشکلات و تبعات بی شمار این عدم پایبندی روز به روز در حال گسترش  بوده  و اخلاق اجتماعی را هدف قرار داده است.

حسین نوری خواه کارشناس و پژوهشگر  فضای مجازی؛ در خصوص فعالیت برخی افراد در مدیریت و  راه اندازی کانال های تلگرامی معتقد است:  شبکه های اجتماعی که در حال حاضر در کشور فعالیت می کنند، به قوانین موجود پایبند نبوده و با توجه به اینکه از فناوری رمز نگاری استفاده می کنند، امکان اینکه فیلترینگ هوشمند روی آن ها اعمال شود،  وجود  ندارد.

وی افزود: امروزه کسب و کارهای بسیاری در شبکه های مجازی راه اندازی می شوند و مجریان آن در بیشتر موارد فعالیت خود را در قالب ناشناس ادامه می دهند. از طرفی چون شبکه های اجتماعی در داخل کشور ساماندهی نشده اند، تابع قوانین ما  نیستند. این شبکه ها در موارد بسیاری تنها بستر ساز فعالیت های غیرقانونی شده  و انواع آلودگی های اخلاقی در آن ها دیده می شود و  فضای فرهنگی جامعه ما را مورد هجوم قرار می دهند.

این کارشناس اظهار داشت: در حال حاضر فضای فعلی شبکه های اجتماعی، فضایی است که کنترل خاصی از سوی دولت و حاکمیت در آن وجود ندارد و سودجویان و کلاهبرداران این فرصت را غنیمت شمرده و در چنین شرایطی اتفاقات تلخ و ناگواری متوجه مخاطبان آن می شود.

نوری خواه تصریح کرد: اگر شبکه یا نرم افزاری توسط یک شرکت داخلی تاسیس شده باشد، باید برای فعالیت خود، مجوزهای لازم را دریافت و نسبت به پرداخت بیمه و مالیات به عنوان بخشی از پیش نیازهای فعالیت در این حوزه اقدام کند. در حالی که  شبکه های اجتماعی فعلی که از سوی دیگر کشورها طراحی شده و در کشور فعالیت می کنند، به رعایت قوانین خاصی ملزم نمی شوند و به هیچ قانونی پایبند نیستند.

وی ادامه داد: حتی در کشورهایی که به مسائل اعتقادی اسلام پایبند نیستند، مسأله فعالیت شبکه ها و کانال های مغایر با فرهنگ آن ها مورد پذیرش نیست؛ زیرا چنین فعالیت‌هایی تبعات بسیاری به دنبال دارد.

این پژوهشگر فضای مجازی خاطر نشان کرد: هم اکنون برخی پرونده‌های موجود در قوه قضاییه، به دلیل جرایم مرتبط با فضای مجازی تشکیل شده اند و پیگیری این پرونده‌ها به همکاری بنیانگذاران اصلی شبکه های اجتماعی و مرکز مدیریت سرورهای آن ها بستگی دارد. در اغلب موارد هم مدیریت کنندگان این شبکه ها با قوه قضاییه همکاری لازم را ندارند.

نوری خواه گفت: فعالیت کانال هایی با مضمون همسفریاب آن هم همسفریابی برای دختران و پسران نامحرم، یکی از هزاران آسیبی است که متوجه مردم به عنوان مخاطبان اصلی شبکه های اجتماعی می شود. از طرفی چون قوانین و مقررات مورد نیاز و امکان پیگیری تخلفات وجود ندارد، به ایجاد چالش های جدی در حوزه اخلاقی و امنیتی منجر خواهد شد.

وی اظهار داشت: راهکارهای متفاوتی برای مدیریت شبکه های مجازی وجود دارد. یکی از این راهکارها ثبت و انتقال سرورها به داخل کشور و نظارت بر عملکرد مجریان آن ها است.

این کارشناس اضافه کرد: اجرای قانون در خصوص تخلفات فضای مجازی، یکی از راهکارهای اصلی کاهش جرایم این حوزه است. در مرحله بعدی وزارت ارتباطات همان طور که به لحاظ فنی، بستر استفاده از شبکه های اجتماعی را فراهم می‌کند، باید ساز و کار مقابله با محتوای پیام های مغایر با فرهنگ کشور که در فضای مجازی رد و بدل می شود را نیز مهیا کند.

نوری خواه افزود: اگر بر اساس قوانین حوزه حاکمیت مجازی پیش برویم، باید ابزارها و ادبیات علمی مرتبط با آن را هم فراهم و اجرا کنیم و در این صورت بحث مقابله با فعالیت غیرقانونی در شبکه های اجتماعی، کار پیچیده ای نخواهد بود.

 کمک به همسفر شدن دختر و پسر نامحرم در فضای حقیقی جرم است

 ایجاد راه ارتباطی  و تسهیل در برقراری رابطه دختر و پسر نامحرم به هر شکلی که صورت پذیرد جرم است و مجرم یا مجرمان باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند تا ویروس بی اخلاقی متخلفان به سایرین سرایت نکند.

سهراب سلیم زاده وکیل پایه یک دادگستری؛ در خصوص مجازات جرایم فضای مجازی معتقد است: تعیین مجازات و اجرای قوانین در فضای مجازی و حقیقی فرقی نمی‌کند و تنها در تعاریف برخی از جرایم یکی از شرایط احراز وقوع جرم در عالم واقع قید شده است.

وی گفت: در فعالیت هایی شبیه کانال همسفریابی که گرداننده کانال، با استفاده از ابزار اینترنت، اقدام به رساندن دختر و پسر نامحرم، برای اعمال منافی عفت به یکدیگر می کند، تخلف نخست همین ایجاد راه ارتباطی افراد نامحرم از طریق راه اندازی کانال در فضای مجازی است و جرم بعدی هم که ملاقات افراد مذکور و یا به اصطلاح همان همسفران است که در فضای حقیقی اتفاق می افتد.

این وکیل پایه یک دادگستری اظهار داشت: جرایم رایانه ای و قوانینی که مربوط به فضای مجازی است، صرفا به یک سری تخلفاتی می پردازد که امکان وقوع آن فقط در این فضا وجود دارد و همچنین جرایمی که به وسیله اینترنت در شرایط رخداد آن تسهیل ایجاد  می شود.

سلیم زاده تصریح کرد: رساندن دختر و پسر نامحرم برای اعمال خلاف شرع، جرم قضایی است و ارتکاب به آن فعل حرام به حساب می آید و قضات بر اساس قوانین موجود می توانند برای فردی که مرتکب چنین تخلفی شده است، حکم و مجازات لازم را صادر کنند.

وی افزود: وقوع جرایم مختلف صرف اینکه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رخ می دهد، مانع از اجرای قوانین نبوده و به طور کلی هر جرمی که در بسترهای اینترنتی اتفاق بیفتد، قابلیت پیگیری و رسیدگی دارد.

این وکیل ادامه داد: قانونگذار برای پیشگیری از وقوع جرایم سایبری قوانین مشخصی را در نظر گرفته است. قوانین موجود در حوزه فعالیت های مختلف در شبکه های اجتماعی چون تلگرام، گردانندگان کانال هایی که بیش از 5 هزار عضو دارند را  به دریافت مجوز ملزم کرده است، اما این امر به این معنی نیست که مدیران کانال ها  با تعداد عضو کمتر مجاز به ارتکاب جرم هستند.

سلیم زاده خاطر نشان کرد: قوانین جرایم رایانه‌ای بیشتر برای تخلفات مرتبط با مسائل امنیتی بوده و در این میان به دیگر تخلفاتی که ممکن است در فضای مجازی رخ دهد، اشاره ای نشده است.

وی اظهار داشت: مجازات جرایم رایانه ای و سایبری بیشتر شامل جریمه نقدی است و در برخی موارد هم بسته به نوع جرمی که فرد در فضای مجازی مرتکب شده است، حبس هم شامل او می شود.

این وکیل پایه یک دادگستری گفت: در خصوص تخلفاتی که در بستر برخی نرم افزارها و برنامه هایی همچون تلگرام روی می دهد می توان گفت که هنوز قوانین مدون و مشخصی در این خصوص  نداریم و در مواقع لزوم در این حوزه باید از دیگر قوانین مرتبط استفاده می شود. در رابطه با قوانین جرایم فضای مجازی نیاز به تصویب قوانین جدید و همچنین اصلاح برخی قوانین موجود به شدت احساس می شود.

سلیم زاده تصریح کرد: عدم همخوانی قوانین فقهی با قوانین مدرن معضل دیگری است که پیگیری و صدور حکم نهایی جرایم رایانه ای را دشوار می کند.

وی استمرار نظارت بر عملکرد مدیران فعال در فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: ساماندهی و تعیین ساز و کارهای مشخص برای فعالیت افراد، در شبکه های اجتماعی راهکار مناسبی برای پیشگیری از وقوع جرایم مختلف فضای مجازی است و همچنین نظارت مستمر بر عملکرد گردانندگان و مدیران کانال های تلگرامی باید به شکل جدی تر دنبال شود.

 غفلت از موقعیت فضای مجازی، اخلاق اجتماعی را به فساد می کشاند

در جامعه امروز  فرصت طلبان و سوءاستفاده گران متخلف، هر روز راهی تازه برای کلاهبرداری و دور زدن و زیر پا گذاشتن قوانین پیدا می کنند. نظارت جدی بر عملکرد مجریان فضای مجازی به ویژه مدیران تلگرام  که از برنامه های پرمخاطب محسوب می شود، امری بدیهی و مورد نیاز است. زیرا در صورت جریان سازی خلاف قوانین عرفی و اخلاقی کشور، تبعات سنگین آن دامنگیر خانواده ها و جوانان هیجان زده ای می شود که  در نهایت سادگی به مدیران ناشناس  و قانون گریز اعتماد می کنند و قربانی اهداف شوم این افراد می شوند.

اگر در جریان یکی از این سفرها که مدیران همسفر یاب افراد را بهم می رسانند، برای فردی در خارج از کشور مشکلی ایجاد شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ شناخت همسفران تلگرامی به جز فضای مجازی در چه بستر موجهی به دست می آید که افراد اینگونه بی مهابا درخواست پیدا کردن همسفر را به مدیر چنین کانالی می دهند؟

غفلت از موقعیت قابل توجه فراهم شده در بستر  فضای مجازی، اخلاق اجتماعی را به فساد می کشاند و در این میان جوانان به دلیل ناآگاهی، آسیب فراوانی  می بینند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 45
  • یونسی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    لعنت بر بی غیرتهای فاسد
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      شهدا شرمنده ايم
    • تهرانی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      چشم وزیر جوان حامی تلگرام روشن!
    • AE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      48 24
      شاید تلگرام بسته شه اینجور مشکلات حل شه!
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      19 10
      اگر به قول شما این بی غیرتهای فاسد لعنت بشن پس کی بره با سر و وضع عریان و روبان سبز و بنفش عین کرم تو بغل هم برقصن و بلولن ؟
  • صادق IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    کجایند آنان که سوختن ایران را میخواستند. بیایند و تماشا کنند. ایران سوخت
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      58 11
      یعنی آنجا که محدودیت نیست ، جوانان معصومند ؟ کجای زندگی محدودیت نیست ؟ عالم عالم محدودیت است .
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      67 9
      چه محدودیت باشد و چه نباشد ، آن که بخواهد راه دیگری برود ، می رود ؛ در محدودیت تلاش می شود لجام ناپذیری آسیب کمتری برساند .
  • سیدمرتضی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    باید در شبکه های اجتماعی را تخته کرد باید این بیناموسان را ......
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      33 50
      خوبی شبکه های اجتماعی اینست که من واقعی را نشان میدهد مثل یک ایینه و شکستنش خطاست
    • فرامرز IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      52 37
      حالا فرضا ب گغته شما در شبکه های مجازی رو تخته کردن اصلا بستر اینترنت رو از ایران برچینند با ذهن و فکر خراب و فاسد میخاهن چه کنند؟ ذهن و فکر خراب رو هم میشه فیلتر کرد ؟میشه تختش کرد؟ هر چقدر هم شبکه های مجازی فیلتر بشن و دسترسی بهشون محدود باز اینها از یک جای پیگر کارشون و شروع میکنن . از روزی که بشر پا به زمین گداشت همین بوده همون قدر که یک عده برای هدایت نسل بشر تلاش کردن عده دیگر که همه وجودشان رو به شیطان تقدیم کردن برای انحراف انسان میکوشند از هیچ راه و روش و وسیلهای هم فرو گذار نکرد . مشکل از شبکه های مجازی و اینترنت نیست دوست من و چیزی هم با فیلترینگ و تخته کردن درست نمیشه چون اینها کاربرد دو گانه دارند و همون قدر که عده ای دنبال سواستفاده از اینها هستن عده ای دبگر هم دنبال استفاده مفید و درستن مشکل این آدمهای شیطان صفت و ذهنهای خراب و فاسدشون هستن تا اینها هستن اوضاع همینه تنها کاری که میشه کرد اینه که با آموزش درست سطح اطلاعات و آگاهی مردم ، و بلاخص جوانان رو بالا یرد تا اینقدر راحت گول این شیاطین رو نخورندو به دام اینها نیفتن تا کار و کاسبی اینها تخته بشه. اما (این اما خیلی مهمه) متاسفانه در کشور ما رسمه بجای اینکه مساله رو حل کنن صورت مساله رو پاک میکنن و تا این رسم غلط در ایران باشه هیچ مشکلی درست نمیشه با فیلتر کردن و تخته کردن و نگاه جناهی داشتن به این موضوع چیزی درست نمیشه و فقط صورت مساله رو پاک میکنه و مطمعنا خیلی زود مشکل اصلی ار جای دبگری سر باز خواهد زد. تنها خواهش من از مسعولین این است آموزش رو جدی بگیرن و تمام چرا که ریشه تمام مشکلات و بدبختی های بشر در آموزش اشتباه است و بس. از مشرق هم خواهش دارم این نظر رو بدون سانسور منتشر کند هر چند چیز خا صی هم نگفتم که نیاز ب سانسور باشه
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      15 99
      نظرت مفت نمی ارزه
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      آیا نمی فهمید این شبکه ها ذهن سالم را هم بیمار می کنند؟ تازه به فرض وجود ذهن بیمار آیا باید برایش بستر فساد و بی حیایی را مهیا کنیم؟ شما باید بفهمید که هدف از دین و تمدن اصلاح باطن افراد نیست. بلکه هدف آن است که ظاهر جامعه اصلاح شود تا کسی که می خواهد سالم زندگی کند آسیب نبیند.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    کثافت داره موج میزنه
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      6 10
      فساد به هر حال هست چه پنهان و چه آشکار . فقط وقتی آشکار باشه دیگه دوریی و تظاهر کمتر میشه .
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    به لجن کشیده شده این مملکت. لعنت بر ....
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      165 1
      طرف زنش مثل عروس آرایش میکنه موهاش هم پریشون میکنه خود آقاهه هم معاون اداره ایی ست که انتظار مسلمانی ازشون داریم بعد چه انتظار داری از بقیه که بیکارن !!!!!!!!!!!!!
  • مهدی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    خاک بر سر مسئولان فضای مجازی ایران. بی غیرتها
  • محمود IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    مسئولان ایران اگر از غصه بمیرند رواست. لعنت بر این دنیا
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      260 8
      اگر مسئولان مربوط جوی غیرت داشتند ، وضعیت این گونه بود ؟
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      13 5
      لطفا انتظارت بی جا از مسولین نداشته باشید آنها هم بدشان نمیاد از این کثافت بازار مجازی
  • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    46 13
    یه چند تا کانال هم من میشناسم خیلی وضعشون خرابه اما راحت دارند کار میکنند
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      34 5
      ای شیطون. چرا اونها رو می شناسی؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    55 76
    یکی از بزرگترین کارهایی که دولت میتونه انجام بده احداث خانه های عفاف در همه شهرهاست. هم باعث میشه بشدت ارز کمتری از کشور خارج شه هم اینکه فساد از سطح شهر ها کمتر شه.
    • علی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      27 18
      معلومه سن جنابعالی به دهه جهل و پنجاه قد نمیده وگرنه این حرف‌رو نمیزدی!. این حرفا فقط یه بهونه هست ولاغیر!. فکر کردی اون خونه‌های عفاف چجوری درست میشد؟!. داستان زندگی اون خانومایی که توی خونه های آنچنانی کار میکردن رو بخون تا بفهمی چه خبر بوده. شاید یک‌درصدشون با میل و رضایت قلبی میرفت اونجا بقیه همه هزار و یک قصۀ ناگفته داشتن!. غیر از اونا، توی خیابونا و کوچه بازار هم کم نبودن
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      9 3
      ماذا فاذا عفاف!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      146 9
      غصه نخور اگه اصلاح طلبا با همین فرمون پیش برن تا یک دو سال دیگه وسط چمن پارکها میشه خانه عفاف . خیلی علنی و کدخداپرستانه
    • AE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      7 8
      درد و بلای اصلاح طلبان بخوره تو سر شما افراطی ها شما خودتونو جمع وجور کنید.
  • علی ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    علی برکت الله...! مسئولین ذیربط کلاه‌شون رو بزارن بالاتر...!.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    63 12
    فساد تو تهران خیلی زیاد شده
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      28 4
      فقط تهران؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    خدایا مارا از دست این سکولارها وغرب زده ها نجات بده
  • حمید ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    وقتی بعضی‌ها! برای جمع کردن آرای بیشتر یاوه‌سرایی میکنن و حاضر میشن واسه چندتا رای بیشتر همه اصول اخلاقی و مذهبی رو زیر پا بزارن و شعارهای آنچنانیِ «آزادی بیشتر» میدن وجداناً هنوز خوش‌مونه!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    پس از همسفر شدن، .... دام مردان شیطان صفت برای دختران پاک 14 ساله،
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      14 3
      هیچ دختر پاک 14 ساله ای از این غلطها نمیکنه
    • بنده خدا IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      14 2
      حرفش درسته چرا منفی دادید؟؟؟!!!! منظورش اینه اینها با هم مسافرت میرن و دختره با چشم باز میدونه چی در انتظارشه بعد وقتی تو سفر کوچکترین اتفاقی افتاد و دختره شکایت کرد روزنامه ها و سایتها مینویسن دام مردان شیطان صفت برای دختر پاک!!!! البته منظورم فقط در این موردها هست وگرنه واقعا شیطان صفتهایی هستن که دام میچینن و قربانیانشون هیچ تقصیری ندارن.
  • بی شناسنامه ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    83 17
    عجله نکن مشرق!. چیزی نمونده فساد در خونه همه مردم ایران رخنه کنه
    • کارشناس ارشد IT IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      رخنه کرده خبر ندارید الان کسی در امان نیست. تلگرام که آمد کار را تمام کرد. متاسفم
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      16 4
      خداآن روز را نیآورد و شما هم از خانه ی خودت بیشتر حرف بزن خوشبختانه در خانه ی ما خبری نیست .
  • کارشناس علوم اجتماعی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    41 72
    تنها راه نجات ایران از این منجلاب احداث خانه ها فساد است. فراموش نکنیم که 10 واحد فساد آشکار بهتر از 1000 واحد فساد پنهان است.
    • رضا از اهواز IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      88 14
      حل مشکل ازدواج رو ول کنیم بجاش خانه فساد بسازیم خوبه اونوقت !؟ کارشناس .... هم نیستی بزرگوار !
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      143 7
      چرا خانه ی فساد! خوو ازدواج که بهتره؛ جلل الخالق!
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      9 4
      مسکن اجتماعی
    • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      16 3
      کارشناس ما که جنابعالی باشید وضع از این بهتر نمیشه!!!!
  • P IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    77 12
    اینجورافرادی اولا" دخترنیستن بلکه اکثرا" .... خیلی از سفرهای دانشجویی و اردوهای همکاری در شرکت ها و ادارات هم همینطور هست.....
  • یونس IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    باسلام.عزیزان اگه فساد زیاد شده و داره افزایش پیدا میکنه نشون میده همه ما توی دفاع از اسلام و قرآن و اهلبیت جدی و محکم نبودیم بهترین راه اینه که ابتدا خودمون در امتداد مسیر اسلام باشیم و هم دیگران رو به این راه دعوت کنیم.البته این حقیقت رو نباید فراموش کنیم که هم در داخل و هم در خارج تمام تلاششون رو دارن میکنن و بیکار ننشستن ولی ما هم وظیفه داریم طبق فرمایش رهبر مبارزه کنیم و بدانید که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. یاعلی
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    حسن روحانی در مصاحبه تلویزیونی: من قبول ندارم که مسائل دینی و مذهبی در جامعه ضعیف شده است. ما نباید مردم را به زور به بهشت ببریم.
    • آیینه CA ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      47 9
      آیا باید مردم را به جهنم تشویق کرد؟! ...
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      212 6
      مشکل اینه که مسئولین ما فکر می کنند خودشون دارن میرن بهشت[!!]، پس حالا دست چند نفر رو هم بگیرن ببرن به بهشتی که فکرش رو می کنند. باید به اون ها گفت حالا واقعاً مطمئن هستید دارید میرید بهشت!
  • کارشناس ارشد IT IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    فساد در ایران بسیار بالتر از همه کشورها شده است و مدیران در خواب
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      یکی از پاسخگوها آقای جنتی باید باشه که با نوع تاییدشون دامن زده شد به این اوضاع. زمانی رهبری گفتند: آقای احمدی نژاد نام امام زمان(عج) را در محافل بین المللی زنده کرد. اما امروز چی...
  • فاطمه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    41 11
    خدا عاقبتمون به خیر کنه ان شاءالله.چون هر کاری می کنی به گناه آلوده نشی نمیشه از هوا وزمین و خیابون و گوشی مبایل همه در جهت از دست دادن ایمانمون دارند تلاش می کنند.
    • پری IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      36 6
      فکرکردی الکی میبرن بهشت؟؟ باید ثابت کنی مومن واقعی هستی مگر خداوند فقط از انسانها _چه زن چه مرد_تقوااااااااانمیخواد..
  • ج د ا IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    اینجور کارا مقدمه ای برای فساد های بیشتر و سپس جنایات جنسی است کسانی که از قتل آتنا غمگین شده اید کسانی که به فکر دختران و پسران خودتون هستید اقدام کنید از دولت روحانی انتظار کاری نداشته باشید خودتون شروع کنید و طبق گفته رهبری عزیز آتش به اختیار هر کاری در زمینه فرهنگی میتونید انجام بدید و جلوی این فسادها رو بگیرید حداقل اگر تلگرام و اینستاگرام دارید پیام برای مردم بفرستید و روشنگری کنید که دنبال این چیزا نروند که دست شیطان در کار است
  • US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    179 2
    دخترا میرن خوش میگذرونن و از باکره گی درمیان بعد می افتند گردن من و امثال من بدشانس همسر بدنشان ، حالا باقالی بیار هندونه ببر
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      5 5
      باقالی و هندونه رو اگه با چشم باز بخری جنس پاره بهت نمیندازن
    • نصیر IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      3 4
      99 درصد اون دخترها گیر همان پسرهای هرزه میاد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    8 5
    اگر به خانه ی فساد تن بدهیم، این جماعت بیشتر غرق کثافات می شوند و بیشتر خواهند خواست ولی با این اوضاع ...، چی بگم! رسمی و قانونی کردن ازدواج موقت در شهرها پیش از پیش مورد نیاز است. این را قرار بدهیم، محله های بدنام به وجود خواهند آمد نهایت در خارج از منطقه ی شهری میسازیم این ها را، شرط هم میکنم هزکس با وجود این مراکز از حق خودش فراتر رفت سخت مجازات کنیم
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    285 2
    برنامه دولتمردانی که به اسلام اعتقاد ندارند ایجاد رابطه بین دختر و پسر تا بتوانند در راس قدرت بمانند و ...هایی که در خانه هایشان بار مشروب دارند
    • AE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      4 5
      نگو که ارتباط دختر و پسر در زمان این دولت عادی شده
  • DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    برنامه دولتمردانی که به اسلام اعتقاد ندارند ایجاد رابطه بین دختر و پسر تا بتوانند در راس قدرت بمانند و وزرایی که در خانه هایشان بار مشروب دارند
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    59 5
    اینکه می گفتن بالاخره مسجد هم خلا میخواد، مال اول کار بود الان حالا تقریبا عده زیادی خودشون خلای متحرکند. با عرض معذرت از واژه ی زشتی که به کار بردم.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    135 2
    دختر 15 ساله با یه ساپورت تنگِ نازک و تاپ و یکمن آرایش میره پیش مامانی جونش میگه دارم میرم سفر . مامانی صورت قند عسلشو میبوسه میگه : برو جیگرم
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      12 0
      راست میگه. رفته بودیم عروسی خیر سرشون زن و مرد جدا بودن. دیگه کار از تاپ و مینی ژوپ که گذشته. نیم تنه بالای نافهای پیرسینگ شده پوشیده بودن می رفتن تو راهروی مشترک باغ جلوی مردا عکس می گرفتن یا برای صرف شام جلوی مردای آشپزخونه همین شکلی می گشتن. ننه ها هم که کور و کر و خر و باور بفرمایید همین مادرا کت دامن سنگین رنگین و روسری و چادر هم سرشون بود یا اینکه بگم حتی مجلس شرابخوری بود؛ ابدا. بدبختی همینجاست. یعنی جمعیت به ظاهر مومن نمازخون که شب احیا حتما مسجد میره، بچه ش اینطوری هست ذوقش هم میکنه میگه عجب شکمبه و ناف و لنگ خوشکلی داره...
  • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    16 4
    شايد مقدمه اي براي 2030 باشد
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      14 0
      مقدمه کدومه ؟ اینها از متن هم اونورترند
  • یک هموطن IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    136 2
    وقتی برای جمع آوری رای ، دختر و پسر را جمع می کنند و بنای رقص و پایکوبی را می گذارند و ....
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    114 0
    اینا هم سفر نمی خوان یه نفر برا عیاشی می خوان و گرنه چرا همه همسفرا باید جنس مخالف باشن از همه عجیب تر و مسخره تر این هایی که درخواست هم سفر میدن میگن هزینه ها هم به عهده هم سفر باشه
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    82 0
    دختران هم متأسفانه در پس این فضاسازی‌ها و پوشیدن لباس مدرنیته، در این دام گرفتار می‌شوند. امیدواریم رسانه ها به روشنگری خودشان در این باره بیشتر ادامه بدهند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    16 49
    چه جالب تا حالا ندیده بودم پس ما هم میتونیم خارج بریم
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      17 10
      شما با این فکر و احساست همین الآن هم خارجید ؛ عفیف مخیله ای برای ... ندارد
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    16 13
    به قول حضرت حافظ : میکده ها را ببستند خدایا مپسند - که خانه تزویر و ریا بگشایند
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      5 1
      اوج عرفان!
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      4 1
      در میخانه ببستند خدایا مپسند-که در خانه ی تزویر وریا بگشایند...
  • سيد مجتبى NL ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    154 0
    چه بسيار دختران وپسرانى رو سراغ دارم كه از فقر داره عمرشون چون زهر ميگذره ونتوانستند ازدواج كنند؛ حالا فعالیت در سایت همسریابی بماند!
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      115 0
      و متاسفانه کارشناسان بسیاری هم قوز بالای قوز شدند و با مطرح کردن شرایط دیگر ، مشکل ازدواج کردن رو چند چندان کردند ؛ آموزه های دینی انسانها را توصیه به تحمل و صبر می کند ، اما بسیاری از کارشناسان توصیه به گفتگو در شرایطی می کنند که مصداق بارز مشاجره ، جر و بحث و ... است و ...
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    8 1
    ممنونم معرفی کردید. خبر نداشتیم. روشنگری به موقعی بود.
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    96 11
    شهدا شرمنده ايم
    • وکیل مدافع شهدا IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      8 0
      شرمنده بمونید و هیچکاری هم نکنید
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    152 0
    راه مبارزه است ، اما زشت و ناخوشایند و ظالمانه جلوه اش داده اند ؛ فاطمه سلام الله علیها چند سالگی ازدواج کردند ؟ ما با سنگهای شروط چنین و چنان ، راه ازدواج را بسیار سخت کرده ایم ، سنگها را برداریم تا جریان زندگی در مسیر صحیح سهولت یابد ، و مسیرهای ناروا از روانی بیفتند .
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    12 4
    چه عیبی دارد دختران و پسران وزدتر ازواج کنند، تا زمان فراهم شدن امکان ، از فرزندآوری جلوگیری کنند ؛ ازدواج کرده ها کمتر مبتلا به کثافتکاری می شوند .
  • امید IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    عجبا.بذارید جوانان حال کنن
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      109 0
      چه دخترانی که جانشان را سر نابخردی گذاشتند...
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    5 74
    خیلی با حال بود.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    130 1
    بی‌حیایی و وقاحت هم حدی دارد
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    279 4
    خدایا امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند تا بیش‌تر از این شرمنده حضرت فاطمه زهرا(س) نشویم
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 3
    چرا ما اینقدر بی جنبه هستیم ؟
  • حمید RO ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    2 2
    در شبکه های اجتماعی بدون نظارت همه یاید فیلتر و ممنوع شوند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    2 0
    واقعن چه وضعی هست
  • ممد IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    8 0
    تو مملکتی که یه جوون نمیتونه به راحتی ازدواج کنه و نیازش رو برطرف کنه بایدم شاهد این جور ناهنجاری ها باشیم
  • Naimat AF ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    ازداج
  • میلاد IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    عشق حال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس