کد خبر 763710
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
ایران و سوریه

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که در صدر هیاتی تجاری به دمشق سفرکرده با وزیر اقتصاد سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و خواستار تجارت آزاد با این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، در این دیدارنایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با مقامات سوریه، سامرالخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: ما به قدمت، وزن و نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیشبرد اقتصاد ایران واقف هستیم؛ امیدواریم این تجربه و موقعیت ویژه اتاق ایران، به کمک بخش خصوصی و حمایت از توسعه تعاملات دو کشور بیاید و بتوانیم مراودات و همکاری‌های اقتصادی را هم به تناسب روابط نزدیک و برادرانه سیاسی ارتقا دهیم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از روند بوجود آمدن ثبات و امنیت در سوریه به تشکیل ستاد ویژه‌ای در اتاق برای توسعه همکاری‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: در صورت مشخص شدن و اعلام نیازهای تجاری فوری و لیست پروژه‌های که نیاز به بازسازی و احداث دارند، اتاق ایران با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، اتاق‌های استانی و شرکت‌های توانمند ایرانی، حداکثر تلاش خود را در جهت تأمین این نیازمندی‌ها بعمل خواهد آورد.

سلاح‌ورزی در این دیدار از وزیر اقتصاد سوریه خواست که علاوه بر تعیین و معرفی نماینده ویژه‌ای برای پیگیری امور، دستورات و پیگیری لازم در راستای اجرای دقیق و کامل توافق تجارت آزاد بین دو کشور را به عمل آورد.

سامر الخلیل نیز اظهار امیدواری کرد که بزودی به همراه هیات بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی به تهران سفر کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از موفقیت‌های اخیر دولت سوریه در مبارزه با تکفیری‌ها و گسترش ثبات و امنیت در این کشور ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر زمینه آرامش همه مردم سوریه و ثبات در این کشور فراهم شود.

نایب‌رئیس اتاق ایران در صدر هیاتی تجاری به دعوت وزیر اقتصاد سوریه و برای افتتاح پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق به این شهر سفرکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس