قالیباف

دکتر قالیباف با انتشار نامه‌ای خطاب به جوانان، ضمن نقد رفتار سیاسی جریان اصولگرایی، پرسش‌هایی درباره چگونگی گذار به نواصولگرایی مطرح کردند. نظر شما چیست؟

سرویس سیاست مشرق - دکتر محمدباقر قالیباف نامه مهمی، درباره انتخابات و مسائل جاری کشور منتشر کردند که از یک‌سو انتقاد به ساختارهای ایجادشده در جریان انقلابی است و از سوی دیگر، تشویق و پیشنهاد برای عبور از دوران اصولگرایی به نو اصولگرایی است، واژه‌ای که نیاز به تبیین بیشتری دارد تا افکار عمومی بتواند درباره قبول یا رد آن تصمیم بگیرد.

قالیباف در قسمتی از نامه منتشره‌اش می‌نویسد:

"دو پرسش بیش از هر چیز، ذهن من را به خود مشغول کرده است: پرسش اول این‌که ناکارآمدیِ دولت زمینه را برای تغییر در وضع موجود در افکار عمومی کاملاً مهیا کرده بود، چه عواملی باعث شد که ما این فرصت بزرگ را هم مانند گذشته از دست بدهیم و در عمل اجازه بدهیم با تثبیت مدیریت خسته، بسته و زاویه‌دار با گفتمان انقلاب اسلامی و منافع ملی، زندگیِ جاریِ مردم و آرمان‌های انقلابِ اسلامی چهار سال دیگر در بیم و نگرانی سپری شود؟  و در پی این سؤال، پرسش بعدی مطرح می‌شود که برای اصلاح این روندی که سال‌هاست ادامه دارد و باعث شده جمهوری اسلامی نتواند در دوران پس از دفاع مقدس حتی یک دولت کارآمد در حل نیازهای مادی و معنوی مردم و نزدیک به افق آرمان‌های انقلابِ اسلامی را تشکیل دهد، چه باید کرد؟

در گفتگو با شما جوانانِ مؤمن، دلسوزِ انقلاب و نظام و کشور، جواب‌هایِ متعددی در پاسخ به این شنیده‌ام که نشان می‌دهد بسیاری از شما دلیلِ شکست‌های اخیرِ جریانِ اصول‌گرایی، در جلبِ نظرِ مردم در انتخابات را، نتیجه اشکالاتِ ساختاری، رویکردی و عملکردی در سطوحِ کلان و خُرد می‌دانید. لذا به این باور رسیدم که «تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی» یکی از مطالباتِ اصلیِ امروزِ شما جوانانِ مؤمن و دلسوزِ انقلاب و کشور است. امروز دیگر روشن است که اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، در نگرش و شیوه سیاست ورزی خودْ متحوّل شود و با گفتمان و چهره‌هایی نو، حرکت در راستایِ «نو اصولگرایی» را هرچه زودتر آغاز کند."
 

نظر شما درباره نامه اخیر دکتر قالیباف چیست؟ چقدر با این پیشنهاد موافق یا مخالف هستید؟ چه طرح و پیشنهادی در تکمیل دغدغه‌های مطرح‌شده از سوی دکتر قالیباف برای تبیین بهتر نواصولگرایی دارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    44 66
    اینکه خودشونو درگیر لفظ های اصولگرا و اصلاح طلب میکنن، اشتباه استراتژیکه. همه باید بیان زیر پرچم حزب الله
    • کاظم IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      57 8
      معنی این نامه این است که باید در مقابل جریان تند فریب کاری و نیرنگ بسیار با سیاست عمل کرد و احساسی و بدون منطق رفتار نکرد. متاسفانه هسته تصمیم گیر ( جمنا ) در انتخابات اشتباه کرد و قالیباف که اقبال همه نوع تفکر و گرایش به وی بیشتر بود را کنار گذاشتند و رئیسی که هواداران خاص داشت را به عنوان کاندیدا واحد انتخاب کردند . قالیباف اگر می بود اختلاف آراء 1 یا 2 میلیون بود نه 8 میلیون .
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      16 44
      آقا کاظم اگه قالیباف هم میومد، باز هم شاهد مهندسی آرا می بودیم. به نظر من تو این دوره واقعا رئیسی برنده شد. در ضمن جمله ی اولت هم بدیهیه، از قبل همینطور بوده، گفتن نمیخواد. کشور از بازی اصولگرا اصلاح طلب ضربه خورده.
    • ایمان IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      6 3
      در پاسخ این عزیزی که پاسخ دادند باید بگوییم به گفته مقام معظم رهبری که گفتند با شکست مقطعی که در دوران دفاع مقدس هم از این شکست ها بود اما در نهایت پیروزی نهایی با ما بود،اگر چه جمنا شکست خورد ولی در کل عموم مردم رشد کردند و نامزدهای اصول گرا وانقلابی این رشد را به مردم دادند و مردم اکنون 4سال فرصت خواهند داشت تا فکر کنند که به تبلیغات رای دهند یا به گفتمان انقلابی و صادق و دور از تهمت های انقلابیون همانند رئیسی و قالیباف و میرسلیم...انها خواهند فهمید که دیگر غول تبلیغات سوء را نخورند.همان گونه که طلیعه آن شروع شده و خیلی از کسانی که به جبهه مخالف رای دادند فهمیده اند که تبلیغات سوء بر آنها تاثیر گذاشته.مقام معظم رهبری فرمودند در مسیر رفتن به جلو با ملایماتی روبه رو خواهیم بود مانند کوهنوردی که به قله صعود میکند و با تپه ها گاه سقوط کوتاه روبهرو میشود اما به لطف خدا به قله میرسد.من قول میدهم این جریان بیداری عموم مردم روز به روز بیشتر خواهد شد و وظیفه آقایان قالیباف و رئیسی و همه انقلابیون که خود نیز جزیی از آنها هستم نشر شعارهای انقلاب و دین مبین اسلام که اصولی هستند که هیچ موقع تغییری نمیکنند و در برهه ای از زمان کمرنگ میشوند که تقصیر پرچمداران هست و من به آقای قالیباف پیشنهاد میدهم زیاد به دنبال مطرح کردن اسم حزب خاصی نباشند و مکررا مبانی انقلاب و امام خمینی و عبرت های تاریخی را بازگو کنند تا جوانان آگاه شوند همین باعث جذب انها میشود.ما انقلابیون که نمیتوانیم برای جذب بیشتر اصولمان مانند حجاب را زیر پابگذاریم همان کاری که جبهه مقابل انجام داد انها حاضر شدند برای رای بیشتر این گونه به مردم القا کردند که اگر مابیاییم آزادی بیشتر میدهیم آزادی حجاب و...اما ما این کار را نمیکنیم چون معتقدیم که جواب امام امت را در آن دنیا چه بدهیم جواب شهدا را چه بدهیم من به عینه در اطراف خود دیدم کسانی که به جبهه مخالف رای دادند و دادن آزادی را دلیل رای دادن خود به جبهه مخالف میدانند که به زودی متوجه اشتباه خود خواهند بود و ما اگر هم اکنون شکست مقطعی خوردیم و آنها به طور مقطعی پیروز شدند اما در نهایت پیروزی واقعی و ماندگار برای ما است که حافظ شعاعر الله هستیم.
    • علی US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 4
      ناشناس 8:34، کاش همه ی افراد جبهه ی شما همین تصور رو داشته باشن، چون اونطوری اصلاحات بدون نیاز به زحمت خاصی در مراحل بعدی هم پیروز خواهد شد و اصولگرایی رو به افول خواهد رفت و اون چیزی است که ما اصلاح طلبان میخوایم.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    55 12
    حرف دل ماست
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      7 7
      چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد اکثریت جمعیت نسل جدید دیدگاه فکریشون به اصلاحات نزدیکتره تا اصولگرایان . جمعیتی که هر سال با رسیدن به سن رای تعدادشون ببشتر میشه . در انتخابات اخیر هم بیشتر رای اصولگرایان بخاطر مانور روی مسایل اقتصادی بود وگرنه روی بحث های عقیدتی انقلابی مانور میدادند رایشون کمتر هم میشد .
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    50 18
    بهرحال اصولگرایی باید پوست اندازی کنه. ارتباطش رو با طبقه متوسط بازتعریف کنه... با اجتماع و بدنه آشتی کنه. با فرهنگ آشتی کنه. با هنر آشتی کنه. چهره های کدر رو از خودش دور کنه. گفتمان خدمت رو غالب کنه. و خیلی کارهای دیگر که این نامه شاید سرآغازش باشه...البته غضنفرهای درون گفتمان کم نیستن و نبودن.
    • علی US ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      19 2
      جانا سخن از زبان ما میگویی...
    • محسن IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      36 6
      خب عزیزم اصولگرایی اگه بتونه این ویژگیها رو کسب کنه (ارتباط با طبقۀ متوسط، آشتی با اجتماع، آشتی با فرهنگ، آشتی با هنر و ...) میشه همون اصلاح طلبی دیگه.
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    26 19
    به نظرم حرف دل مردم هست
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    27 31
    فرقی بین تفکر آقای قالبیباف و روحانی در اداره کشور نیست. ایشان اولا باید ثابت کنه که کجای تفکرش انقلابی هست؟ و همچنین بقیه اصولگرایان
    • رضا IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      25 18
      بعد معذرت میخوام ولی اگر کل جریان اصولگرایی و مدیریت جهادی آقای قالیباف در شهرداری تهران یک نمونه انقلابی نیستن،پس کی انقلابیه؟روحانی هم ک میگید نیس(البته این آخری رو من هم با شما موافقم )،لابد شاه انقلابیه...!
    • فرشاد IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      9 15
      اگر در جناح رقیب اصلاح طلبان آمریکایی و فاسد انقلابی نبود این همه پیشرفت نبود مگر روخانی با کدخدا صحبت و گفتگو نکرد نتیحه اش شد بتن قلب راکتور ولی کدام یک از انقلابیون مسئول نتیجه 38 ساله صنعت هسته ای را به باد داده یک نمونه بفرمائید
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    5 18
    چند مشکل داریم : ۱. اعتقادی به تشکیلات فراگیر مانند حزب جمهوری نداریم همه احزاب انقلابی در حزبی فراگیر مثلا با بانیانی مثل دکتر رییسی آیت الله اراکی و آیت الله اعرافی و .. مانند دهه ۶۰ ادغام شوند روحانیت مبارز فعلی ما جرائت دهه ۶۰ را ندارد. خواست غیر انقلابی ها هم همین چهل تیکه بودن افکار انقلابی هاست. زیرا حزب فراگیر کارش آموزش و پژوهش و جذب اکثریت مردم و سیاسیون هست. و فرهنگ سازمانی جدیدی را تولید میکند حزب فراگیر تجربه اش مثل بسیج غیر نظامی فعلی هست . مردم را بسیج میکند با جبهه بازی و جوگیری به جایی نمیرسیم ۲. جنبش تشکیل دهید و بر مشارکت مردم سوار شوید چرا مشارکت ۱۶ میلیونی پشت رییسی رها شد و تب و تاب ها خوابید؟؟؟ ۳. کهنه شدن کلیدواژه ها و رنگ و لعاب گفتمان و عدم شفافیت گفتمانی که چه میخواهیم؟؟
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    23 14
    به قول رهبر انقلاب عصر فعلی بحث انقلابی و غیر انقلابی بودن هست
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    37 33
    هئیت امنا جمنا در حد جمنا نبودن!!! ای کاش رییسی و قالیباف و آیت الله اراکی و اعرافی و ... بانی بودند روحانیت مبارز مانند دهه ۶۰ به میدان آید حزب فراگیر تنها راه هست
  • حسین IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    18 13
    نظرم اینکه اولا این تقسیم بندی اصلاح طلب و اصولگرا رو حذف کنن الان تقسیم بندی لیبرال و انقلابی مناسبتره. دوم اینکه چهره های انقلابی غالبا پرکار و اهل خدمت به مردم هستن و نسبت به لیبرال ها کارنامه کاری خوبی دارند متاسفانه تو چند دوره انتخابات رای مردم توسط لیبرال منشها با جنجال سازی مدیریت میشه و در بدنه اجتماعی دارن تاثیر میگذارن چیزی که انقلابیها ازش غافلند و این همان انقطاع از جامعه است وقتی در بین مردم نباشید لیبرال ها ازت غول درست میکنن و به طرفداراشون القا میکنن.
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 13
    فعلا تا فراگیر شدن نو اصول گرایی و گفتمان با بدنه جامعه بهتراست چهره وضمینه های فکری وپشت پرده جریانات اصلاحات را بیشتر برای مردم مورد نقد قرار داد تمام کسانیکه از قدرت فکری که همراه با منطق محکم و بالایی برخودار هستند ودستی برقلم دارند باید پشت پرده کلمات وجملات عوام فریبانه جریان اصلاحات و میل شدید ایشان به غرب و نا کارامدی راه به بن بست خورده غرب گرایی در تمامی تحولات جهانی اعم از اقتصاد که شدیدا میل به سرمایه داری دارد و عامه مردم را به چشم ر عیت نگاه میکند و جامعه فرهنگ سیاست استسمار و دیگر اندیشه های مورد نفرت جامعه ایرانی را شفاف سازی وبصورتکی بدنه جامعه درکی صحیحی ازان بکنند را در اولویت قراردهند وقتی که احاد وتوده های مردمی حقایق را بفهمند درک کنند دیگر شعارهای بزک شده این جماعت برایشان ارزشمند تلقی نمیگردد همراه با روشنگری وحتی اولویت روشنگری میتوان به باز سازی اصول گرایی یا به تعبیری نو اصول گرای با کمک جامعه دانشگاهی حوزوی فرهنگی اقتصادی کارافرینی تولید داخلی و کشاورزی بانکداری بدون ربا و باز بدنه جامعه ایرانی به یک دستاورد بزرگ تا قبل از انچه فکر انرا میکنیم رسید و چاره ی تمامی وانجام عقلایی نواصول گرایی کار شبانه روزی جهادی و وحدت کلمه میباشد
  • علی US ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    7 8
    آخه چرا باید هرکسی، و به معنای واقعی هرکسی، که ژست اپوزیسیون به خودش بگیره بیاد و نظر عده ی کثیری از مردم رو به خودش جلب کنه؟ بالاخره چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، مردم ما همینن، جریان اصولگرایی باید یکمی تغییر رویه بده و تندروی های بی موردشو بذاره کنار، خیلی زور داره که اصلاح طلبا، با شعارهای آزادیخواهانه بیست سال پیش خاتمی، هنوزم دارن رای میارن. بابا به خودتون بیاین جان خودتون حیفه دارن میراث امام خمینی رو دستی دستی میدن بره. برجام کم بود؟ انقد تمام تمرکزتونو روی اون 16 میلیون رای سید بزرگوار نذارین چون کافی نیست، باید رای کسانی که به گفتمان های کنسرت و ربنای شجریان رای میدن رو جلب کرد...حیفه واقعا امثال دکتر قالیباف توی امور اجرایی نباشن این انقلاب ساده به دست نیومده، نذارین ساده از دست بره. نذارین کار به برجام دو و سه بکشه
    • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      1 16
      قرار نیست اونا هر شعاری بدهند ما هم دنبالش بریم باید در رویه جریان تجدید نظر بشه
  • جد IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    12 0
    بنظر من این نامه کنکاش در خصوص اسیب های جریان اصولگرای وناکافی بودن مش سیاسی انها نسبت به جامعه دهه نود می باشد این جریان اصولگرای به علت عدم باور به نسل جوان ونخه خود در مدار دهه شصت می گردد وبا جوانان بیگانه است واز سوی دیگر هیچ برنامه بازی برای نو اندیشی ندارد ومطلب دوم.بنظر در این نامه بشدت کلمند از اصولگرای سمنتی می باشد واحتمالا اماده شدن برای خروج از این جریان ناگام
  • حسن CA ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    30 26
    قالیباف مرد انصراف ها
    • ماني IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      31 14
      قاليباف مرد كارو عمل ،نه حرف مفت !!!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      18 12
      اون که عارفه، حسن خان
  • رضا IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 2
    همیشه حق قالیباف خورده شده. توسط همین جریان های انقلابی و اصولگرایی ک من هم طرفدارشون هستم. البته،خدا میدونه مصلحت چی هست،اما سال ۸۴ یه دفعه اقبال رفت طرف آقای احمدی نژاد.سال ۹۲ ک دیگه تهش بود.هیچ جریان ملی اصولگرایی از قالیباف حمایت نکرد ولی از سعید جلیلی و ولایتی و رضایی ک مورد حمایت اصولگراهای سنتی بودن قالیباف بیشتر رای آورد‌.واقعا اگر اون سال روی ایشون اجماع میشد،ممکن بود رای بیاره،چون پراکندگی بوذ،رای ها ب سبد آقای روحانی ریخت. اما در مورد نو اصولگرایی . از همین حالا برخی جریان های سابقا اصولگرا مثل دولت بهار شروع ب تخریبش کردن. امیدوارم این جریان اتفاق بیفته،چون ب نظرم بهترین راه برای فرار از فریبکاری های غربگرایان هست. البته از نظر شخص خودم ، سال ۱۴۰۰ پایانی بر جولان بنفش های پرهیاهو هست،چون فک کنم توده مردم ناکارآمدیشون رو عمیقا درک کنن،امیدواریم.
  • ایرونی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    14 0
    نظر کاملا درستی دادن. جریان اصولگرایی از دو جا داره ضربه میخوره یکی از به ظاهر اصولگراهایی که به خاطر رسیدن به مناصب مهم مثل نمایندگی مجلس و ... رنگ عوض میکنن و حتی حاضرن در قامت رقیب دربیان که اینکارشون وحدت شکنه دومین جا هم تفکرات قدیمی و غیر کارشناسی اکثر بزرگانشونه که متاسفانه ظاهرا درک عمیقی از وضعیت نگرش سیاسی جامعه ندارن و مع الاسف هیچ تغییری هم در شیوه کارکردشون نمیدن.
  • امیرحسین IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    11 3
    اولا شما که هنوز کلمه استثمار را یاد نگرفته اید درست بنویسید واستسمار می نویسید بنابراین دراین وادی بهتر است وارد نشوید چون مطالعه دراین رابطه نداشته اید ثانیا قالیباف وقالیبافها واصولگرایان را مردم نمی خواهند ودرسالهای گذشته به کرات به آنها نه گفته اند
  • مصطفی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 2
    این نامه فقط یک شروعه..یعنی توجه یه ضرورت خروج از این رکود تکرار و دور باطل اما چگونگی اون خیلی مهم تر و سخت تره..نمیشه دوباره یه جریانی در بیاد بگه ما نواصول گرایی هستیم و بقیه رو کنار بزنه که شما کهنه اصول گرایی هستید.. تنها راه خروج ای این وضعیت سرو سامان دادن به تشکل هایی است که آمادگی همکاری و زیر یک سقف جمع شدن رو دارند... تشکیلات جمنا نمونه خوبی بود که نشون داد میشه حتی به اصولگرایان کهنه کار هم امید همکاری داشت..پیشنهاد اینه که جمنا را زنده و عملیاتی کنید دکتر قالیباف و رئیسی چهره هایی باشند که روشون زوم بشه ..رهبران اصولگرایی یا نو اصولگرایی قالیباف و رئیسی که وقتی باهم باشند می تونند همه بدنه اصول گرایی رو همراه کنند..این دو مکمل همند باید با هم مثل مدل پوتین مدودف همکاری کنند. و از سوی شورای اصولگرایی یا همون جمنا حمایت بشن.. اینکه هر جوونی به اسم اصول گرا در گوشه کنار کشور مدعی نظریه پردازی باشه و به این و اون بتازه که نمیشه..برای اینکه اینها رو سرمایه های خودشون میدونند. این در میان ما نیست..باید به قالیباف و رئیسی به این چشم نگاه بشه ..و هم خودشون رو وقف چهره کردن و کارزیما دادن به این دو کنند و اونها هم با هماهنگی با هم فعالیت کند مصاحبه کنند و در فضای کشور حاضر باشند..اینطوری مردم خود بخود متوجه می شند که اگه این دولت ناکار امده راه خلاصی ازش وجود داره
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 10
    ای کاش قالیباف در مناظرات در عین افشا کردن مافیای زر و زور و تزویر از ادبیات نرمتر و فاخرتری برای مقابله با رقبا بهره می جست.ای کاش بجای ایشان جناب رییسی که از ذخایر ارزشمند انقلاب است از رقابت کناره گیری می کرد و خود را برای دور بعد آماده مینمود و در این فاصله بطور مستدل با باز کردن پرونده برخی حوادث دهه 60 نقاب از چهره برخی افراد سالوس و دودوزه باز بر میداشت.ای کاش......
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 15
    در منطقه قزوین دلیل اصلی رای به روحانی ،تبلیغات دروغین دولتچی ها مبنی بر اینکه اگر اصولگراها روی کار بیایند کشور دچار جنگ می شود .من از چند ین نفر پرسیدم وگفتند که روحانی با آمریکا کنار آمده وجنگ نمی شود و ما بد را انتخاب می کنیم نه بدتر
  • محمد IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    17 5
    سلام. آقای قالیباف چرا الان دردش اومده؟؟ تا حالا نمیتونست حرف بزنه؟؟ یک دهه بر کرسی شهرداری تهران نشسته بود و تازه به حرف افتاد عجیبه!!! تازه اگه خیلی مرد بود توی صحنه انتخابات میموند نه اینکه به نفع رئیسی بره کنار. من میخواستم به آقای قالیباف رای بدم چون رفت کنار برخلاف میل باطنی ام به روحانی رای دادم. اینکه یکی به نفع دیگری بره کنار نشونه خوبی نیست. یک سیاستمدار درستکار هیچ وقت از این کارا نمیکنه. لطفا کنار کشیدن ایشون رو توجیه نکنید. هر کسی الفبای سیاست رو بدونه میفهمه که چی شد و چرا ؟؟
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    16 20
    دست و پا زدن برای ادامه حیات سیاسی
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      10 9
      فقط دلیلش همینه !
  • دانشجوی تاریخ IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 3
    بر اثر انقلاب اسلامی ایران امکان تحصیل و استفاده از فرصت های ریگان تحصیلی برای همه جوانان فراهم شده است. جوانان با ورود به دوره متوسطه و پس از آن دوره آموزش عالی سطح نگرش شان و درک شان نسبت به کشور و جهان تغییر می یابد. ولی متأسفانه اصولگرایان هنوز دارند با ادبیات قبل از این دوره با مردم صحبت می کنند. این ادبیات باعث روی گردانی مردم از آنها شده است. لذا باید نوع گفتمان با مردم تغییر یابد. کاری که اصلاح طلبان توانستند از آن بهره ببرند و در مناظره اقتصادی که پاشنه اشیل دولت یازدهم بود را تبدیل به نقطه قوت دولت کنند. اقای قالیباف در تهران بسیار خوب کار کرد. ولی اصلاح طلبان کاری کردند که این کار دکتر قالیباف به کار سیاسی تبدیل شود و به عنوان کار عمرانی لحاظ نشود. گرچه خود دکتر قالیباف در مناظره اش این اشتباه را مرتکب شد و مناظره را از کارهای عمرانی به سیاسی تبدیل کرد که در برابر پیر سیاست مثل روحانی عملا شکست خورد. راه اصلی بازگشت اصولگرایان همانند سال 1381 فعالیت ها و کارهای عمرانی است؛ اگر وارد سیاست شودند از پس اصلاح طلبان (یا دنیاگرایان مسلمان) برنخواهند آمد.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    16 0
    سلام. بنظرم جریان انقلابی جدید (نواصولگرایی) باید به شدت مردمی باشد. نه اینکه عده ای برای رای آوردن بگویند که ما هم هستیم.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 10
    سلام خداقوت مرد عمل حضرت آقا با چند رنگشدن جامعه مخالفند اگر دنبال پیروزی در بین انقلابیون هستی آنها را با همان نام اصولگرایی هم دل وهم نظر کن که اصولگرایی هم خود به دودسته تقسیم نشود همه انقلابی واقعی مانند اول انقلاب همه یک رنگ
  • سیری IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    14 11
    نظر مارو میخوای چیکار وقتی بیشتر از هفتاد درصد نظراتم سانسور میشه.جناب آقای قالیباف یه مهره سوخته سیاسی هستن. ایشون نه سخن ور خوبی هستن و نه روش پویایی برای برقراری ارتباط با مخاطب دارن.در ضمن انتشار اون امار خنده دار از اموالشون آخرین میخ سیاسی به تابوت انتخاباتیشون بود.از قدیم گفتن یه سوزن به خود ... ایشون کلی تاختن به یکی از کاندیداها که شما پوششی هستی و در آخر خودش پوششی تر شد.
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      3 2
      بله باید چنان در سخنوری ماهرانه عمل کنی که جماعتی را از جنگی موهوم بترسانی و مردم، مضحکترین سخنان مثل تهمت دیوارکشی در خیابان را از تو بپذیرند یا جای شهید و جلاد را چنان عوض کنی که منافقان برایت هورا بکشند بله باید سخنور باشی و فقط سخنور باشی تا از انکار وعده هایت شرم نکنی که اگر غیر از سخنوری هنر دیگری داشتی اینقدر مملکتت را در موضع ضعف قرار نمیدادی ..... لطفا منتشر کن
  • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    5 8
    به نظر من نبود یک رهبری واحد ، دلسوز که عملکردهای دلسوزانه اش برای مردم شناسانده شود باعث شکست اصولگرایی در این انتخابات بود البته در کنار دلایل دیگری که برادر عزیزمان آقای دکتر قالیباف مطرح کردند
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      1 3
      عامل شکست تو انتخابات جنگ روانی اصلاحات بود همین .
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      2 2
      عامل شکست تو انتخابات جنگ روانی اصلاحات بود همین .
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 11
    کار بسیار درستیه،جریان اصولگرایان مثل هم فکر نمیکنن و اختلافات فکری و رفتاری زیادی دارن،نباید چوب کار و حرف تندرو ها و عوام فریبان این حزب رو امثال توکلی و قالیباف هم بخورند
  • ایرانی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 10
    به نظر بنده جریان اصولگرایی باید از نیروهایی که در لباس اصولگرایی فعالیت می کنند اما در عمل در جریانهای ضد اصولگرایی فعالیت می کنند پاکسازی شود مانند جریان ها و گروه ها و افرادی که این روزها به نام اصولگرا شناخته می شوند اما در عمل دنبال سهم خواهی و زدوبند سیاسی با دولت و جریانهای ضد اصولگرایی هستند!!!!!!!!!!!
  • امیرعباس IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    8 8
    دکتر فدایی داری
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    واقعا جریان اصولگرایی نیاز به باز تعریف در تمام سطوح داره. به نظرم آقای قالیباف به نکته ای اساسی اشاره کردند. جریان اصول گرا باید به تمام معنا جریانی اصولی و دست پاک و معتقد عامل به اصول اساسی انقلاب و مبناهای فرهنگی انقلاب تشکیل بده. حتی اگر به معنای از دست دادن ظاهری قدرت باشه. ما نیاز به بازگشت به اصول اولیه انقلاب از قبیل دین، عدالت، استکبار ستیزی، طرفداری از محرومین و نهضت های آزادیبخش هستیم.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 3
    دکتر جان خیلی مردی ، مدتی زیادی بود منتظر یه نامه پر و پیمون از طرف شما بودیم ، الحق والانصاف هرگاه سخن گفتید هدف اول و آخرتون مردم بودند دریغ که نشد دولت مردم سر کار بیاید . اینکه ایشون از لفظ اصولگرایی استفاده میکنند جای بسی تحسین دارد . قرار نیست چون اصولگرایان در انتخابات یه جاهایی خطا کردند ، ایشون از عقاید خودشون کوتاه بیان و پشت به نیروهای انقلاب نمایند ، دکتر قالیباف مرد روزهای سخت و مرد جهاد و سازندگی است هر جا بوده توانسته حرف های خود را در عمل ثابت کند ، بعد از انتخابات هیچ عمل به وعده ای دیده نشد و مردم هم گویا مطالبه ای از مسئولین سرکار اومده ندارند ، کاش برایمان میماندی ، سردار عزیزتر از جان فدای قلب مهربانت
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      2 1
      آفرین
  • حسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 7
    باسلام بنظر بنده ایشان چندی استراحت میکرد خوبش میشد
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      1 0
      به نظر من شما با استراحت هم خوب نمیشی آخه این نظره که گذاشتی؟ اون بنده خدا داره از مطالبات امثال من و تو حمایت میکنه که دولت جدید داره از زیر همشون در میره
  • ناظر IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 2
    موافقم
  • عنقایی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    هر جا جوانان وارد عمل شدند آنجا رشد کرد مثل جنگ با فرماندهان جوان خود مثل شهید باقری و باکري
  • مرادی IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    4 2
    به نظر بنده قالیباف نمی بایست از رقابتهای انتخاباتی انصراف می داد چون بخش عظیمی از رای قالیباف به سبد آقای روحانی رفت،مضافا اینکه آقای رییسی دیر به صحنه انتخابات آمد یعنی عملا بیست روز فرصت داشت که با سفرهای انتخاباتی خودش را مطرح کند واین زمان خیلی کوتاه بود.چون حتی ستاد انتخاباتی اش در بعضی از شهرستان ها شکل نگرفته بود وتازه با سفرهایش داشت موج انتخاباتی شکل می گرفت که مهلت قانونی تبلیغات تمام شد، به هر حال نامه قالیباف حرف دل واقعی ماست وجربان اصولگرایی باید پوست اندازی کند ،خیلی ادعای اصولگرایی داشتند ولی در اردوگاه رقیب بودند ،به قول یکی از دوستان اصول چرا بودند.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    بهتر بود ایشان از جریان انقلاب سخن بگویند نه از اصولگرایی که چند دسته شده اند
  • علي IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    3 0
    سلام عليكم انقلابيون بايد در كنار مردم قرار بگيرن و مشكلات اونا رو حل كنن نظام سازي بايد كرد نظام جمهوري اسلامي و مردم دست سيستم دولتي اسير است از امروز بايد براي نه چهار سال بلكه ده سال بعد كار كرد همون جمنا با رفع ايرادات و وحدت با جريانات ديگر بايد حفظ ميشد مشكل مردم بايد حل بشه با شعار و دو ماه قبل انتخابات كار كردن مشكل حل نمي شه
  • با انصاف IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    11 1
    حرف دل خیلی ها را زد..درود بر قالیباف
  • ما IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    مسئولین عزیز به تعداد نظرها و نوع نظرهای دوستان در مقایسه با سایر خبرها دقت کنند که درون خود دارای پیامی عمیق است. آقای قالیباف یا طرفداران این گفتمان به کمک ایجاد سازمان های مردم نهاد در سرتاسر کشور کار را شروع کنند بستر اماده است تا هم گفتمان قالب داشته باشیم هم کادری شناخته شده. ...
  • میثم IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    برخی رویکرد های اصولگرایان باید تغییر کند!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    یکی از علل پیروزی روحانی و یا شکست رئیسی این است که به هر می گفتی به کی رای میدی می گفت روحانی می پرسیدیم چرا به رئیسی یا قالیباف رای نمیدی می گفت هر کس بیاد از اینها بدتر ند این تبلیغات را خود اینها راه انداختند تا رئیسی و قالیباف که هر دو انصافا در جایگاه خود خدمات ارزنده ای داشتند را از مردم بگیرند و تبلیغات زهرذ آلود آنها هم موثر بود و یکی هم کناره گیری قالباف به نفع رئیسی بود با توجه به این که رای اکثر مردم قالباف بود اما تصمیم گیرندگان در کناره گیری قالباف اشتباه کردند و رای او را به نفع روحانی بردند الان هم هر روز بر علیه هر دو مرتب تبلیغات سوء می کنند و رسانه های دولتی و غیر دولتی که آ« هم از آن احزاب وابسته به دولت یا رفقای دولت هستند سم پاشی می کنند باید تا چهار سال صبر کنیم تا نا نارآمدی دولت و شورای شهر بر مردم ثابت شود و ببینند که در تاریخ چه خسارتهای جبران ناپذیری با رای خود به کشور و خودشان وارد کردند اما اکنون تبلیغ می کنند که اگر احمدی نژاد 50 سال کشور را به عقب برده قالیباف 100 سال تهران را با این که همه می دانند در دوران قالباف بود که تونل های توحید و نیایش ساخته شد و 300 کیلومتر مترو تحویل شد و اتوبوس های بی آر تی سامان گرفت اما وقت چشمانی کور باشد و نتوانند ببینند تبلیغات زهر آگین در دقیقه 90 کارساز است
  • محسن IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    برای
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 1
    نظر خوبی ندارم
  • مهرداد IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    قالیباف
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    قالیباف دست روی آسیبهای جدی جامعه ایران گذاشته ولی چون با روش کژمداران سازگار نیست بیشترین هجمه متوجه ایشان است .
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    0 0
    بخش اعظمی از جامعه قشر خاکستری هستند که بینش سیاسی کافی ندارند و فقط دغدغه معیشت و گذران زندگی خود را دارند ، و فقط قادر به درک موضوعاتی هستند که مستقیما با آن در ارتباط باشند ، اصلاح طلبان با سوء استفاده از این نکته و عدم آگاهی قشر خاکستری جامعه اقدام به تبلیغات و فریب این قشر وسیع جامعه می کنند و علت مشکلات کشور را عدم ارتباط با آمریکا و غرب معرفی می کنند و علت همه مشکلات را به گردن نظام اسلامی و اصول گرایان می اندازند و این قشر ناآگاه باور میکنند اصول گریان باید هشیارانه و فعالانه با یک رویکرد جدید و مدرن ، عملکرد و اهداف خود را به این قشر و همه جامعه بشناسانند و تبلیغات منفی اطلاح طلبان فرصت طلب و نان به نرخ روز خور را خنثی کنند اصول گرایان باید آنچه را که اصلاح طلبان تا به حال ناممکن نشان می دهند و تبلیغ می کنند امکان پذیر نشان دهند و آن را عملی سازندکه در اینجا دو چیز مهم است یکی خدمت مخلصانه و غیر لیبرالی به همه اقشار مردم و دوم پیشرفت و تعالی و رونق و رفاه بدون ارتباط با آمریکا و غرب ، و البته نوگرایی باید به صورتی باشد که از تشتت و تفرقه جلوگیری شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس