قالیباف

درحالیکه خبرِ تعطیلیِ بنگاه‌هایِ تولیدی و بیکارشدنِ کارگران یکی پس از دیگری شنیده می‌شود و مردم، نگرانِ عواقبِ سیاست‌هایِ بانکی و تداومِ رکود هستند، رئیس‌جمهورِ محترم حرف از پایانِ دورانِ رکود میزند.

سرویس سیاست مشرق -  دکتر محمد باقر قالیباف نامه مهمی، درباره انتخابات و مسائل جاری کشور منتشر کردند. متن این نامه به شرح زیر است:


بسم الله الرّحمن الرّحیم
جوانان انقلابی و دلسوز ایران عزیز

در ماههای گذشته بسیاری از شما به صورت حضوری و غیرحضوری با من از دغدغه‌های جدی خود درباره آینده کشور و انقلاب سخن گفتید. این شور و شوق و احساسِ مسئولیتِ تحسین‌برانگیزِ شما مرا برآن داشت که دست به قلم برده و برخی نگرانی‌های خودم را با شما و مردم عزیزمان در میان بگذارم. پایانِ رقابت‌هایِ انتخاباتی به معنایِ فراموش کردنِ ناکارآمدی‌هایِ دولتِ مستقر یا نادیده‌گرفتن برخی خطاهایِ دوستانِ جبهه انقلاب نیست. ناکارآمدی در حلِ معضلاتِ اقتصادی، گذرانِ زندگی همراه با آرامشِ خاطر را برای بسیاری از مردم، روز به روز دشوارتر می‌کند و این در حالی است که  عده‌ای می‌خواهند برای فرار از مسئولیت و پاسخگویی، هرگونه انتقادی را با نسبت دادن به رقابت‌هایِ انتخاباتی نادیده گرفته و کم اهمیت جلوه دهند؛ هر زمان که به سودشان باشد به رقابت‌هایِ انتخاباتی ارجاع می‌دهند و هر زمان که به ضررشان باشد  می‌گویند رقابت تمام شده است. این برخورد دوگانه خطر هدررفتن سرمایه اجتماعی و ملّی را به همراه دارد؛ گویی دولت خود را بی نیاز از سایر مردمی می‌داند که به هر دلیلی به رئیس‌جمهورِ مستقر رای نداده‌اند. کیست که نداند دعواهایِ سیاسیِ غیرِ ضروری چند هفتة گذشته برای آن بوده که معضلات و ناکارآمدیِ اقتصادی به حاشیه برده شود.

 در حالی که خبرِ تعطیلیِ بنگاه‌هایِ تولیدی و بیکار شدنِ کارگران یکی پس از دیگری شنیده می‌شود و مردم، نگرانِ عواقبِ سیاست‌هایِ بانکی و تداومِ رکود هستند، رئیس‌جمهورِ محترم حرف از پایانِ دورانِ رکود می‌زند. این تناقض را ای بسا تنها با راه‌اندازیِ جنجال‌هایِ سیاسی  بتوان حل کرد؛ وگرنه مردم به چشم خود می‌بینند که دولتِ مستقر به جای حلِ مشکلاتِ کلانِ اقتصادیِ کشور، بر طبل حاشیه‌سازی و ایجادِ شکاف در حاکمیت و اداره کشور می‌کوبد.

در برابر این نگرانی‌های دلسوزانه، دو پرسش بیش از هر چیز، ذهن من را به خود مشغول کرده است: پرسش اول این که ناکارآمدیِ دولت زمینه را برای تغییر در وضع موجود در افکارعمومی کاملا مهیا کرده بود، چه عواملی باعث شد که ما این فرصت بزرگ را هم مانند گذشته از دست بدهیم و در عمل اجازه بدهیم با تثبیت مدیریت خسته، بسته و زاویه‌دار با گفتمان انقلاب اسلامی و منافع ملی، زندگیِ جاریِ مردم و آرمانهایِ انقلابِ اسلامی چهار سال دیگر در بیم و نگرانی سپری شود؟  و در پی این سوال، پرسش بعدی مطرح می شود که برای اصلاح این روندی که سالهاست ادامه دارد و باعث شده جمهوری اسلامی نتواند در دوران پس از دفاع مقدس حتی یک دولت کارآمد در حل نیازهای مادی و معنوی مردم و نزدیک به افق آرمان‌های انقلابِ اسلامی را تشکیل دهد، چه باید کرد؟

در گفتگو با شما جوانانِ مؤمن، دلسوزِ انقلاب و نظام و کشور، جواب‌هایِ متعددی در پاسخ به این دغدغه‌ها شنیده‌ام که نشان می‌دهد بسیاری از شما دلیلِ شکست‌های اخیرِ جریانِ اصول‌گرایی، در جلبِ نظرِ مردم در انتخابات را، نتیجه اشکالاتِ ساختاری، رویکردی و عملکردی در سطوحِ کلان و خُرد می‌دانید. لذا به این باور رسیدم که «تغییرِ اساسی در نحوه کنشِ جریانِ اصول‌گرایی» یکی از مطالباتِ اصلیِ امروزِ شما جوانانِ مومن و دلسوزِ انقلاب و کشور است. امروز دیگر روشن است که اصول‌گرایی باید با حفظِ مبانی و ارزش‌هایِ انقلابیِ جمهوریِ اسلامی، در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی خودْ متحوّل شود و با گفتمان و چهره‌هایی نو، حرکت در راستایِ «نواصول‌گرایی» را هرچه زودتر آغاز کند.

برادران و خواهران عزیزم

این انقلاب با تکیه بر شور و انگیزه جوانان پیروز شد و این نظام با فداکاری آنها بقای خود را تضمین کرد. در ادامه راه نیز چاره‌ای جز تکیه بر جوانان در انجامِ کارهایِ بزرگ و ماندگار نیست و یکی از کارهای بزرگ جسارتِ «خودانتقادی» و متحوّل کردن اصول‌گرایی، بدونِ تضعیفِ این جریان در مقابل رقیبی است که اصلی‌ترینِ هنر آنْ تزریقِ ترسِ مصنوعی به جامعه، به قصدِ فراموش کردنِ وعده‌ها و ناکارآمدی‌هایش است. امیدوارم دیگر دوستانِ مسئول و اثرگذار در جبهه اصول‌گرایی این پیام و درخواستِ شما را، برای ایجادِ این تحولِ بزرگ و ضروری، بشنوند و بدانند «خودانتقادی» و تغییر نشانه قوت است و نه ضعف.

این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما امیدوارانه، فعالانه و آتش‌به‌اختیار وارد صحنه شده، منتظرِ اقداماتِ از بالا به پایین در جریانِ اصول‌گرایی نباشید؛ زیرا تحلیلِ رفتارهایِ پس از انتخاباتِ برخی دوستان نشان می‌دهد تصمیم‌گیری در این مورد در رأسِ جریانْ همچنان دچارِ اختلال است.

بدون شک نخستین گام در انجام این رسالتِ مهم و به سر منزل مقصود رساندنِ آن، ترسیم ویژگی‌ها و مبانیِ «نواصول‌گرایی» است و لذا برآنم که در همین باب چند پرسش و دغدغة جدی را با شما درمیان بگذارم و شما را دعوت کنم در عرصة عمومی، و در صورت تمایل به صورت خصوصی، جواب آنها را به بحث و گفتگو بگذارید:


1 – از یک منظر آسیب‌شناسانه، «اصول‌گرایی» چه ضعف‌های ساختاری، عملکردی و رویکردی دارد که باید آنها را اصلاح کرد؟ «نواصول‌گرایی» در این سه مورد کدام دغدغه ها را باید مورد توجه قرار دهد؟ چتر نواصول‌گرایی باید شامل کدام گروههای جامعه باشد؟
2 – چگونه و با چه روشی می‌توان از اصول‌گرایی به سمت نواصول‌گرایی حرکت کرد؟ و چهره‌های جدیدی که می‌توانند این کار را انجام دهند باید چه خصایصی داشته باشند و نقش جوانان در این روند چیست؟
3 – جایگاه مردم در نواصول‌گرایی چگونه باید باشد؟ آیا ما نیازمند بازگشت به مردم و توجه به مطالبات و نقش آنها در اداره همه امور نیستیم؟ چگونه می‌توان بدون چشم پوشی از آرمان‌ها با واقعیتِ تغییرِ سبکِ زندگیِ طبقة متوسط کنار آمد؟
4 – شیوه تعامل نواصول‌گرایی با دولت چگونه باید باشد؟
5 – نسبت نواصول‌گرایی با رهبری انقلاب، نهادهای حاکمیتی و جریان‌هایِ سیاسیِ رقیب چگونه باید باشد؟

محمدباقر قالیباف
۳۱ تیرماه ۱۳۹۶
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    حالا تشریف داشته باشید
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      کسانی که دغدغه نظام رادارندهمیشه تشریف دارند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      چه ربطی داشت عقده ای
    • امیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      جناب 13:03 چه ربطی به تشریف داشتن و نداشتن داره؟!!!!!! امثال شما همه را مثل خودتون می بینید، ولی کسانی هستند که مثل دکتر قالیباف عمل به تکلیف می کنند وبه فکر خدمت صادقانه به جامعه هستند، شما هم برو این لودگی ها را جایی انجام بده که خریدار داشته باشه بی نمک، کسی اینجا تره برای بی مزه هایی مثل تو خرد نمی کنه.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      113 4
      انگار دلتون تنگه
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      102 4
      نه بابا شما صاااااحاب تشریف باشین بلکه هم چشم و دلتون سیر شه هر چند محاله
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      79 5
      نگران نباش. قالیباف نون کارش و عقلش رو میخوره. مثل اربابان مفت خور جنابعالی نیست که هر جا نونش چرب تر بود برن همونجا.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      22 6
      رکورد زد با نمرات منفی !
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      22 35
      از زیر کوه منفی فقط پاهای ساپورتیت بیرون زده
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      5 35
      مردم نمیخوان تشریف داشته باشه.به زور میخواد باشه
    • علی US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      2 1
      19:05 به نظرم شما باید در اولین فرصت ازدواج کنی، توی کامنتها هم ساپورت میبینی... خیلی درگیر ساپورتی پسر جان ضایعس واقعا :)))
  • 2020 IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    برادر عزیز جناب آقای قالیباف. رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی قبل از انتخابات از ایجاد فضای دو قطبی نهی فرمودند، اما متأسفانه جنابعالی بسیار ضعیف و ناشیانه در مناظرات مطالبی را عنوان کردید که به ایجاد دو قطبی منجر شد. در حالت تهاجمی مطالبی را عنوان می کردید و در مقام پاسخ به قطب مقابل یا سکوت کردید یا جواب سست دادید. همچنین با عدم ورود به طرح مباحث آرمانی انقلاب اسلامی و بیان مطالب شیک و مد روز خیال کردید همراهی مردم را به دست خواهید آورد. و در کلام آخر باید گفت تا زمانی که نیروهای انقلابی به این استراتژی شهید همت ورود نکنند که فرمود:" کار اگر برای رضای خدا باشد و در آن اخلاص باشد شکست در آن معنایی ندارد، چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم" این وضعیت به همین سبک ساری و جاری است.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      افرین
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      عالی بود
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      113 8
      شکست در میان ما معنایی ندارد، چه بکشیم و چه کشته شویم پیروزیم
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      دکتر قالیباف عمل به تکلیف می کنند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      8 6
      الان ۲۰۲۰ چی بود نکنه شما از عوامل براندازی جدید هستین
    • مسعود 123 IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      9 3
      واقعا که نظر بعضی دوستان باعث تعجب هست...آقا که نفرمودند انتخابات سوت و کور برگزار شود، از قضا کسانی انتخابات را به سمت دو قطبی بودن هدایت کردند که فشار مضاعفی بر اقای قالیباف در جهت کناره گیری وارد اوردند... و شرایط پیروزی روحانی رو فراهم اوردند... دل ما خون هست از این ندانم کاری ها و عدم تشخیص اولویت ها...
    • تمنا IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      28 4
      دو قطبی کننده واقعی رئیس جمهور عزیزته که به کسانی که به او رای نداده بودن گفت بیسواد بی شناسنامه رهبر عزیزمون منظورشون به اون جنابعالی بود اون حرفی که زد دوقطبی سازی بود 88 داشتین خودتون رو به در و دیوار میزدین سر خس و خاشاک ما که سر اون حرف براتون ناراحت شدیم اما دیگه ناراحت نمیشیم چون 16 میلیون هموطنتون رو به رئیستون فروختین وقتی که رئیس جانتان به هموطنانتان گفت بیسواد بی شناسنامه سردار عزیز ما سر شعار 4درصدی و 96درصدی درست میگفت چون ما چهار سال مردمان فقیر ما سختی بسیار کشیدن دولت فقط به نفع 4 درصد مردم کار کرده بود درود بر قالیباف مردمی مشرق عزیز مردمی باش و این کامنت را چاپ کن اگر مردمی هستی .. .. ..
    • 2020 IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      1 0
      اتّحاد دولت و ملّت را به هم نزنید. ممکن است شما از یک دولتی خوشت بیاید، از یک دولت دیگری خوشت نیاید؛ دیگری هم از آن دولت دیگر خوشش نیاید، از این دولت خوشش بیاید؛ ممکن است، اشکالی هم ندارد. -رقابتهای انتخاباتی به جای خود، اختلاف‌نظرها به جای خود، حتّی انتقاد هم به جای خود- امّا دولت و ملّت باید همه در کنار هم باشند؛ یعنی اگر در این مملکت یک حادثه‌ای رخ بدهد که تهدیدی برای کشور باشد، دولت و ملّت باید همدوش حرکت کنند. نِقار(*) به وجود نیاورید، کدورت به وجود نیاورید، اتّحاد دولت و ملّت را حفظ کنید؛ این یکی از توصیه‌های بنده است در همه‌ی دولتها. در همه‌ی دولتهایی که بنده بعد از رحلت امام مسئولیّت داشتم، این توصیه‌ی من بوده است؛ با اینکه دولتها سیاستهای مختلفی داشتند، جهت‌گیری‌های مختلفی داشتند لکن ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد؛ رقابتهای انتخاباتی به جای خود. امام خامنه ای 95/3/14
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    11 25
    صداقت مهمترین اصل برای بازسازی اصول گرائی است وتتلیتیسم یکی از مخرب ترین تز برای ان است
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    73 9
    سلام بر دکتر قالیباف عزیز بابت تمامی زحمات و تلاشهای جهادگونه ات صمیمانه تشکر میکنم
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    4 85
    برای اوین هم فکری کنید
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      5 1
      فکر کرده به یک طرفش خواهد اما برای همین نیست
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      8 3
      تو میخوای بندازیش اوین رقاصک قرتی . برو جلوی اوباش معتاد قر بیا جون جون برات بگن ساسی اصلاح طلب
  • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    26 9
    دکتر قالیباف باید بعد از شهرداری با توجه به محبوبیت نسبی و مدیریت اجرایی درخشانش شروع کنه به پایه گذاری جریان نو اصولگرایی . شاید در کوتاه مدت نتیجه نداشته باشه اما ایمان دارم تا هشت سال آینده ینی انتخابات سال 1404 می تونه توده های مردم رو به سمت جریان نو اصولگرایی بکشه و رئیس جمهور بعدی از این جریان باشه . دقیقا همون کاری که اصلاح طلبا از سال 84 و بعد از شکست شروع کردن
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    25 2
    شوهرم کارخانه سیمان نکا شرکتی کار می کند . هر دو کوره کارخانه خوابیده است!!!! در حالیکه ما خودمان مستاجریم و خیلیها خانه ندارند خانه سازی متوقف شده است و کارخانه هوی سیمان در حال ورشکستگی.
  • رضا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    11 7
    ...وضعیت کنونی ماحصل ونتیجه افراط گرایی،ترویج خرافه پرستی هست...همانهایی که ازرهبری هم تندتر تاختند...وگفتند که گندم ری راهم به شمانمیدند....شماکه تکنو کرات خوندند....نه؟؟....سیاست احمقانه آنان مبانی اعتقادی جامعه را دچارتزلزل کرد....خرافاتی مثل هاله نور...والهام گرفتن ازفلان...ومتبرک بودن نمایندگان باصطلاح اصولگرایان وخصوصا ... نتیجه اش همین میشه که حضرتعالی منتقدآن هستین.....رفقای شما،شماروهم بازی دادند ومیدند....ونکته آخر....باورکنید مشکل مردم ازجنس نگاه جناح ها به سیاست نیست...مردم وخصوصا جوانان با ارتجاع وواپس گرایی وخرافه پرستی مشکل دارند...وبراشون فرق نمیکنه طرف نواصولگراست یا اصلاح طلب...یاهرچیز دیگه......اونا یعنی ما فقط صداقت درکاروحرفهاتان مهمه..وکارآمدی دراقتصاد....نه بازی باکلمات ....اونایی که به شمامشاوره میدند درپیله افکارهای خودشان زندانی هستند وتاوقتی دراتاق وگوش شما بروی مشاوران بیشعور بازباشد.....شماهم درآنچه پیش آمدومیآید مسولیت دارید که دارید.....بهرحال انشالله که قیامتی هم هست.....معهاویه هیپوقت پیروزجنگ نبوده ونیست...ابوموسی اشعری ها میشن سپاه معاویه
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      9 24
      نکنه از روی صداقت جویی مردم بوده که جریان افراطی اصلاحات رای آورده نه عزیزم مهندسها رو یادت نره
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      4 22
      منافق داعشی یکساعت طومار خوندی همش چرت بود بچه رقاص . این کارآمدی اقتصادیت همین رکود مرگباری نیست که همه رو از دو ورشکست کرده جوجه ؟
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    62 1
    کجا باید ب بحث و گفتگو بپردازیم?
    • امیر IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      4 1
      رو کانال شخصیش یا سایتش
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      1 0
      آدرس سایتش چیه?
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    7 141
    داداش اگه این اتفاق بیفته که اولین نفری که سوت میشه خود حضرت عالی هستید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    10 91
    واقعا باید اصولگرایان معتدل راهشون رو از افراطیون این جناح جدا کنند،حرکت خیلی خوبیه
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    8 18
    چیزی که اجازه نداد ما در این انتخابات پیروز شویم داشتن تقوی بود برای کسانی که برای رسیدن به هدف وسیله را توجیه نمیکنند مهم عمل به تکلیف است . این (حکومت) نزد من از استخوان خوکی که در دست یک آدم جذامی باشد، پست‌تر است سوگند به خدا این نعلین از فرمان‌روایی بر شما نزد من محبوب‌تر است، مگر آن‌که حقی را به پای دارم یا باطلی را دفع کنم.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      21 4
      تا وقتی خودتون رو حضرت علی میدونید و طرف مقابل رو معاویه شکست پشت شکست هست برای شما. کی گفته شما حضرت علی هستید؟ شما با تخفیف زیاد ابوموسی اشعری هستید
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    6 0
    ممنون از شما
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    13 7
    متاسفانه این مدیران انقلابی که دوران تصدیشان تمام می شود تازه یادشان می افتد که مردمی هم هستند!
  • شیطان US ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    14 37
    باقر قالی، خیلی دیره مشتی. ایران را گرفتیم رفت پی کارش
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      7 18
      با وجود اینکه منافق و دشمنی ولی 100% درست گفتی . هر چند تو فتح قوه قضاییه و سپاه سرتون به سنگ خورد نوکرهای کدخداپرست
  • حسین IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    8 3
    افرسن جناب قالیباف لطفا اصولگرایان در های خود را به سوی جوانان انقلابی و متفکر باز کند زیرا هر جا که جوانان وارد شدند آنجا متحول شد مثل جنگ با ظهور پدیده هایی مثل سردار شهید باقری و شهدای دیگر . متاسفانه اصلاح طلبان در جذب نخبگان انقلابی و غیر انقلابی و استحاله فکری آنان موفق تر اند دیدم که میگم
  • محمود IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    5 2
    به نظر من وقتی وبا وجود اون همه وعده های رنگین بازهم نتونستین رای بیارین دیگه باید فاتحه اصوالگرائی ونو اصوالگرائی رو خوندبهتره کلا منشتون رو عوض کنین
  • مصطفی مراد IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    16 2
    برادران رئیسی و قالیباف باید متحد بشن به عنوان رهبران پویا و تحول گرای اصول گرایان وارد میدان بشند..باید با هم جلسه داشته باشند مردم اونها رو باهم ببینند هر کس از وضع موجود ناراحته نگاهش به بازگشت اون دو باشه یک توقع اجتماعی باید درست بشه..اختلاف نظر های جزئی که به بدنه اصول گرایان جوان و مردم هم منتقل شده نباید مانع از این اتحاد استراتژیک بشه..جوانهایی که اینور اونور قلم میزنند مراعات این وحدت رو بکنند..طرفداران رئیسی و طرفداران قالیباف کاسه داغ تر از آش نشن بپذیرند که در شاریطی که خط به فناست..باید از اختلافات چشم پوشی کرد نه قالیباف رو تکنوکرات و هاشمی چی دونست نه رئیسی رو ناتوان و بی تجربه ..الحق والانصاف این دو بزرگوار همدیگر رو تکمیل می کنند ..از همه دوستان که دستشون میرسه خواهش میکنیم این دو بزرگوار رو متقاعد کنید که با هم همکاری کنند و برای آینده زود به نتیجه برسند که فرصت ها در حال سوختنه
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 1
      منم موافقم، باید بچه های انقلابی با رهبری چند تا آدم تحول خواه یه جا جمع بشن و از زیر پرچم اصولگراییِ خشک و محافظه کار در بیان
  • زرنگار IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    1 9
    چقدر کسره!، فتحه چرا نذاشتن؟!، خیلی هم تلاش شده بود بنده خدا غلط املائی نداشته باشن ولی متاسفانه تشدید "قوّت" رو نذاشته بودن!، و این یعنی 19.5؛ آفرین پسر خوبم، بیشتر دقت کن..
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    4 0
    رفتار تبلیغاتی و همچنین رفتار در مناظره های آقایان رئیس و قالیباف و میرسلیم بسیار ضعیف بود ؛ اینها با فرض پیروزی زوحانی و فقط و فقط با هدف کاهش ارای روحانی در گود انتخابات وارد شدند که متاسفانه رفتار ضعیف و بدور از ارزیابی موقعیتی و آنی اینها ؛ موجب افزایش سی درصدی ارای روحانی شد البته روحانی با هدف کسب آرا حتی از جلب خانواده های اعدامی ها مواد مخدر و اعدامی های ترور و.... غافل نبود
  • محمد1396 IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    5 2
    سلام رضا جان امیدوارم در سلامتی گامل بسر ببرید تنها خواهشی که از شما دوست عزیز دارم این است که بکم با هم صادق باشیم از روی احساس حرف نزنیم همین دولتی که فرمودید بلحاظ آماری در مورد خیلی از مسائل اقتصادی کارهای کلان و بخصوص با رتبه بالا انجام داده است در شرایط کاملا تحریمی بخصوص در 6 ساله اول که کسی هم منکرش نیست اگه لطف کنید کمی از تهران دور شوید همه این ها را خواهید دید1-در زمینه مسکن 2 در زمینه راهها اکثریت راهها دو بانده شده3 شبکه یکپارچه گاز سراسری4 شبکه تلفن همراه از یک میلیون به بالا قیمتی به حدود 10 تا 20 هزارتومنی رسید5- اجرای طرح هدفمندی یارانه ها که سالها کسی جرات اجرای ان را نداشت - 6شبکه راه اهن کشور بطور چشمگیری افزایش یافته7کارهای فضایی و موشکی برای امنیت کشور8غنی سازی اورانیم تا 20 درصد یعنی اجازه دادن به مدیران و متخصصین جوان که خود باعث مذاکره شد والا تا قبل از این میومند برا مذاکره؟ ووووو... کارهای دیگر - که البته در قبال این کارها کارها و نقاط ضعفی هم جود داشت که میتوانستیم با همدلی بهتر و بیشتر بر طرف شوند که در همه دولتها وجود داشته و خواهد داشت مشکل ما این است که هیچ کاه از روی منطق سخن نمی گوییم و با توجه به سخن دیگران حرف میزنیم و برای دولت جدید هم امیدوارم بجای صحبت از گذشته به کار و تلاش بپردازد نه حاشیه سازی کما اینکه اگه هر دولتی حداقل 4 کار در طول چهار ساله خدمتش برای ملت انجام میداد ما شاهید این همه مشکل نبودیم موفق و پیروز و سربلند باد میهن من
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    2 2
    آقای قالیباف نو اصولگرایی رو انگار از پایه شروع کرده ..قشنگ همه ی کسره فتحه ضمه ها رو هم برای بچه ها گذاشته تو نامه ش...موفق باشید.
  • سلام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    3 1
    متاسفانه احساسی بودن ما ایرانی ها ایجاد نگاه صفر و صدی میکنه خودتون دیدید توی چه شرایطی انتخابات را باختیم (نزدیک به نظر 8 میلیون ایرانی حذف شد! ..) و مثل روز روشنه 1400 رو با هر کسی میبریم! پس دلیلی نداره انقدر بترسید و بخواید اتحاد ایجاد شده را خراب کنید تنها کارهایی که باید بکنیم اول آنکه ا را پیدا کنیم و اخراج کنیم دوم نیروهای ارزشی مستقل را دوباره جذب کنیم سوم کارآمدی داشته باشیم و کارآمدی ایجاد کنیم و در آخر بتوانیم با قشر متوسط جامعه صحبت کنیم توضیح مهم در مورد این قشر این است که این قشر اعتقادی به عدالت ندارد و توسعه به هر شرط را میخواهد همین بحث کردن و ایجاد نقطه ی مشترک با آن را بسیار سخت میکند اگر کسی راهکاری دارد ارائه دهد. من نظر 100 نفر را در ایام انتخابات عوض کردم اما حتی یکنفر از آنها از این قشر نبود به خاطر این که هیچ ادبیات مشترکی نتوانستیم ایجاد کنیم.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    2 1
    دکتر قالیباف عزیز - وعده ما میعادگا صندوقهای رای سال 1399
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      1 0
      400
  • علی IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    8 7
    دولت چهار درصدی خخخخخخ
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    13 4
    بعد از 6 سال اشتباه اصولگرایان بالاخره قالیباف با سقوط تاریخی اصولگرایی به سمت تتلیتی شدن با مطرح کردن نواصولگرایی از اصولگرایی برایت جست
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    4 0
    بسیار امیدوارم این مباحث جدی گرفته شود و به جواب های دقیقی برسیم. یک نیاز مهم اصولگرایی همین پیگیری و رسیدن به جواب است، نمیشود چهار سال منفعل باشیم و یک ماه به انتخابات تلاش کنیم خودمان رو به مردم ثابت کنیم. ما به اصولگرایانی نیاز داریم که هیچ زمانی فارغ از مسائل جامعه نباشند و اتفاقا مردم را هم دائما در جریان بگذارند.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    2 3
    بعد از 6 سال اشتباه اصولگرایان بالاخره قالیباف با سقوط تاریخی اصولگرایی به سمت تتلیتی شدن با مطرح کردن نواصولگرایی از اصولگرایی برایت جست
  • ذوالفقار صادقی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    3 0
    بسمه تعالی سلام و خسته نباشید عرض می کنم خدمت سردار قالیباف، این مطلب نشان می دهد که سردار عزیز روحیه خود را از باخت انتخاباتی از دست نداده و مثل سید بزرگوار که ناپختگی خود را به نمایش گذاشته عمیقا به خدمت در این نظام و برای کشورش امیدوار است، و این راه را در همراهی با جوانان پی می گیرد. نکات قابل تأملی در مطلب وجود دارد و من قصد پرداختن به همه آن ها را ندارم و فقط به چند مطلب اساسی اشاره خواهم کرد که هم نقد باشد و هم سؤال و هم در تکمیل مطلب ادای دین؛ 1- این که چرا جمهوری اسلامی نتوانسته در بعد از پایان دفاع مقدس دولت کارآمد تشکیل دهد مطلب بسیار اساسی است که کسی جرأت پرداختن به آن را پیدا نکرده است، و اگر به موضوع پرداخته نشود اساس نظام و زحماتی که کشیده شده به زیر سؤال خواهد رفت، بایستی بدون هراس از نحوه و نتیجه بررسی کسانی که خود را انقلابی می دانند به موضوع بپردازند که ما آماده می شویم چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیریم و اگر نتوانیم صادقانه با مسئله روبرو شویم با دست خود مسائلی عمیقتر را باعث خواهیم شد! 2- از نو اصول گرایی صحبت کردید خیلی خوب است با حفظ مبانی به آن پرداخته شود، مشکل اینجاست که مبانی انقلاب اسلامی روشن و بر کسی پوشیده نیست لیکن، با یادآوری و به محک گذاشتن عملکردهای انقلابیون است که مشکل ایجاد می کند و همین ها هستند که نمی خواهند مبانی انقلاب به زبان روز و از سطح شعار به سطح عمل و ارزیابی وارد شود. 3- از آتش به اختیار گفتی که کلام مقام معظم رهبری است، به عرض برسانم اگر هوشمندانه و جناحی و غیر انقلابی برخورد شود نفع آن را آمریکایی ها و دشمنان انقلاب خواهند برد اگر غیر از این بود رهبری اقدام به تبیین نمی کرد؟ متاسفانه آتش به اختیار و انقلابی گری را با افراط و بی مسئولیتی و بار به هر جهت و فشار به رقیب سیاسی به هر وسیله اشتباه گرفته اند. 4- مطلب بسیار اساسی که به آن پرداخته شده بحث خودانتقادی است و بسیار هوشمندانه است، اگر بتوانید همین یک مطلب را جابیندازید که به عمد در جریان اصولگرایی پی گیری شده و می شود، بسیاری از مشکلات این کشور قابل حل است و به نظر یک جهاد و یک آتش به اختیار درست در همین نکته نهفته است بایستی به آن توجه شود. با تشکر انشاءالله که منتشر شود.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    5 2
    دکتر جان خیلی مردی ، ثابت کردی نه فقط تو حرف بلکه در عمل هم مرد کار و جهاد هستی . هرگاه خبری از شما میشنویم دلمان به درد می آید .چه در زمان انتخابات چه بعد از آن حرف اصلی شما مردم بوده و هست . دریغ که قدر تو را ندانستند ، دریغ که دل به شعارهایی واهی دل دادند ، دریغ که مردم با این انتخاب حق خود را نیز پا گذاشتند، سردار عزیز بدان هنوز هم هستند کسانی که حاضرند در کنارت باشند و حمایتت کنند . افسوس و صد افسوس که رفتی و ما را با این قوم تنها گذاشتی ، جانم فدایت شهردار مهربان و دوست داشتنی
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    4 3
    فدای روح خسته ات دکتر جان که هنوز در اندیشه این مردم هستی ، همه چیز را به خدا بسپار که فقط خود او تو را کافی است ، شما گردن ما حق داری ، دریغ که حق شما را ادا نکردیم ، دریغ که قدرت را ندانستیم ،
  • تالي IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    1 8
    جناب قاليباف خسته كار نباشي اما نه شما ونه ديگر كانديداها به حرف امام ورهبرتان گوش نكرديد.همه شما در اين ناكارآمدي سهيم هستيد شما بادوستان (كانديداها)قبل از مناظرات دل ميداديد وقلوه مي گرفتيد بعد جلوي دوربين حرف هايي ميزديد كه اصلا"مناسب هيچ كدام از شما نبود.برادرقاليباف .سالها قبل هم در مورد مقام عظماي ولايت نظري ارايه كرديد كه اين بار مردم مومن آنرا به ياد داشتند وبه شما راي نمي دادند خوب شد كه فشار (هرگروهي)به كمك شما آمد وشما را نجات داد .يادتان هست كه آقاي روحاني گفت "هر كسي كه كانديد بشود احمق است وما همه احمق هستيم." وشماها تا چند دقيقه غش كرده بوديد؟ برادر انتخابات تمام شده وملت در انتظار "كار وتلاس وكوشش "در جهت رفع كمبود هاست وشما هنوز دست از نا فرماني با رهبر عزيز برنداشته ايد وبه دو قطبي سازي ادامه ميدهيد...
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      1 1
      یکی باید معنی این دوقطبی رو روشن کنه،هرکی هرچی میگه میشه دوقطبی
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    با آرزوی موفقیت سردار... فقط امیدوارم درآینده تمرکز بر راه حل های مشکلات و ارائه نظریه و زیرنظام سازی برای مملکت باشد و از بیان اصورگرایی و نواصولگرایی و جریان انقلاب و جریان غیرانقلاب و... جدا جلوگیری شود که مردم اصلااااااا خوششان نمی آید...
  • ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    22 2
    بدنه بیش از 16 میلیونی جامعه نیازمند آن هستند که افرادی مانند آیت الله رئیسی و دکتر قالیباف دائما در صحنه باشند و به عنوان نماد و سخنگو فریاد آنان را به گوش جریان انحصارگرای دولتی برسانند. به هر حال نیازمند سازماندهی و برنامه ریزی مجدد و دقیق تری در برابر جریان مقابل هستیم.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 1
    حضرت آقا روی اجرای اقتصاد مقاومتی تأکید دارند اونوقت شما رفته اید تو کار حزب سازی و سیاست بازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس