دربی 85

این روزها همه اهالی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان بسیج شده اند مسابقه ای برگزار شود که نه اعضای دو تیم برگزار کننده اش موافق آن هستند نه هواداران!

سرویس ورزش مشرق – از حدود سه هفته پیش زمزمه برگزاری دربی تهران در آلمان برسر زبان ها افتاد. خبری که در ابتدا جالب به نظر می رسید ولی هر چه به زمان برگزاری این دیدار نزدیک شدیم به یاد ضرب المثل "شنیدن صدای دُهُل از دور خوش است" می افتیم. صدایی که معاونت ورزشی وزارت ورزش و جوانان بر شنیده شدن آن اصرار می ورزد و تأکید می کند که این بازی باید تحت هر شرایطی برگزار شود! به راستی چه ماهی پشت ابر مانده که قرار است صدای تشت رسوایی اش در آینده به هوا بلند شود؟ این همه اصرار بر انجام یک بازی که فقط مدیرعامل استقلال و داورزنی بر برگزاری اش ابراز علاقه نشان می دهند چه دلیلی می تواند داشته باشد؟

بر اساس این گزارش، سلسله اتفاقات عجیب و حتی خطرناکی که احتمال می رود پیرامون این بازی بیفتد همه و همه سبب شده تا موجی از نگرانی بین طرفداران دو تیم بوجود بیاید. از آن گذشته موارد دیگری هم زیر لایه سرخابی و زیبای این مصاف، پنهان مانده که البته نیروهای حافظ نظام به دقت تک تک آنها را زیر نظر داشته و مورد بررسی مو به مو قرار داده اند تا سوژه ای به دست مخالفان نظام جمهوری اسلامی نیافتد. گرچه بیرون از مرزهای کشور عزیزمان برخی مسایل همچون داخل ایران قابل کنترل نیست. با این همه لطمه ای که این دیدارِ به ظاهر دوستانه به کل فوتبال مان به ویژه صلابت فدراسیوت فوتبال مان آن هم در سال پیش از جام جهانی می زند به شدت بیشتر از فایده ای است که انتظارش را می کشیم.

*استقلالِ فدراسیون روی هواست!

متأسفانه آنچه بیش از هر اتفاقی در دربی احتمالی پیش رو به چشم می خورد زیر سئوال رفتن استقلال فدراسیون فوتبال است. نهادی که تا این حد از سوی فیفا قدرت دارد حالا به واسطه خواست یک سامانه پیامکی! که به خودی خود جایگاهی مبهم و ناشناخته برای مردم ایران دارد و مشخص نشده مالکش کیست و هدفش چیست تا این حد روی برنامه های فدراسیون و از آن بدتر وزارت ورزش تأثیرگذار می شود. به راستی استقلال فدراسیون تا این حد باید به خاطر یک سامانه پیامکی زیر سئوال برود؟ سودی که محمدرضا داورزنی از حمایت از این سامانه می برد در چیست و کجاست؟

*دربی مهمتر از سوپرجام شد!

دربی مهم است و در آن شک نداریم، اما چه دربی؟ چه زمانی و چه وقتی؟ اگر بازی رفت و برگشت در دل لیگ باشد یا مسابقه ای رسمی در جام حذفی، قطعا مهمترین دیدار فوتبالی در ایران زمین به شمار خواهد رفت ولی یک بازی به ظاهر دوستانه بیرون از ایران که طرفداران واقعی این دو تیم هم نمی توانند آن را از نزدیک ببینند و تیم محبوبشان را تشویق کنند از سوپرجام فوتبال ایران مهمتر است؟ این روزها در همه لیگ های معتبر دنیا فوتبالی ها منتظر بازی سوپرجام شان هستند و در ایران پیشنهاد می دهند که سوپر جام را در تعطیلات زمستانی لیگ برگزار کنند که دربی بی موقع برگزار شود!

*لیگ روی هواست!

این روزها همه تیم ها آماده شروع لیگ می شوند. اگر در خارج اردو داشتند به اردوی خود پایان می دهند تا یک هفته مانده به آغاز لیگ مهیای اولین دیدار شان شوند. حال اینکه استقلال و پرسپولیس باید از خارج برنگشته راهی آلمان شوند و دوباره بعد از کلی تغییر آب و هوا، ارتفاع، ساعت خواب و بیداری و یک مصاف سنگین، به تهران برگشته و چهار روز بعد وارد لیگ شوند! با این حساب 3 امتیاز هفته اول لیگ چه می شود؟

*اعتراض بازیکنان هر دو تیم!

با ورق زدن صفحات روزنامه های ورزشی و خواندن اخبار سایتها و خبرگزاری ها متوجه می شوید کاپیتان های پرسپولیس نسبت به جابجایی تاریخ برگزاری این دیدار به شدت معترض هستند! اخبار رسیده از اردوی استقلال هم به همین شکل است ولی با توجه به جوی که افتخاری (مدیرعامل استقلال) در این تیم به راه انداخته که اگر پیش قسط اول تان را می خواهید باید در این بازی شرکت کنید کسی دم نمی زند. وگرنه همه از خدای شان است که در تهران برای لیگ آماده شوند تا به استقبال دربی بی موقع بروند!

*افتخاری هنوز فوتبال را نمی شناسد؟

شاید مدیرعامل باشگاه استقلال همچنان در حال و هوای فوتسال است که تأکید دارد هواداران از این بازی حمایت کنند و دست از اعتراض در فضای مجازی بکشند. اگر پیچ رادیو را باز کنید در همه برنامه های ورزشی صدای طرفداران این دو تیم را می شنوید که نگران برگزار این بازی هستند. یکی از تأثیر احتمالی باخت بر روحیه اعضای تیم محبوبش می ترسد، یکی از از مصدومیت احتمالی ستاره های تیمش و دیگری از خستگی ناشی از این همه سفر و جابجایی که دیگر جانی برای تیمش باقی نخواهد ماند که هفته اول به مصاف رقیبش برود. اما یکی مانند افتخاری بیانیه می دهد که "حمایت کنید تا پولی به جیب بزنیم اساسی"! آیا یک ریال از این وجه به جیب هوادار می رود؟ تیمش را برنده هفته های اول تا ششم می کنند؟

*ذلت به خاطر پول؟

به گزارش مشرق، در این مدت دائم از آلمان به تهران اخباری مخابره می شود که متأسفانه همه باعث سرشکستگی هستند! تلویزیون آلمان گفته اگر می خواهید بازی تان فیلمبرداری شود خودتان فیلمبردار و دوربین بیاورید! بیلفلدی ها گفتند در این شهر نمی گذاریم بازی کنید! مسئولان ورزشگاه کلن مخالف برگزاری دیدار سرخابی ها در استادیوم بزرگ شهر شان هستند! با توجه به اعتراضات خیابانی این ایام در آلمان، پلیس این کشور اجازه برگزاری دربی تهران در آلمان را نمی دهد و... کلی از این اخبار که همگی اسباب سرشکستگی و ذلت ایرانی هاست. مگر خودمان استادیوم نداریم؟ مگر تماشاگر نداریم؟ تلویزیون و دوربین نداریم که برویم و این همه منّت آلمان ها را بکشیم! همه این خفت و خواری برای پول است!؟

*اسپانسر جواب هواداران و تیم ملی را می دهد؟  

حدود یک ماه و خرده ای تا آغاز مسابقات تیم ملی باقیمانده است. مصاف با کره جنوبی و سوریه که نتایجش گرچه در صعود ما تأثیری نخواهد داشت ولی در رنکینگ ما برای سیدبندی نهایی در روز قرعه کشی جام جهانی به شدت مؤثر است. در چنین شرایطی که پرسپولیس 6، 7 بازیکن ملی پوش دارد چه اصراری به انجام این بازی دوستانه است؟ البته واژه "دوستانه" برای این مسابقه تنها در لفظ به کار می رود و خدا می داند با شروع دربی، دو تیم چطور به جان هم می افتند. پرسپولیس برای جبران باخت 2-3 به استقلال و آبی ها برای دفاع از پیروزی غرورآفرین قبلی شان! اگر در این میان تنها یک بازیکن یک تا 2 میلیاردی دو تیم آسیب ببیند اسپانسر می تواند با همه ثروتش "سلامتی" را به طرفداران این دو تیم برگرداند!؟ می تواند بازیکن مربوطه را به اردوی تیم ملی برساند؟ یک دنیا ریسک برای یک بازی بی سر و ته به چه دلیل؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 0
    عالی. افرین بر فدارسیون و شما دوستان
  • یک دوست IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    4 0
    کاپیتان های پرسپولیس نسبت به جابجایی تاریخ برگزاری این دیدار به شدت معترض هستند!
  • ورزشکار IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    3 2
    به نظر من زیر سئوال رفتن استقلال فدراسیون فوتبال ایران خیلی عالی است. مردم باید به ورزشهای واقعی و درست و سالم روی بیاورند
  • علی کریمی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    3 8
    رسپولیس برای جبران باخت باید کارهای جسورانه ای بکند مثل عزل برانکو و کمکهایش
    • ناصر IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      3 2
      چیزی زدی عمو؟
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    2 5
    بیشتر اوقات تحلیل هات بچگانه ست. بزرگ شو مشرق
    • ناشناس DE ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      1 1
      عزيزم تو چند سالته ؟ بزرگ شدي . ماشاله .
  • يونس IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 1
    انشاالله كه اين بازي برگزار نخواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس