موشک پاتریوت

وزارت خارجه آمریکا با فروش 3.9 میلیارد دلار سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» به کشور رومانی موافقت کرد.

به گزارش مشرق،  یکی از سازمانهای پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش سامانه‌های دفاع پاتریوت به کشور «رومانی» به ارزش 3.9 میلیارد دلار را تأیید کرده است.

شبکه راشاتودی اعلام کرد، این فروش شامل هفت مجموعه راداری، 28 ایستگاه پرتاب و بیش از 200 موشک مختلف و دیگر تجهیزات پاتریوت می‌شود که سازمان همکاری امنیت دفاعی آمریکا آن را این هفته اعلام کرد.

کنگره در جریان این فروش احتمالی که در مجموع به ارزش 3.9 میلیارد دلار است، قرار گرفته است و به منظور اجرای این توافق پیشنهادی، دهها نفر از پیمانکاران آمریکایی می‌بایست به رومانی سفر کنند.

پیمانکاران اصلی این پروژه، شرکت ریتون در ماساچوست و لاکهید مارتین تگزاس می‌باشند.

دولت رومانی درخواست خرید این سامانه‌ها را مطرح کرده است و بخارست همچنین خواستار تجهیزات پشتیبانی، ارتباطی و آموزشی این سامانه‌ها و همچنین دریافت قطعات یدکی و تعمیرات و همچنین آموزش پرسنل این کشور برای استفاده از این سامانه‌ها شده است.

این سازمان پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این فروش احتمالی، اهداف سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را از طریق بهبود امنیت همپیمان ناتو که همچنان یکی از نیروهای مهم ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در اروپا بوده و هست، محقق می‌کند».

علیرغم آنکه مسکو به طور مداوم از ساختار نظامی ناتو در امتداد مرزهای خود بعنوان تهدیدی برای امنیت ملی و توازن قدرت منطقه‌ای انتقاد می‌کند، آمریکا همچنان طرح استقرار سامانه‌های پاتریوت در منطقه را پیش برده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس