لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه با تأکید بر اینکه معارضان سوری خارج‌نشین در حال از دست دادن نفوذ خود هستند گفت که گفت‌وگوهای صلح سوریه میان طرفین سوری نقش مهمی در مبارزات ضدتروریستی دارد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد، معارضان سوری که تا پیش از این اولتیماتوم تعیین می‌کردند به تدریج نفوذ خود را از دست می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، لاوروف در دیدار با «احمد الجربا» رهبر جنبش فردای سوریه گفت: نآن دسته از نمایندگان معارضان خارج‌نشین سوریه که صرفا به اولتیماتوم دادن و تعیین پیش شرط عادت کرده بودند و بیش از هر چیز ایده‌های حامیان خارجی خود را پیش می‌بردند تا منافع مردم سوریه، کم کم در حال از دست دادن نفوذ خود هستند.

وی افزود: «ما از تلاش شما که در تمام مراحل بحران سوریه بر کمک به حل بحران و اتحاد معارضان بر اساس اصل میهن‌پرستی بوده، مطلع هستیم».

دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت که این تلاش‌ها به طور کامل در تطابق با تصمیمات جامعه بین‌المللی است که بر اساس آن «مردم سوریه خودشان باید سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و به همین دلیل آنها باید با یکدیگر موافق باشند».

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: «تحولات اخیر در روابط میان گروه‌های معارض سوری نشان می‌دهد که تلاش‌های شما شروع به اثرگذاری بر بسیاری از سوری‌هایی کرده که به سرنوشت کشورشان اهمیت می‌دهند.

لاوروف تأکید کرد که روسیه به طور فعالانه سعی می‌کند تا به آغاز فرایند گفت‌وگو در چهارچوب مذاکرات آستانه وحمایت از تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری گفت‌وگوهای ژنو کمک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس