کد خبر 738426
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
مهماندوست

در حالی بیست و سومین دوره مسابقات جهانی در تاریخ 3 تیرماه در موجو کره‌جنوبی آغاز خواهد شد که این بار قرعه هدایت تیم ملی به نام مهدی بی‌باک مرد با اخلاق تکواندو ایران ثبت شده است.

به گزارش مشرق، همواره بر عهده داشتن هدایت تیم ملی تکواندو یکی از بزرگترین افتخارات سرمربیان تیم ملی بوده است و این افتخار زمانی لذت بخش‌تر خواهد شد که رنگ موفقیت در مسابقات جهانی این رشته را نیز به همراه داشته باشد. در حالی بیست و سومین دوره مسابقات جهانی در تاریخ 3 تیرماه در موجو کره‌جنوبی آغاز خواهد شد که این بار قرعه هدایت تیم ملی به نام مهدی بی‌باک مرد با اخلاق تکواندو ایران ثبت شده است.


تیم ملی ایران در طی هفده دوره حضور خود در مسابقات جهانی 8 سرمربی را در راس هدایت خود دیده است و غلامحسین ذوالقدری با 7 حضور در این مسابقات به عنوان سرمربی، رکورد دار حضور در این مسابقات است. ذوالقدری در این سال‌ها 4 بار با تیم ملی تکواندو موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی( 1999 – ادمونتون کانادا، 2003 گارمیش باخ آلمان ، 2005 مادرید اسپانیا و 2007 پکن چین) ، یک عنوان سومی( 2001 – جوجو کره‌جنوبی) ، یک عنوان چهارمی ( 1997 – هنگ‌کنگ ) و یک عنوان یازدهمی در نخستین حضور خود در راس هدایت تیم ملی در سال 1991 آتن یونان شده است.

بعد از غلامحسین ذوالقدری، کانگ شین چال با 3 حضور در راس تیم ملی در جایگاه دوم قرار گرفته است اما هیچگاه روی سکوی مسابقات جهانی قرار نگرفته است. استاد کانگ اولین حضور خود به عنوان سرمربی با تیم در جایگاه هفتم (1985 – سئول کره‌جنوبی) قرار گرفت . او یک عنوان چهارمی(1989- سئول کره‌جنوبی ) و یک عنوان پنجمی(1995- مانیل فیلیپین ) نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

رضا مهماندوست نیز دو بار تجربه حضور در مسابقات جهانی را تجربه کرده است که با کسب یک عنوان قهرمانی ( 2011- کیونگجو کره جنوبی ) و یک عنوان نایب قهرمانی (2009 – کپنهاگ دانمارک) در عنوان تیمی پرافتخارترین مربی تاریخ تکواندو ایران است.

بیژن مقانلو نیز تنها یک دوره مسابقات جهانی را در دوره گذشته (2015 – روسیه) تجربه کرد که در تنها حضور خود دومین قهرمانی تاریخ تکواندو ایران در مسابقات جهانی را رقم زد و بعد از مهماندوست در زمره مربیان موفق تاریخ تکواندو ایران قرار دارد.

مرتضی کریمی نیز با وجود چندین دوره حضور به عنوان دستیار در کنار ذوالقدری، تنها در مسابقات (2013 – پائبلا مکزیک) هدایت تیم ملی را برعهده داشت و ششمین و آخرین عنوان نایب قهرمانی ایران در این مسابقات را به ارمغان آورد.

اما در کنار این مربیان کیم کوانگ کونگ، محمود مشهدی رجب و اسماعیل آذرپاد نیز یک دوره حضور در مسابقات جهانی را تجربه کرده اما موفق به کسب عنوانی برای تکواندو ایران نشدند.

در کنار عناوین تیمی این مربیان در طی سالیان حضور خود در تیم ملی، شاگردان این نفرات نیز موفق به کسب مدال‌آوری برای تکواندو ایران شده‌اند که غلامحسین ذوالقدری با کسب 7 مدال طلا، 10 نقره و 5 برنز پرافتخارترین سرمربی تاریخ تکواندو ایران از لحاظ کسب مدال است.

شاگردان رضا مهماندوست در زمان هدایت او در تیم ملی نیز موفق به کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز شده‌اند تا او را دومین مربی پرافتخار تاریخ تکواندو ایران در مسابقات جهانی به یاد داشته باشیم. مقانلو نیز در تنها حضور خود 3 مدال طلا و یک برنز را به عنوان دستاورد در کارنامه مربیگری خود به ثبت رسانده است تا سومین مربی پرافتخار مدالی لقب گیرد.

مرتضی کریمی نیز موفق به کسب یک طلا و 2 نقره در مسابقات جهانی مکزیک شد. استاد کانگ با وجود سه دوره هدایت تیم ملی در کسب مدال طلا ناکام بود اما 2 نقره و 6 برنز را همراه شاگردانش در تیم ملی کسب کرد.

کیک کوان کونگ نیز یک برنز و محود مشهدی رجب نیز یک برنز دیگر را برای تاریخ تکواندو ایران رقم زدند تا اسماعیل آذرپاد تنها مربی تاریخ تکواندو ایران باشد که دست خالی مسابقات جهانی را ترک کرده باشد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس