یونسی - سید ابراهیم رئیسی - حسین موسویان

«علی یونسی» در ادامه دومینوی اظهارات حاشیه‌ساز خود از وجود معضلی فرهنگی به نام «فرقه‌گرایی» در ایران خبر داد که آفت امنیت کشور شده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

بهت «جک استراو» از قالیباف‌سوزی اصلاح‌طلبان!

روزنامه شرق، روز پنجشنبه گذشته در گزارشی با عنوان «تهران و طلبکارانش» به چیزی تحت عنوان بدهی‌های شهرداری تهران پرداخته است.

این روزنامه در انتهای گزارش مطوّل خود می‌نویسد:

«شهر تهران در سال‌های اخیر شهری گران و پرهزینه بود، شهری که ظاهرش، آن‌هم فقط در برخی نقاط زیبا،  فریبنده و تحسین‌برانگیز بود و بخش‌های دیگرش مغفول و خسارت‌دیده و ازدست‌رفته. در این میان اعتباراتی که از جیب مردم برای شهر خرج شد، مدیریت درستی نداشت و علاوه بر هدرروی، بدهی‌های بسیاری به جا گذاشت که حالا پس از ١٢ سال که یک مدیریت تحمیلی طی شده، این سؤال همچنان برقرار است که تهران، این شهر ورشکسته را شهردار بعدی چطور قرار است مدیریت کند و طلبکاران مختلف حقیقی و حقوقی شهرداری تهران از چه کسی و چطور طلب‌هایشان را بگیرند؟»[۱]

*رقبای سیاسی اصولگرایان از کارنامه مطلوب محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران به شدت واهمه دارند.

تحلیلگران معتقدند به زعم اصلاح‌طلبان نبایستی هیچ نقطه مثبتی از مدیریت جهادی و خدمت به مردم در سابقه نیروهای ارزشی و انقلابی باقی بماند و از همین روست که این جریان سیاسی خاص تمام تقلای خود را متوجه خدشه‌دار کردن کارنامه اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم و نیز دوران مدیریت ۱۲ ساله محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران کرده است.

۲ منصه بزرگی که شاهد خدمات شایانی به مردم و نظام اسلامی بوده است اما یک جریان سیاسی خاص آنها را بر خلاف منافع و آینده خود بویژه در انتخابات سال ۱۴۰۰ ارزیابی می‌کند.

لجن‌پراکنی اصلاح‌طلبان علیه مدیریت ۱۲ ساله قالیباف تا جایی پیش رفته است که حتی چهره‌های اقتصادی اصلاح‌طلب درباره بی‌تأثیر بودن فلان تونل شهری احداث شده توسط قالیباف نظر می‌دهند، برخی چهره‌های این جریان به تازگی از مدیریت قالیباف با عنوان «شهر سوخته»‌ای یاد کرده‌اند که باید به شهردار بعدی ارث برسد! و یا یک چهره اصلاح‌طلب از کاشت گل‌های لاله توسط شهرداری تهران انتقاد کرده و آنرا بزک کردن شهر تهران نامیده است.

این اظهارات در حالی است که از باب مثال می‌توان به نظر «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلستان اشاره کرد که پس از سفری که چند سال قبل به تهران داشت؛ طی یادداشتی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: هنگامی که پس از ۹ سال همراه هیئت نمایندگی پارلمانی انگلیس از فرودگاه امام خمینی به هتل خود در مرکز تهران می‌رفتم، زیرساخت‌های این شهر، اتوبان‌ها و خطوط جدید مترو که در دست ساخت بود من را شگفت زده  کرد. با وجود تحریم‌ها، تهران این روزها بیشتر شبیه به مادرید و آتن به نظر می‌رسد تا مثلا بمبئی و قاهره.[۲]

گفتنیست، محمدباقر قالیباف، چند روز قبل در یک سخنرانی گفته بود: حداقل انصافتان مثل جک استراو که دوست شما هست، باشد که بعد از بازدید از تهران گفت که «من اثری از آثار تحریم در این شهر ندیدم».[۳]

برخی معتقدند یکی از دلایل عزم جزم جریان خاص برای ملکوک کردن کارنامه قالیباف در شهرداری تهران، تحلیلی است که می‌گوید اصلاح‌طلبان هرگز نخواهند توانست شهرداری در حدّ و اندازه قالیباف و با توانایی‌های او معرفی کنند و این مسئله انتخابات سال ۱۴۰۰ را نیز برای جریان خاص، تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

***

هشدار علی یونسی درباره معضل فرهنگی «فرقه‌گرایی»!

«علی یونسی» دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی به تازگی طی اظهاراتی در دیدار با جمعی از کلیمیان ایران گفته است: فرقه‌گرایی و خود برتربینی یک معضل فرهنگی است که اگر اصلاح نشود آفت امنیت و انسجام ملی ماست!

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: دکتر روحانی، رئیس جمهور منتخب به این نظریه معتقد است و طرح حقوق شهروندی ایشان نیز در همین راستا تدوین و ابلاغ شد.[۴]

یونسی همچنین در دیدار با شماری از زرتشتیان نیز اظهار کرده است: زرتشتیان حاملان اصلی تمدن ایران زمین هستند.

*برخی اظهارات شاذ و حاشیه‌ساز یونسی همچون صحبت‌های بالا و یا صحبت‌هایی در زمینه سلطنتی نبودن نماد شیر و خورشید و انفکاک‌ناپذیر بودن بغداد از ایران محل تأمل جدی هستند.

آقای یونسی در حالی از معضل فرهنگی خودبرتربینی و فرقه‌گرایی صحبت کرده است که اگر از وی خواسته شود تنها یک مثال از یک فرد منصب‌دار فرقه‌گرا و یا خودبرتربین نسبت به سایر قومیت‌ها در ساختار نظام اسلامی مثال بزند؛ یقینا نخواهد توانست.

حال از چه روست که چنین معنای پوچ و ناراستی از سوی دستیار رئیس‌جمهور با عنوان یک معضل فرهنگی یاد می‌شود که اگر اصلاح نشود آفت امنیت و انسجام ملی ماست؟!

گفتنیست رئیس‌جمهور روحانی هم در ایام دولت یازدهم بارها از افرادی خاص یاد کرد که صفات عجیبی همچون ناخرسندی از لبخند مردم و یا منتفع شدن از تحریم‌ها را دارند اما این افراد هیچگاه به مردم معرفی نشدند.

منتقدان دولت بارها از رئیس جمهور خواستند که این افراد را معرفی کند اما این اتفاق هیچگاه رخ نداد...

(سیدرضا صالحی‌امیری از مقامات دولتی نیز چند سال قبل در یک سخنرانی در بنیاد باران-نزدیک به لیدر اصلاح‌طلبان- از چیزی به نام خطر جنبش‌های قومی سخن گفته بود!)

***

سوء استفاده انتخاباتی وزیر ارشاد از «عقلانیت» و «مکتب امام»

سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی اظهاراتی در سرمقاله پنجشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران نوشته است:

«امروز در آستانه سالگرد ارتحال امام مهربانی‌ها و با گذشت ۵۴ سال از قیام روشنگرانه ۱۵ خرداد، می‌توانیم به پیر و مقتدای خود با افتخار بگوییم که مردم سربلند این سامان در انتخابات بیست و نهم اردیبهشت با انتخاب مسیر عقلانیت نشان دادند که آموزه‌های مکتب امام را بخوبی فرا گرفته‌اند!»[۵]

*از چند ماه مانده به انتخابات اردیبهشت، کسانی در ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت تلاش کردند تا آقای روحانی را صاحب عقل و رقبای سیاسی او را «بی‌عقل» خطاب کنند...

در همین راستا، عبدا... ناصری از فعالان ستادی اصلاح‌طلب زمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی ایرنا تلویحاً مدعی شده بود هرکس از روحانی حمایت نکند بی‌عقل است.[۶]

سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای روحانی هم در ایام انتخابات کراراً بر عقل‌مدار بودن نامزد محبوب خود و بی‌عقلی رقبای او اشاره می‌کرد!

این فرمول البته در جریان انتخابات مجلس دهم نیز به رأی‌العین دیده شد و مثلا خانم فائزه هاشمی طی اظهاراتی از این گفته بود که مجلس نهم عقل نداشت![۷]

در این زمینه می‌توان به اظهارات علی شکوری‌راد از فعالان اصلاح‌طلب نیز اشاره کرد که اظهار کرده بود: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس نهم عقلانی عمل نمی‌کردند. نقد ما به رفتار غیر قانونی و غیر عقلانی بود.

این اظهارات در حالی است که در روند جاری سیاست‌ورزی، برد و باخت یک امر طبیعیست و نسبت دادن بی‌عقلی به رقیب و توهین به او تنها از یک بی‌ظرفیتی جریانی نشأت می‌گیرد.

از طرفی متأسفانه بایستی اشاره کرد کسانی در ستاد مشترک اصلاحات و دولت خود را مدعی عقلانیت و دیگران را بی‌عقل و ایضاً شغال‌صفت و گربه‌صفت نامیده‌اند که تنها نقطه مرتفع در کارنامه سیاسی آنها «فتنه سال ۸۸» است که به مثابه یک زخم عفونت کرده هر روز بیش از قبل دامان آنها را می‌گیرد.

همچنین و در بحث اجرا نیز یگانه نقطه مرتفع در کارنامه این افراد چیزی به نام «برجام» است که حتی یک دستاورد اقتصادی ملموس برای مردم ایران نداشته و امروز حتی رئیس‌جمهور و اصلاح‌طلبان نیز در سخنرانی‌ها و نوشته‌های مطوّل اقتصادی خود هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کنند.

اکنون بهتر می‌توان قضاوت کرد که عیار عقلانیت برجامیان و فتنه‌گران بیشتر است یا خردورزی منتقدان آنها؟!

در اینجا همچنین می‌توان این سؤال را نیز از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد پرسید که اگر مردم ایران به آقای روحانی رأی نمی‌دادند؛ آیا مرتکب بی‌عقلی و دوری از مکتب امام راحل شده بودند؟!

***

1_ http://sharghdaily.ir/News/132810

2_ http://fararu.com/fa/news/176828

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/10/1424540

4_ http://www.isna.ir/news/96031508132

5_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/186040

6_ http://www.mashreghnews.ir/news/717854

7_http://www.snn.ir/detail/News/490787/1579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    توصیه من به وزرا ومشاوران گوشت گاو نخورید-------.....گاوی بد دردی است
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    16 54
    حرفش در مورد زرتشتیها کاملا درسته
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      50 6
      عزیز دلم زرتشتیان ایران روی چشمان ما جا دارند هیچ بحثی در این نیست...اما بسیاری از ایرانیان زرتشتی خیلی بعدتر از هجوم اعراب به ایران مسلمان شدند مثلا پدر بخاری چیزی حدود 300 هجری مسلمان شد و پسرش یکی از بزرگان مذهب اهل سنت است که کتابش رو بعد از قرآن صحیح ترین کتب می دانند...یاد حدیث امام علی(ع) می افتم که فرمود:کلمه الحق یراد به الباطل...حرف خوبی زده ولی نیتش چی بوده خدا عالمه
  • سید IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    104 7
    آقايان از بدهي شهرداري گفتند ولي از طلب 12000 ميلياردي شهرداري از دولت حرفي نزدند.
    • صبح باراني IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      57 7
      اصولا خبرگزاري هاي تفريطي همينجوري رقيب رو تخريب ميكنن يعني با درج يه مقاله يا تحليل تمام جوانب يه موضوع رو در اون قيد نميكنن بلكه اونجايي كه واسه تخريب رقيب ميشه ازش استفاده كرد رو درج ميكنن
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    77 9
    دولت تخريب براي دولت تدبير واژه مناسب تري است
  • حسین IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    51 8
    همانطور که روحانی در مناظرات از شیوه ناجوانمردانه برای تخریب رئیسی و قالیباف استفاده کرد دنباله روهای این جریان هم همین شیوه را برای قلع و قمع جریان انقلابی استفاده میکنند چون دیدند در انتخابات جواب داد اما از یک نکته غافلند و آن اینکه بعداز 4 سال آیا میتوانند به اندازه ای که جریان انقلابی به مردم خدمت ارائه داد ارائه دهند ؟ آیا میشود مردم را دوبار فریب داد ؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    76 7
    سر و ته اصلاح طلبان قدرت طلبی ماکیاولی است و مردم این را لمس کرده اند ولی هر باز طرح ها و نقشه های انگلیسی به دادشان می رسد آنها از خرج کردن امنیت و ارزشهای دینی مردم هو ابائی ندارند مردم می دانند و می بینند که کدام گروه از مردم برای دین شهید می دهند و کدام گروه دستاورد ها را خرج می کنند
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    98 5
    خوردن مال حروم و حرص قدرت و ثروت، عقل اصلاح طلبان فاسد رو زایل کرده. از ماست که بر ماست
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    76 7
    اصلاحات دارن از همین الان سم پاشی می کنن که هر ناتوانی شهردار بعد را مثل دولت قبل که دائم ورد زبانش بود تقصیر احمدی نژاد است بگویند تقصیر قالیباف است
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      33 5
      دقیقا همین را می خواستم بگویم.فرافکنی کار نکردن های آینده به گذشته دیگران برای توجیه بی عرضگی های آینده
  • محسن IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    12 42
    وقتی آقای قالیباف در تبلیغات و مناظره های انتخاباتی آن همه در موردِ عملکردِ دولت و شخصِ آقای روحانی سیاه نمایی کرد، چطور انتظار دارید طرفِ مقابل در موردِ او روشِ دیگری در پیش بگیرند و مثلا از او و عملکردش در شهرداری تعریف و تمجید کنند؟ از دیرباز گفته اند: کلوخ انداز را پاداش سنگ است. (لطفا منتشر کنید.)
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      24 4
      کدوم سیاه نمایی؟ اینکه این دولت بی ثمر بوده سیاه نماییه حقیقت سیاه نماییه؟ ته حرف شما رسید به اینکه بیان حقایق سیاهنمایست بله بله قالیباف سیاه نمایی کرد!!! روحانی هم اونجا نشست فقط روشن نمایی کرد!!! شما معیار سنجشتون همیشه اینقدر یه طرفه است ... بعد میان میگن حرفامون رو سانسور نکنید آخه جماعت شما غیر از فحش میخواد بیشتر از عرایض محیرالعقول شما سر هم کنه؟!!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
      40 5
      صحبت های دکتر قالیباف سیاه نمایی نبود بلکه واقعیت غیر قابل انکار بود.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    22 5
    چرا هر کسی به راحتی به خود جرات میدهد هر حرفی را بزند بدون آتکه احساس کند باید دلیل و سندی برای سخن خود داشته باشد. قوه قضاییه چرا ورود نمیکند. آیا وقت آن نیست که آن را مطالبه ای عمومی قرار دهیم؟
  • آرش IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    24 3
    اینها همان افرادی هستند که اگر یه کم جلویشان باز گذاشته شود امام(ره) را هم تخریب می کنند.
  • صحرا خانوم IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    25 3
    درود بر هشتمین شهردار برتر دنیا روحانی اگه راست میگه چندمین رئیس جمهور دنیاست فقط منتظره هر چی که هس هر کاری بکنه بندازه سر احمدی نژاد.....
  • مسعود IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    66 5
    اصلاح طلبان عقلانیت ندارند.
  • محمود IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    38 4
    وزیر ارشاد جواب دهد چرا اصلاح طلبان به رای مردم درانتخابات 88 احترام نگداشتند وبی عقلی کردند فقط کسانی که به شما رای بدهند عقلانیت به خرج دادند راستی آیا همصدا بادشمن شدند برای تصدی چند صباحی درحکومت این عقلانیت است یاذلالت وپستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس