مصطفی معین.jpg

مصطفی معین به تازگی اظهار کرده است یکی از پیام‌های انتخابات ایران این بود که نظام اعتماد بیشتری به مردم داشته باشد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

معین: نظام اعتماد بیشتری به مردم داشته باشد!

مصطفی معین، وزیر علوم مستعفی دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری ایسنا در اشاره به پیام‌های حضور مردم در انتخابات اخیر اظهار کرده است:

«سومین پیام نیز این بود که  نظام اعتماد بیشتری به مردم داشته باشد و زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری را فراهم کند.»

او می‌افزاید: مردم باید همواره به عنوان ناظران قدرتمند بر فعالیت‌های دولت و سایر نهادها در عرصه سیاست حضور داشته باشند و نظام بستر این این نظارت را با کمک به گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و تقویت نهادهای مدنی فراهم کند. طبیعی است که وقتی مردم در صحنه باشند، نظام و همه نهادها نیز بهتر عمل می‌کنند و پاسخگوئی مسئولانه تری خواهند داشت.

معین همچنین تصریح می‌کند: در کشور ما شکافهای عمیق اجتماعی وجود دارد و همین شکاف‌ها مانع توسعه کشور می‌شود. گسل‌های میان مردم ، دولت و دانشگاهیان به از هم گسیختگی اجتماعی می‌انجامد![۱]

*تاریخ زیست سیاسی اصلاح‌طلبان نشان داده است تقریبا در تمامی منصه‌هایی که آنها توانسته‌اند رأی اکثریت مردم را از آنِ خود کنند، بلافاصله به سمت حاکمیت و طرح مطالبات عجیب و غریب خیز برداشته‌اند.

تورّقی هرچند کوتاه در حیات مجلس ششم، شورای شهر دوره اول و دولت دوم خرداد به راحتی می‌تواند اثبات کننده این فرض تحلیلی باشد.

در جریان انتخابات اخیر نیز اگرچه اصلاح‌طلبان کرارا عنوان می‌کردند که آقای روحانی نامزد رسمی آنها نیست و برای او ستاد انتخاباتی هم تشکیل نمی‌دهند اما اکنون و در چارچوب بازی «أناشریک» شاهد هستیم که اصلاح‌طلبان سهمی کلان از کیک قدرت روحانی را طلب می‌کنند و جالب آنکه مخاطب خود را نیز حاکمیت نظام قرار می‌دهند.

مسئله‌ای که باید مورد مداقّه و تأمل مردم، تحلیلگران و نهادهای کلان نظام اسلامی باشد.

در اشاره به صحبت‌های معین مبنی بر لزوم اعتماد بیشتر نظام به مردم و یا وجود شکاف در اجتماع نیز لازم به اشاره است که اعتماد مردم و نظام نسبت به یکدیگر امری دوسویه است و هیچ سندی هم از عدم اعتماد نظام اسلامی به مردم ایران در دست اصلاح‌طلبان نیست.

و در مسئله شکاف نیز اگرچه اصلاح‌طلبان بارها و بارها بر وجود شکاف و تنافر در جامعه ایران اسلامی تأکید و اشاره داشته‌اند اما از آنجا که این انگاره، انگاره‌ی صحیحی نبود، نشانه‌های آن و آثار مترتب بر آن نیز هیچگاه هویدا نشده‌اند.

علیرضا علوی‌تبار، غلامحسین کرباسچی، سیدرضا صالحی‌امیری، هادی خانیکی و احمد پورنجاتی از جمله چهره‌هایی هستند که تنها طی ۴ سال گذشته بر وجود چیزی به نام شکاف در جامعه و حاکمیت ایران اصرار کرده‌اند.

*عکس از ایسنا

***

روایت نماینده اصلاح‌طلب از خدمات شایان ملت آمریکا!

«غلامرضا حیدری» نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس طی اظهاراتی در نطق میان دستور خود گفته است:

«ملت آمریکا با همکاری نخبگان همه ملت ها توانسته است خدمات شایانی در پیشرفت علم و تکنولوژی و رفاه بشر تقدیم جهان کند؛ جای بسی تاسف است که زمامداران آمریکا به ویژه رییس جمهور جدید آن با کوبیدن بر طبل جنگ و ترور و پشتیبانی از تروریست های داعش به ویژه در منطقه خاورمیانه چهره ای ضد بشری را نشان می‌دهد.»

به گزارش ایلنا، این فرد در ادامه اظهارات عجیب خود خطاب به رئیس‌جمهور روحانی نیز گفته است: باردیگر از رییس جمهوری موکدا می‌خواهیم که از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رفع حصر آقایان کروبی، موسوی، خانم رهنورد و ممنوع التصویری آقای خاتمی را تقاضا کند.[۲]

*قضاوت درباره صحبت‌های این فرد که بیربط با ژنتیک مشهور اصلاح‌طلبان مبنی بر خیز برداشتن به سمت حاکمیت بلافاصله پس از یک پیروزی انتخاباتی نیست را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

طرفه آنکه از فهرست اصلاح‌طلبانی که از تهران به مجلس دهم شورای اسلامی راه یافته‌اند تاکنون بصورت عمده فقط کلیدواژه‌هایی در زمینه «زندان» و یا جملات بالا شنیده شده است و پیدا کردن نشانه‌های خدمتگذاری در کارنامه این افراد، گویا زحمتی همچون جستجوی سوزن در انبار کاه دارد.

*عکس از ایلنا

***

اصغرزاده: سر تتلو به تنش نمی‌ارزد...

ابراهیم اصغرزاده، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفته است:

«فرقه سازی از دین خیلی خطرناک است. بدعت در دین و ایجاد حلقه هایی که در جامعه های جهان سوم جواب می دهد و تبدیل به فرقه شدن احتمالش بالا است. آدمی که اصلا سرش به تنش نمی‌ارزد، بگوید بغ‌بغو. بعد هزاران نفر لایک پشت سرش هست. فرض کنید بخواهند از این شخص بخواهند تا در انتخابات نقش متغیر موثر را بازی کند. به این بهانه که چنین فردی مثلا فلان نفر هوادار دارد. بعد جامعه می بیند چرا این آدم تا قبل از انتخابات مطرود همین افراد بود اما برای کسب رأی این خواننده را به کمپین انتخاباتی کاندیدای‌شان برده‌اند.»

او افزوده است: در همین انتخابات دیدم که مغزهای بسیاری از خانواده های مذهبی که می خواستند به آقای رییسی رای بدهند سوت کشید که این چه کاری بود. اصلا آنها بعد از همین اتفاق انتخابات را تحریم کردند و الان نمی دانم چه بر سر اعتقادات شان و اعتمادشان به نیروهای اصولگرا آمده است. همین یک خطای استراتژیک سیاسی اصولگرایان بی اعتمادی عده زیادی از خانواده های مذهبی را به دنبال داشت. این بی اعتمادی در بلندمدت این افراد را یا می برد به سمت دین گریزی یا فرقه گرایی. آقایان اصولگرا باید پاسخ دهند با چه اصولی پشت پا به خط قرمزهای جامعه مذهبی کشور زدند؟[۳]

*منهای درست یا غلط دیدار یک کاندیدای انتخابات با یک خواننده پر حاشیه، اما نفس اینکه یکی از مشاهیر جریان سیاسی مدعی دموکراسی و کنسرت! درباره یک خواننده که گویا از گذشته خود نیز توبه کرده، بگوید سر او به تنش نمی‌ارزد؛ یک رفتار غلط و قبیح است.

خاصه آنکه این جریان سیاسی خاص در انتخابات مدعی شد که رقبای انتخاباتی وی قصد دارند در پیاده‌روها دیوار بکشند و با برگزاری کنسرت موسیقی هم مخالف‌اند.

قضیه وقتی با مجهولات بیشتری روبه‌رو می‌شود که مردم بدانند جریانی که معتقد است سر فلان خواننده به تنش نمی‌ارزد؛ جریانیست با عملگری‌های خاص در پرونده‌هایی مثل قتل‌های زنجیره‌ای، بازجویی با نقاب و یا فرو کردن پونز در پیشانی بدحجاب‌ها در اوایل دهه شصت!

صحبت‌های عجیب اصغرزاده یک وجه قابل تأمل دیگر نیز دارد و آن اینکه گویا هر هنرمندی که با اصلاح‌طلبان نباشد هنرمند نیست...

به سخن دیگر اینکه گویا آقای اصغرزاده حاضر نیست حمایت برخی چهره‌های سینمایی و موسیقایی ممنوع‌التصویر و حتی با سابقه دستگیری و زندان از اصلاح‌طلبان را به یاد بیاورد و یا به ورطه نقد بکشد اما برای ابراز حمایت یک خواننده از یک کاندیدای اصولگرا که به لحاظ فرایندی نیز با مشکل خاصی مواجه نیست، به یکباره به یک چهره منتقد تبدیل می‌شود و حتی از این می‌گوید که سر این هنرمند به تنش نمی‌ارزد!

*عکس از فارس

***

1_ http://www.isna.ir/news/96031608397

2_ http://www.icana.ir/Fa/News/336052

3_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3571010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سید IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    اقای اصغر زاده شخصیت تتلو بیشتر از شما اصلاح طلب می باشد نظر بیشتر از این نده که منفور خدا وملت خواهی شدملت عملکردشماها را به مرور زمان به گنجینه تاریخ خواهد سپرد مگر نشنیدی که امام موسی کاظم در زندان یک رقاصه را تغیر داد یک مقد ار در باره مردم قضاوت بیجا نکنی بهتر است
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    واقعا این اصلاح طلبان خیلی پستند
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    70 16
    تحلیل شما درست واقای مقصودلو توبه کردند وشما هم توبه ایشان را قبول دارید پس بگذارید طرفدارانش وشما از هنرمندیش فیض ببرند آنهم در چارچوب قوانین ایران اسلامی
  • ا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    89 10
    اینکه تتلو چجور ادمیه کاری ندارم ولی اینکه هر کی از این مدعیان حمایت نکنه رو میکوبند واقعا جای تاسف داره و باید ملت این قماش رو بشناسند
  • مهران IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    84 11
    یه تار موی امیر تتلو می ارزه به امثال دانیال زاده و مالامیر و رستگار سرخه ای و .... که با ریش و تسبیح و یقه آخوندی خون مردم رو تو شیشه کردن
  • جعفر IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    64 8
    گويا نفاق و دورويي در آقاي اصغرزاده و همفكرانشان ريشه كرده، شما اگر نگران دين مردم هستيد تذكري به آن همكيش خود بدهيد كه هنوز مهر تعرفه هاي انتخاباتي خشك نشده دچار توهم شده و از آزادي حجاب دم ميزند. اگر خواننده اي كه از ايشان نام برديد، توبه نكرده بود و همچنان در صف طرفداران شما بود قابل ستايش بود، اما حالا كه آمده اين طرف "سرش به تنش نمي ارزد". لطفا شما براي دين مردم دلسوزي نكنيد چرا كه نظام اسلامي هر چه كه ضربه خورده از جانب شما و همفكران غرب محور شما بوده است. از طرفداري شما و هفكرانتان در اصرار بر اجراي بخش برابري جنسيتي و آموزش مسائل جنسي به كودكان سند 2030 و حذف آموزه هاي ديني از كتابها ميتوان پي به دغدغه ي دينمدارانه ي شما برد!!
  • آرام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    74 17
    تتلو کیلویی چند آقای اسهال طلب؟ یک میلیون شغل باید برای مردمت ایجاد کنی. روش اینها قبلا" در زمان خاتمی فتنه گر هم همینجوری بود وقتی می بینند که عرصه کار خیلی سنگینه، شروع به طرح مسایل سیاسی می کنند تا ذهن مردم متوجه ناکارآمدی اشان نشود. حالا شجریان مزدور سرش به تنش می ارزه؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    55 12
    سر تتلو آن زمان به تنش می ارزید که در سال 88 برای میریزید می خواند. آره. سر ساسی مانکن به تنش می ارزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس