کد خبر 720815
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
پرچم آلمان

یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ دولت آلمان به حزب چپ این کشور از افزایش حمل سلاح قانونی از طرف گروه‌های راست افراطی و افزایش چشمگیر خشونت با سلاح علیه پناهجویان در آلمان خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت"، ظاهرا در آلمان تعداد زیادی از افراط گرایان و نئونازی ها به صورت قانونی سلاح تهیه می کنند. در این میان بخصوص خشونت با سلاح علیه پناهندگان، محل اقامت آن ها و کمک کنندگان به پناهندگان به شدت افزایش پیدا کرده و حدود دو برابر شده است.

به نوشته روزنامه "دی ولت"، همواره نئونازی ها و افراط گرایان دیگری موسوم به شهروندان رایش نه تنها از طریق تجارت های قانونی بلکه حتی از طریق کارت های مجوز حمل سلاح، سلاح گرم تهیه می کنند.

در حال حاضر در سراسر آلمان حدود ۷۵۰ راستگرای افراطی مجوز قانونی حمل سلاح دارند. در ضمن راستگرایان افراطی در آلمان سال گذشته حداقل دوازده بار برای آموزش های تیراندازی و تمرینات نظامی به خارج سفر کرده اند.

روزنامه "دی ولت" این خبر را با استناد به پاسخ دولت آلمان به درخواست حزب چپ این کشور منتشر کرده است. بر این اساس شمار سلاح های ثبت شده از طرف گروه های راست افراطی در آلمان در مقایسه با سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰ راست گرای افراطی مجوز حمل سلاح داشتند.

بر اساس اطلاعات دولت آلمان در سال گذشته شمار حملات با سلاح به پناهندگان، محل اقامت آن ها و حامیان این گروه ها در مقایسه با سال قبل از آن حدود دو برابر شده است. در ۷۹ مورد در سراسر آلمان اشخاص یا تاسسیات با سلاح هایی مختلف مورد حمله قرار گرفتند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ تنها ۳۰ مورد از این گونه حملات وجود داشته است.

مارتینا رنر، از نمایندگان حزب چپ پارلمان آلمان ارتباط زیادی بین تسلیح قدرتمندانه شهروندان و حملات به پناهجویان می بیند. به گفته وی تا به حال پاسخ مشخصی از طرف سازمان ها درباره مسلح شدن روز افزون گروه های راست افراطی در آلمان وجود نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس