کد خبر 720321
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
ترامپ و پوتین

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مذاکرات در سطح بالای سیاسی بین مسکو و واشنگتن با هدف بهبود روابط دوجانبه، از هفته جاری آغاز خواهد شد.

 به گزارش مشرق به نقل از «اسکای‌نیوز»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات سطح بالای دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه با هدف بهبود روابط دوجانبه از هفته جاری آغاز خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، «توماس شانون» معاون سیاسی وزارت خارجه این کشور، دوشنبه آینده عازم نیویورک خواهد شد نا با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه درباره «طیف وسیعی از مسائل دوجانبه رایزنی کند».

این نشست، آغاز گفت‌وگوهایی خواهد بود که «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزیران خارجه روسیه و آمریکا، ماه گذشته در مسکو بر سر آن توافق کردند.

گروه کار به ریاست شانون و ریابکوف قصد دارد مسائل کوچک و آزار دهنده در روابط آمریکا و روسیه را که همکاری درباره مسائل بزرگ‌تر مانند سوریه و اوکراین را با مانع روبه‌رو می‌کند، بررسی کند.

این مسائل کوچک شامل برخورد پلیس و مسئولان قضایی دو کشور با دیپلمات‌ها و شهروندان عادی است.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، تیلرسون گفته است که گروه کار درنظر دارد «درباره مسائل کوچک‌تر و حصول پیشرفت درباره به ثبات رسیدن رابطه» بررسی کند تا پس از آن بتواند درباره مسائل جدی‌تر تصمیم بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس