قالیباف روحانی مناظره

رقبای ما بی‌عقل‌اند! سریال توهین در ستادهای روحانی ادامه دارد...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک بازداشتی فتنه: علیرغم خواست رهبری انتخابات دوقطبی می‌شود!

علی تاجرنیا، از فعالان اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«ممکن است نامزدهایی مانند میرسلیم و هاشمی‌طبا در صحنه باقی بمانند اما جهانگیری قطعاً به نفع روحانی کناره‌گیری می‌کند و بین رییسی و قالیباف یک نفرباقی می‌ماند و علی‌رغم خواسته بزرگان نظام باز هم انتخابات دو قطبی می‌شود.»[۱]

*چهره‌های جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان، متأسفانه از روز اول، آشکارا اظهار می‌داشتند که علیرغم توصیه و تأکید مقام معظم رهبری اما فضای انتخابات «دوقطبی» خواهد شد!

آنها پیش از این و در جریان ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات کراراً تأکید داشتند که فضای انتخابات در صورت تأیید صلاحیت او دوقطبی می‌شود.

سپس با قطعی شدن کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کردند که حضور وی فضا را دوقطبی خواهد کرد. و اکنون نیز همانطور که در صحبت‌های تاجرنیا مشاهده می‌شود از این می‌گویند که فی‌الجمله فضای انتخابات با وجود تأکیدات رهبری نظام دوقطبی خواهد بود!

قابل تأمل آنکه، عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات چندی قبل طی اظهاراتی گفته بود: اصولگرایان نگران قطبی شدن فضای انتخابات هستند و از این موضوع می ترسند.[۲]

گزاره‌ای که می‌توان صحبت‌های تاجرنیا را با آن و بر اساس آن سنجش کرد.

در اشاره به صحبت‌های تاجرنیا گفتنیست که منظور مقام معظم رهبری از ایجاد فضای دوقطبی، نه رقابت انتخاباتی بین دو یا چند نفر بلکه ایجاد شکاف در جامعه و تقسیم فضای کشور به دو قطب حق و باطل است.

رفتاری که یک جریان خاص سیاسی که دستی هم در فتنه ۸۸ دارد، سالهاست برای ایجاد آن تلاش می‌کند و حلقه انحرافی نیز می‌رفت که در پیوند با جریان خاص، نسبت به ایجاد این فضا بویژه در انتخابات ۹۶ اقدام کند اما با درایت مقام معظم رهبری نتوانست.

علت تأکید اصلاح‌طلبان بر ایجاد فضای دوقطبی و بویژه اشاره‌های خاص مبنی بر اینکه نظر رهبر انقلاب محقق نشده است! بایستی محل تأمل تحلیلگران امنیتی باشد...

گفتنیست، در همین راستا، محسن مهرعلیزاده، از فعالان اصلاح‌طلب که گفته می‌شود گزینه جریان خاص برای شهرداری احتمالی تهران در دوره بعدی شورای شهر نیز هست، به تازگی و در گفت‌وگوی دیگری به خبرگزاری ایلنا گفته است: به نظر می‌رسد فضای انتخاباتی کشور خواسته و یا ناخواسته دوقطبی شده است!

***

خشم «خدایان انکار» از اسناد قالیباف

«محمدجواد حق‌شناس» از اعضای شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب اعتماد ملی به تازگی طی یادداشتی در روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان در اشاره به نخستین مناظره انتخاباتی و دیالوگ میان قالیباف و روحانی نوشته است:

«(قالیباف) به دنبال این مطلب بود که اثبات کند، دولت حسن روحانی، نتوانسته به وعده های خود عمل کند. در این راستا هم از هیچ کوششی دریغ کرد. چراکه همان طور که رئیس جمهوری نیز اشاره کرد، او به آمار دروغ و اتهاماتی متوسل شد که از نسبت دادن آن به حسن روحانی و دولتش هیچ گونه اِبایی نداشت. او در همان مناظره پرینتی از سایت روحانی، مقابل دوربین نشان داد که بگوید، حسن روحانی با مردم صداقت ندارد. این درحالی است که صحبت های روحانی را کامل نخواند و حتی در مناظره نیز حاضر نشد که از روی برگه، گفته های روحانی را قرائت کند! از این رو به نظر می رسید که قالیباف در مناظره به دنبال این است که تا آنجا که می تواند حسن روحانی و دولتش را برای تخریب نشانه گیری کند. اما در سوی دیگر ماجرا هم حسن روحانی عملکرد ضعیفی نداشت اما باید نسبت به برخی موارد تکنیکی دقت بیشتری داشته باشد.»[۳]

*آقای حق‌شناس و سایر دوستان اصلاح‌طلبشان چه بخواهند و چه نخواهند، افکار عمومی و تمام کسانی که به آقای روحانی رأی داده‌اند، بر اساس وعده‌های ایشان در سال ۹۲ انتظار داشتند که برخی مشکلات اقتصادی کشور ظرف مدت ۱۰۰ روز حل شود و پس از پایان عمر دولت اعتدال نیز «۴ میلیون شغل» ایجاد شود!

اکنون نیز وقت «یوم‌الحساب» دولت و اصلاح‌طلبان است نه هنگامه ریز شدن و دقیق‌تر خواندن بیانات ۴ سال قبل آقای روحانی.

در واقع پرینتی که قالیباف در مناظره بر سر دست گرفت، خواسته‌ی مردم ایران بود که در مقابل روحانی به اهتزاز درآمد و نمی‌توان و نبایستی که این کار را مورد هجمه قرار داد...

از طرفی مطالبه علت محقق نشدن این وعده‌ها از رئیس‌جمهور روحانی توسط یک یا چند رقیب انتخاباتی نیز به هیچ وجه تخریب محسوب نمی‌شود.

و آقای روحانی در مقابل این انتقادات یا مکلف به عذرخواهی است و یا موظف به اینکه به مردم توضیح بدهد وعده‌هایش چرا محقق نشده‌اند؟

گفتنیست، در کنار حق‌شناس که در انتقاد از نحوه مناظره ضعیف روحانی از او خواسته است به موارد تکنیکی دقت بیشتری داشته باشد؛ عبدا... ناصری، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیز اخیراً در اظهاراتی پسامناظره‌ای از این گفته بود که روحانی در بخشی از مناظره چهره‌ای عبوس داشته است که رخداد مناسبی نبوده است.[۴]

***

رقبای ما بی‌عقل‌اند! ادامه سریال توهین در ستادهای روحانی

محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی در مراسم افتتاح شعبه یاسوج این ستاد طی اظهاراتی گفته است: «خوشبختانه عقلای اصولگرا هم راه خود را جدا کرده‌اند! ما در مملکت دو جبهه داریم جبهه عقلا از سید محمد خاتمی گرفته تا آقای روحانی همه در یک طرف خط قرار گرفته اند و در سوی دیگر جبهه هایی از تندروها که امروز باید برای میزان هزینه ای که برای مملکت ایجاد کرده اند، پاسخگو باشند اما مدعی شده اند. البته این ویژگی تندروی است و نمی توان کاریش کرد.»

به گزارش ایسنا، این فرد همچنین اظهار می‌کند: بنده به عنوان سخنگوی ستاد روحانی در کشور امیدوار هستم در روز ۳۰اردیبهشت که خبر پیروزی اردوگاه عقلا، امید و تدبیر را به جشن خواهند نشست، بعنوان فرزند کوچک شما در آن ستاد بگویم همتباران من در استان کهگیلویه و بویراحمد با فاصله بسیار زیاد رای اولشان آقای روحانی بوده است.[۵]

*سریال توهین در مراسم افتتاحیه ستادهای روحانی در حال تبدیل به یک تراژدی موهن است.

پیش از این در ستاد ایلام به ساحت مقدس امام هشتم جسارت شد و در ستاد قم نیز علیه آیت‌ا... جنتی توهین صورت گرفت.[۶]

در جریان عقل‌مداری اردوگاه روحانی و بی‌عقلی دیگران و رقبا! لازم به ذکر است که جریان خاص اولین بار در جریان انتخابات مجلس دهم این گزاره را بیشتر از سایر توهین‌ها مورد نظر قرار داد.

علی شکوری‌راد، دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اراده ملت در آن روزها طی مصاحبه‌ای در کنایه به اصولگرایان گفته بود: متأسفانه برخی نمایندگان مجلس نهم عقلانی عمل نمی‌کردند. نقد ما به رفتار غیر قانونی و غیر عقلانی بود!

پس از آن و با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز تعدادی از اصلاح‌طلبان همین رویه زشت را در سایه سوء استفاده از نجابت جریان ارزشی و انقلابی ادامه دادند.

عبدا... ناصری، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان زمانی در گفت‌وگو با ایرنا مدعی شده بود هرکس از روحانی حمایت نکند بی‌عقل است.[۷]

پس از او، مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات نیز طی اظهاراتی اینطور گفته بود که «اصولگرایان با وجود آسیب‌هایی که از گره‌خوردن به تندروها دیده‌اند، نتوانستند یا نخواستند که مرز خود را از آنها جدا کنند؛ البته بخشی بر پایه عقلانیت تفکر خود را جدا کردند و امروز جریان اصولگرایی معتدل هستند که از حامیان آقای روحانی هستند و به نوعی اصلاح‌طلبی رفتار و عمل می‌کنند.»[۸]

اصلاح‌طلبان همچنین در اشاره به انتقادات جریان ارزشی از برجام و از عملکرد رئیس‌جمهور، از عبارات موهنی مثل «شغال صفتی» و «گربه‌صفتی» نیز طی ماه‌های اخیر استفاده کرده‌اند که به نظر می‌رسد تاریخ به این وسیله بعدها درباره این جریان سیاسی خاص قضاوت بهتری خواهد داشت...

***

۱_ http://khabarfarsi.com/u/۳۷۲۹۳۶۳۵

۲_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۲۵۶۹

۳_ http://omidiraniannewspaper.ir/detail/۸۳۶۵

۴_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۷۳۹۰

۵_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۱۰۰۵۴۱۰

۶_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۶۸۴۵

۷_ http://www.mashreghnews.ir/news/۶۹۶۶۳۰

۸_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۰۷۶۳۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • سید IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    وکیلی، شما اگر بتوانی جواب آقای موسوی مسئول خبرگزاری فارس را که در تلویزیون در جوابت گفت: چطور شد عالیجناب سرخپوش شما ناگهان بدل شد به رهبریت اصلاح طلبان، بدهی ، آنوقت ما مجازیم در باره تعقل تو و سایر اصلاح طلبان فکر کنیم.
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    این روزها دولتی ها بسیار آشفته هستند و مانند انسان در حال غرق شدن بی هدف به همه جا چنگ می زنند شاید این بیت شعر بهتر حال روزشان را نشان بدهد قافیه چو تنگ آید شاعر به جفنگ آید
  • سید IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    97 30
    جالب اینجاست اولین شعار اصلاح طلبان تحمل مخالف است؛ اما وقتی کسی از عملکردشان انتقاد می کند یا تندرو است یا بی عقل؛ به همین جهت تمام تلاششان را خواهند کرد که به جای پاسخگویی به سؤال مخالف او را به طرز فجیعی ترور شخصیتی کنند.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      22 14
      بعضی وقت ها بیسواد و لبوفروش هم هست
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      32 3
      منظور اینه که مارو تحمل کنید نه اینکه ما شمارا تحمل کنیم!خخخخخخخ
    • علی IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      1 1
      ناشناس 11:51، چقد بامزه ای شما
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    83 16
    اگر می خواهیدببینید روحانی در چهار سال آینده چه برنامه هایی دارد به گفته های روسای ستادهایش توجه کنی: توهین به امام رضا و امام زمان-مذاکره با داعش(برجام2)و اختلافات قومیتی و مذهبی و به حاشیه راندن مقام معظم رهبری
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    42 95
    الحق که روحانی به درستی نسبت بی سواد را به شما داده...یعنی اساسی در مقابل فهمیدن مقاومت میکنیدا
    • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      39 18
      نه بابااااااااا تورو خداا راست میگی؟! بابا تو دیگه چقدر رد دادی
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      32 6
      مطمئنی درست مطالب را درک کرده ای همه چیز رو که برعکس فهمیده ای چی مصرف میکنی؟ انگار حالت خوب نیست
    • مجتبی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      20 5
      داداش چی میزنی که مملکت رو اینقدر گل و بلبل داری میبینی؟ ابر برجام روحانی ول کن نیست، سیل برداشته مملکت رو
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      2 1
      قرص توهم خوردی
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    74 22
    روحانی یک بازنده بزرگ خواهد بود انشاالله ماازعملکردش شرمندهایم ولی اوخودش را زده به آن راه
  • بیک بابا IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    16 48
    شرایط زمانی اگر حساسیت دارد که ( از زمان حساسی قرارداریم) عقل حکم می کند که روحانی در پست ریاست جمهوری ادامه خدمت دهد ، اگر زمان حساس نیست هرکسی آمد می تواند با توجه به روندسیاست در این پست قرار گیرد.
    • ل IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      48 11
      روحانی شایسته ی این پست نیست
  • یکی از 96% IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    62 20
    از پیش دستی شما منورالفکرها در گل گرفتن راکتور اراک برای خودشیرینی پیش کدخدا میشه به میزان سلولهای خاکستریتون پی برد!
  • سبحان IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    23 21
    خداییش حرفهای شبکه یک رییسی همش ایده و راهکار بود هرکی ندیده به آرشیو شبکه یک 10/2/96رجوع کنه عالی بود.....
  • سبحان IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    22 6
    خداییش حرفهای شبکه یک رییسی همش ایده و راهکار بود هرکی ندیده به آرشیو شبکه یک 10/2/96رجوع کنه عالی بود.....
  • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 9
    سالها ست خواننده سایت شما هستم بد نیست سری به آرشیو سال 92 بزنید . جوری عمل کنید که مانند سال 92 شرمنده مردم نشوید ...
  • رامین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 1
    بازی های جناحی . هردو بقاشونو از هم دارن
  • سالار IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 2
    نمیدونم چرا مشرق تو شدی طرفدار قالی باف ودشمن روحانی شما کارتون خبر رسانی نه پشتیبانی از این و آن . زمان احمدی نژاد طرف دارش شدید ولی اخرش شدید منتقدش . کم سیاسی کاری کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس