طارمی

مهدی طارمی با تکرار آقای گلی در لیگ برتر توانست از این حیث همراه با رضا عنایتی تنها بازیکنانی باشند که در تاریخ این رقابت ها در دو فصل پیاپی به این عنوان دست یافته اند.

سرویس ورزش مشرق – بازیکنی که در روزهای پایانی تیر ماه دل همه هواداران پرسپولیس را لرزاند و با انتشار عکس هایش در دفتر باشگاه ریزاسپور ترکیه همه برنامه های ذهنی سرمربی کروات پرسپولیس را به هم ریخت، در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ شانزدهم موفق شد برای دومین سال پیاپی عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش، مهاجم بوشهری پرسپولیس که فصل قبل هم به این مقام دست یافته بود در اردوی تیم ملی و در بازی های اخیر نیز موفق شده آمار موفقیت آمیزی از خود برجای بگذارد (زدن دو گل سه امتیازی در دو دیدار آخر تیم ملی برابر قطر و چین) و قطعا حالا با این عنوان تکراری، بیش از پیش در دل سرمربی سختگیر تیم ملی هم جای خواهد گرفت.

*پیوس همچنان دست نیافتنی؟

طارمی تا اینجا و یک هفته مانده به پایان لیگ با ۱۸ گلش طعنه جدی به رکورد فرشاد آقای گل یا همان فرشاد پیوس زد. مهاجمی که در سال ۷۳ و در لیگ آزادگان توانست با ۲۰ گل زده به رکوردی دست پیدا کند که حالا پس از ۲۳ سال همچنان در پرسپولیس دست نخورده باقی مانده است. اگر طارمی بتواند در دیدار پایانی مقابل سیاه جامگان دو گل بزند به رکورد پیوس می رسد و اگر سه گل بزند از آن رد خواهد شد. ولی تا پیش از آن پیوس همچنان دست نیافتنی باقی خواهد ماند.

*تفاوت بزرگ رکورد پیوس با طارمی!!

اگر مهدی طارمی توانسته ۱۸ گل در ۲۹ هفته به ثمر برساند فرشاد پیوس از این مزیت برخوردار نبوده و در فصلی که موفق به ثبت رکورد ۲۰ گل در یک دوره مسابقات شده پرسپولیس تنها در ۲۴ بازی به میدان رفته است. سالی که لیگ در دو گروه ۱۲ تیمی برگزار شد و تیم های اول و دوم دو گروه به صورت ضربدری ۲ بازی رفت و برگشت مقابل هم برگزار کردند. در آن فصل پرسپولیس ۲۲ بازی در جدول دوره ای و دو بازی در مرحله ضربدری داشت که به فینال هم نرسید و در نهایت سایپا و استقلال به فینال رفتند و سایپا یک بر صفر استقلال را در فینال شکست داد. این در حالیست که طارمی بدون احتساب هفته پایانی در مسابقاتی با ۲۹ بازی ۱۸ گل زده است. این تفاوت بزرگ، قطعا مدنظر آمار نویسان قرار می گیرد.

*عنایتی ۱۱ سال پیش دبل کرد

به گزارش مشرق، اگر مهدی طارمی توانسته در دو فصل پیاپی به عنوان آقای گلی دست پیدا کند غلامرضا عنایتی در فصل چهارم و پنجم لیگ برتر موفق به ثبت این رکورد شده و طارمی حالا پس از ۱۱ سال عنایتی را از تنهایی درآورد تا به اتفاق او تنها مهاجمانی در تاریخ لیگ ایران باشند که در دو فصل پیاپی این عنوان را بدست آورده اند. البته عنایتی در اولین دوره لیگ برتر هم با پیران ابومسلم با ۱۷ گل آقای گل شده بود.

*گلزن قرمزها هنوز از گلزن آبی ها عقب است!

در فصول چهارم و پنجم لیگ برتر هم که غلامرصا عنایتی موفق به کسب عنوان آقای گلی شد مسابقات با حضور ۱۶ تیم برگزار می شد. عنایتی در دور چهارم لیگ در ۳۰ بازی ۲۰ گل زد و در دور بعد با ۲۱ گل عنوان فصل قبلش را تکرار کرد تا در مجموع با ۴۱ گل زده دبل کرده باشد ولی طارمی فصل پانزدهم ۱۶ و فصل جاری (تا اینجا) ۱۸ گل زده و در مجموع با ۳۴ گل زده از این حیث از عنایتی عقب تر است. مگر اینکه در دیدار با سیاه جامگان یک تنه ۸ گل بزند تا رکورد مهاجم مشهدی محبوب استقلالی ها را بشکند!

*ارتقای رکورد برترین گلزن پرسپولیس

مهدی طارمی در دقیقه ۸۱ مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن دومین گلش را برای پرسپولیس به ثمر رساند تا این گل، چهل و یکمین گل مهدی طارمی با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر محسوب شود. با این گل طارمی عنوان بهترین گلزن پرسپولیس بودنش را که پیش از این هم به نام خود ثبت کرده بود ارتقا بخشید. پس از او جواد کاظمیان قرار دارد که ۳۰ گل برای سرخپوشان زده. کریم باقری هم با ۲۹ گل زده در رده سوم قرار دارد. ناگفته نماند این رکورد فقط مربوط به مسابقات پرسپولیس در لیگ برتر است چون در تمام ادوار، فرشاد پیوس با ۱۵۳ گل رکورد دست نیافتنی را به نام خود ثبت کرده است و طارمی با ۴۷ گل در رده ششم این رده بندی پس از فرشادپیوس (۱۵۳)، علی پروین (۹۵)، مرحوم صفر ایرانپاک (۷۴)، حسین کلانی (۷۱) و ناصر محمدخانی (۵۹) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 74
    طارمی عمرا بتونه رکورد تعداد گل های رضا عنایتی توی تاریخ لیگ برتر را بشکنه،تیتر مطلب شما گمراه کننده است البته برای کسی که اطلاعات کمی از فوتبال ایران داره!
  • نصیر IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    3 103
    به قول استاد چراغپور در گفتوگو با مشرق حیف که پرسپولیس یه سرمربی ضعیفی مثل برانکو داره...بازی دادن بازیکنان در پست های غیر تخصصی خرید اسفناک بازیکنان اوکراینی و کروات ضعیف ضعف شدید روحی روانی در مدیریت بازیکنان حاشیه دار تیم و اخراج یا در اصل اعدام رضائیان..خدایی اگر جای منصوریان با برانکو رو عوض کنیم برانکو رحمتی کاوه رضایی امید نور افکن ابراهیمی و نصف تیم استقلال رو برای چندین بار قهر کردن درگیری اعتصاب و ..اخراج می کرد و برعکس منصوریان الان با پرسپولیس فینال آسیا بود...
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      98 0
      به قول خداد عزیزی، چراغپور طوری ادعا داره که روی کاغذ بارسای گوآردیولارو با اختلاف میتونه ببره
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 0
    فرشاد پیوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس