کد خبر 711406
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
نجات یافتگان فوعه

شامگاه شنبه سرانجام پس از چند شب و روز سرگردانی، گرسنگی و تشنگی و مصیبت ناشی از جان باختن ده‌ها زن و کودک در حمله انتحاری تروریست‌های انتحاری، شهروندان نجات‌یافته وارد حلب شدند.

 به گزارش مشرق، شب گذشته اتوبوس‌های حامل اهالی کفریا و فوعه پس از جنایت هولناک روز گذشته در منطقه تحت اشغال تروریست‌های تکفیری در الراشدین که به شهید و زخمی شدن ده‌ها زن و کودک بیگناه منجر شد، و پس از روزها کارشکنی تروریست‌ها، وارد منطقه «جبرین» در شرق شهر حلب شدند. گروه‌های تکفیری به مدت سه روز این انسان‌های بی‌دفاع را بر خلاف تعهداتی که در توافق مبادله داده بودند، بدون غذا و آب و در سخت‌ترین شرایط نگه داشته و مانع عبورشان شده بودند.

تعداد اتوبوس‌هایی که قرار بود وارد حلب شود، ۷۵ دستگاه بود که از این تعداد، چند اتوبوس در حمله انتحاری تکفیری‌ها به شدت آسیب دید و از پنج هزار شهروند کفریا و فوعه که قرار بود وارد شوند، ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

نجات‌یافتگان پس از ورود به حلب در اماکن و سرپناه‌هایی که به طور موقت برای آنها تدارک دیده شده، اسکان یافتند تا در  ادامه به اماکن اقامتی خود در لاذقیه، حمص و دمشق منتقل شوند.

بر اساس توافق مبادله «کفریا-فوعه»- زبدانی-مضایا»، سه هزار نفر دیگر از اهالی کفریا و فوعه باید روز گذشته خارج می‌شدند که گروه‌های تروریستی با سنگ‌اندازی و کارشکنی و پیمان‌شکنی تا کنون اجازه خروج این افراد را نداده‌اند.

این در حالی است که ارتش سوریه به تعهدات خود در توافق مبادله کاملا پایبند بوده و خروج امن ۶۰ دستگاه اتوبوس حامل تروریست‌های مسلح و خانواده‌هایشان از مضایا و زبدانی از طریق گذرگاه الراموسه به سمت حلب بهترین دلیل در این زمینه است، این در حالی است که گروه‌های تروریستی تکفیری به تعهدات خود مبنی بر خروج و  عبور امن اتوبوس‌های حامل اهالی کفریا و فوعه پشت پا زده و جنایت هولناکی را با حمله انتحاری به این اتوبوس‌ها در منطقه  تحت اشغال خود مرتکب شدند که ده‌ها شهید و زخمی به جا گذاشت.

روز گذشته یک تروریست انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده حاوی یک تن مواد منفجره در پوشش حمل مواد غذایی برای کودکان حمله کرد و در حالی که شمار زیادی از کودکان بیگناه تجمع کرده‌ بودند، این تروریست خود را منفجر کرد که بر اساس آمار نهایی، آمار شهدا به ۱۱۸ نفر و مجروحان به ۲۲۴ نفر رسید.

شهروندانی که در ایست‌های تروریست‌ها در منطقه الراشدین گرفتار شده بودند، تاکید کردند شمار از افراد از جمله چند خانواده به طور کامل پس از انفجار روز گذشته مفقود شده‌اند در حالی که این افراد در انفجار آسیب ندیده بودند و ربوده شده‌اند و تماس‌ها با آنها از لحظه انفجار قطع شده و از سرنوشت آنها تا کنون اطلاعی در  دست نیست. اهالی کفریا و فوعه از دست‌اندرکاران پرونده مذاکرات خواسته‌‌اند فورا برای یافتن مکان حضور ربوده شدگان اقدام کنند به ویژه پس از دریافت اطلاعات موثقی که نشان می‌دهد شمار زیادی از  اهالی کفریا و فوعه با خودروهای پلاک ترکیه به سمت مرزهای سوریه و ترکیه منتقل شده‌اند.

افراد مسلح مضایا و الزبدانی که در گذرگاه الراموسه تحت کنترل  ارتش سوریه در انتظار تکمیل عملیات مبادله بودند، در معرض هیچ اقدام منفی یا محدود‌کننده ارتش و نیروهای امنیتی قرار نگرفتند بلکه بر عکس در پی حمله تروریست‌ها به کاروان اتوبوس‌های کفریا و فوعه در الراشدین، ارتش برای جلوگیری از هرگونه واکنش منفی خانواده‌های فوعه و کفریا که در انتظار رسیدن اهالی فوعه و کفریا بودند، نیروهای بیشتری مستقر کرد، ارتش همچنین در دسترس خانواده‌های مضایا و الزبدانی آب و غذا به اندازه کافی قرار دارد، در حالی که تروریست‌های پیمان‌شکن از دادن آب و  غذا به اهالی کفریا و فوعه در ایست بازرسی خود امتناع کردند و در نهایت جنایت هولناکی را رقم زدند که به شهید و زخمی شدن صدها نفر منجر شد.

مرحله دوم توافق مبادله، ۶۰ روز دیگر آغاز خواهد شد که در پایان این توافق، تمام اهالی کفریا و فوعه که در محاصره تروریست‌های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره هستند، تخلیه خواهند شد و در مقابل افراد مسلح از برخی مناطق حومه دمشق اخراج شده و ۱۲۰۰ نفر هم از زندان‌ها آزاد خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    4 4
    خب فورا یه بمب هم اینا بین وحشیهای ترکیه پرست منفجر کنن بگن یه عنصر خود سر اینکار کرده...این که کاری نداره.....
    • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
      3 3
      ملاک ما قرآن است بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ ﴿١﴾ لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢﴾ وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٣﴾ وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤﴾ وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ ﴿٥﴾ لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ ﴿٦﴾ ما با روش انها عمل نمی کنیم
    • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
      0 4
      احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس