کد خبر 708367
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
شیخ طادی

پرویز شیخ‌طادی گفت: من افتخار شاگردی شهید آوینی را نداشته ام اما من و بسیاری از سینماگران طی این سالها هرگاه به مشکلی برخورد کردیم به آموزه ها و توضیحات این شهید بزرگوار مراجعه می‌کنیم.

به گزارش مشرق، پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان سینما درخصوص تاثیر شخصیت شهید آوینی در سینما گفت: من افتخار شاگردی شهید آوینی را نداشته‌ام اما من و بسیاری از سینماگران طی این سالها هرگاه به مشکلی برخورد کرده و یا اینکه دچار شک می شویم به آموزه ها، توضیحات و نظرات این شهید بزرگوار مراجعه می کنیم.
وی آوینی را تئوریسین سینمای اسلام خواند و افزود: شهید آوینی و سینمای وی هنوز و بعد از سالیان سال راهگشا و تئوریسین سینمای انقلابی و اسلام است و با نگاهی درست به آثار وی بسیاری از مشکلات سینما حل خواهد شد. کارگردان "امپراطور جهنم" آوینی را تلفیق کننده هنر و اندیشه دانست و ادامه داد: هنر به همراه خود اندیشه می آورد و این دو همچون تار و پود مثل یک بافت جلو می روند. حال اگر بخواهیم این بافت تبدیل به محصولی فرهنگی و هنری شود نیاز به کسی است که آنها را به هم گره بزند و در مورد سینمای دفاع مقدس و اسلام شهید آوینی کسی است که اندیشه و هنر را به خوبی درک کرده و آنها را در کنار یکدیگر به خوبی نهادینه می کند.
وی در ادامه اضافه کرد: ما در جوانی هرگاه دچار شک می شدیم و یا اینکه می خواستیم مسیری فکری را در سینما به درستی انتخاب کنیم به مجموعه آثار شهید آوینی مراجعه می کردیم. مجموعه آثار آوینی همواره برای نسل ما راهگشا و روشن گر بوده و هست. شهید آوینی بنیاد های اصلی هنر را به همراه داشتند.
شیخ طادی با تاکید بر ادامه راه آوینی خاطرنشان کرد: من به واقع تاسف می خورم که هنوز ادامه دهنده ای در حد و شان شهید آوینی در سینما وجود نداشته و امیدوارم روزی سینماگران جوان با درکی صحیح از سینمای آوینی ادامه راه او را پیگیری کنند تا یک روز جانشین خوبی برای آوینی در سینما داشته باشیم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس