کد خبر 707285
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

روسیه که از دستگیری هشتمین مظنون به ارتباط با داعش خبر داده بود، اعلام کرد که شواهدی مبنی بر تماس چند تبعه این کشورها با عامل انتحاری حمله تروریستی متروی «سن‌پترزبورگ» بدست آمده است.

به گزارش مشرق، «سوتلانا پترنکو» سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، بازپرسان موفق شده‌اند افرادی را شناسایی کنند که با «اکبرژان خلیلف» مظنون انفجار تروریستی متروی «سن‌پترزبورگ» در تماس بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد، «به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی در خصوص حمله تروریستی سن پترزبورگ، کمیته تحقیقات همکاری مشترکی را با سرویس امنیت فدرال روسیه و وزارت کشور روسیه در خصوص تماس‌ها و حلقه‌های ارتباطی «اکبرژان خلیلف» مظنون اصلی این حادثه تروریستی آغاز کرده است».

وی افزود: «به عنوان بخشی از این همکاری مشترک، بازپرسان پرونده هویت چند شهروند کشورهای آسیای میانه را شناسایی کرده‌اند که با خلیلف در ارتباط بوده‌اند».

ساعاتی پیش کمیته تحقیقات روسیه از دستگیری 6 مظنون دیگر در سن‌پترزبورگ به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش و تلاش برای به خدمت گرفتن نیروهای تازه‌نفس از میان اتباع کشورهای آسیای میانه برای گروه‌های تروریستی «داعش» و «جبهه النصره» خبر داده بود. با این حساب از روز دوشنبه تعداد افرادی که به این اتهام از روز دوشنبه تا کنون دستگیر شده‌اند به 8 نفر رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس