کد خبر 705264
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
هلاکت یک مظنون به عضویت در داعش به دست نیروهای ویژه عراقی- رویترز

وزارت دفاع الجزایر از کشته شدن یکی از خطرناک‌ترین عناصر تروریستی و سرکرده گروه تروریستی «جند الخلافه» خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین عناصر تحت تعقیب نیروهای مبارزه با تروریسم الجزایر با نام «هواری أحمد» ملقب به «عقبه» که سرکرده گروه «جند الخلافه» در منطقه ساحلی الغربیه بود، کشته شد.

در این بیانیه آمده است که عقبه در سال 1998 به گروه‌های تروریستی پیوست و امروز جمعه پس از یورش نیروهای الجزایر به مخفیگاه وی در نزدیکی شهرک قورایه از توابع ایالت تیبازه، به قتل رسید.

رسانه‌های الجزایر گزارش دادند که عقبه مرد شماره یک تحت تعقیب دستگاه‌های امنیت مرکزی و یکی از خطرناک‌ترین عناصر تروریستی فعال در ایالت مرکزی و غرب الجزایر بود.

در عملیات نیروهای الجزایر همچنین یک قبضه اسلحه کلاشینکوف، انبار مهمات، بمب‌های دست‌ساز، دوربین شکاری و چهار دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط شد.

گروه تروریسنی «جند الخلافه» که با داعش نیز بیعت کرده است نخستین بار در اواخر ماه سپتامبر سال 2014 اعلام موجودیت کرد و در یک فیلمی که پخش شد حدود 20 فرد مسلح که مفتی این گروه با نام «عثمان العاصمی» نیز در میان آنها بود در یک منطقه کوهستانی را به نمایش گذاشت.

این گروه پیش از این یک تبعه فرانسوی را گروگان گرفته و 24 ساعت مهلت برای فرانسه جهت عمل به خواسته‌های آنها از جمله توقف عملیات‌های فرانسه در عراق تعیین کردند و در تاریخ 24 سپتامبر 2014 نیز با پایان یافتن مهلت تعیین شده، این گروگان فرانسوی را به قتل رساندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس