کد خبر 701320
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
حضور نیروهای ارتش سوریه و مقاومت بر شهرک الخفسه

در حلب نیروهای ارتش سوریه چندین مقر داعشی‌ها و تعدادی انبار تسلیحات و مهمات و اماکن سرکردگان آنها و بیش از 12 خودرو، تعدادی زره‌پوش و تانک را منهدم کرد.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه همچنان به عملیات خود برای پاکسازی محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت ادامه می‌دهد و مواضع جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی و استحکامات و تونل‌های آنها در منطقه را به شدت گلوله‌باران کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش با پیشروی در جبهه القابون، چندین نقطه را در اطراف ورزشگاه و تاسیسات برق در سایه فروپاشی صفوف گروه‌های تروریستی و عقب‌نشینی آنها پاکسازی کردند، برخی منابع از هلاکت ۲۰۰ تروریست از ابتدای عملیات نظامی در شمال شرقی پایتخت خبر داده‌اند.

منابع سوری همچنین شایعه پیشروی تروریست‌های جبهه النصره در باغات «برزه» پس از حملات آنها به مواضع ارتش را تکذیب و تاکید کردند نیروهای ارتش شماری از مهاجمان را کشتند و شمار دیگری زخمی شدند.

شکست تازه‌ترین حملات گروه‌های تروریستی به درعا

در جنوب سوریه هم گروه‌های تروریستی نبرد خود با عنوان ادعایی البنیان المرصوص را با حمله شدید به مواضع ارتش آغاز کردند اما ارتش با پاتک خود به سمت مواضعشان در محور شرقی المنشیه و پیشروی در محور مسجد بلال زیر پوشش آتش هوایی و موشکی، تروریست‌ها را وادار به فرار کرد، در حملات ارتش سوریه شماری از تروریست‌ها از جمله ابوحمزه الانصاری و یوسف اسماعیل الخبی از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به هیئه تحریرالشام(جبهه النصره) به هلاکت رسیده‌اند. یک خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌ها هم منهدم شد.

به گفته یک منبع نظامی در جنوب سوریه، نیروهای ارتش سوریه این حمله شدید تروریست‌ها را دفع کردند بدون اینکه بتوانند در این منطقه پیشروی کنند.

انهدام مقرهای مهم داعش در حومه شرقی حلب

در حلب هم نیروهای  ارتش سوریه مواضع تروریست‌های داعشی را در شهر «مسکنه» مهمترین مقر این گروه در حومه شرقی همچنان هدف قرار می‌دهند به طوری که چندین مقر داعشی‌ها و تعدادی انبار تسلیحات و مهمات و اماکن سرکردگان آنها و بیش از ۱۲ خودرو، تعدادی زره‌پوش و تانک منهدم شد.

یک منبع معارض از کشته شدن دست‌کم ۲۶ تروریست داعشی در حومه شرقی حلب از جمله یک سرکرده مغربی‌الاصل آنها خبر داد.

دفع حملات شدید داعشی‌ها به فرودگاه دیرالزور

در شرق سوریه هم یک منبع میدانی گزارش داد که نیروهای مدافع فرودگاه نظامی دیرالزور حمله شدید تروریست‌های داعشی به سمت فرودگاه از چندین محور را دفع کرده و توانستند خسارت‌ها و  تلفات سنگین به داعشی‌ها وارد کنند.

موفقیت مدافعان کفریا و فوعه در دفع حملات تکفیری‌ها

اما از کفریا و فوعه هم خبر می‌رسد که نیروهای مدافع این شهرک‌های تحت محاصره در حومه شمالی ادلب توانستند شماری از تروریست‌های جبهه النصره را که به دنبال نفوذ به سمت مواضع نیروهای مدافع در نزدیکی این شهرک‌ها بودند، با خمپاره هدف قرار دهند که به هلاکت و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها منجر شد.

یک منبع از کمیته‌های مردمی در فوعه گفت : تمام نقاط نظامی اطراف شهرک‌ها در کنترل کامل مدافعان است و هرگونه تحرک یا پیشروی دشمن را با قدرت پاسخ خواهیم داد و خاک ما گورستان دشمنان خواهد بود. وی تاکید کرد شایعه پیشروی تروریست‌های جبهه النصره در اطراف دو شهرک صرفا رویاپردازی و بی‌اساس است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس