کد خبر 701248
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
عادل الجبیر

وزیر خارجه عربستان سعودی از طرح ایالات متحده آمریکا و رژیم تل آویو برای به راه انداختن یک جنگ علیه ایران و حزب الله خبر داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الجمهوریه، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی گفته است که آمریکا و اسرائیل قصد آغاز یک جنگ علیه ایران و حزب الله را دارند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه که نامشان فاش نشده، نوشت: عادل الجبیر در جریان سفر به عراق در ماه فوریه، درباره یک جنگ صحبت کرده است که واشنگتن و تل آویو قصد دارند علیه ایران و حزب الله به راه بیندازند.

این منابع آگاه افزودند: فضای یک جنگ احتمالی می‌تواند در همه زمینه‌ها تاثیرگذار باشد، آن هم در شرایطی که لبنان قصد برگزاری انتخابات پارلمانی را دارد و این مساله می تواند موجب تعویق در برگزاری انتخابات یا تغییر آرایش نیروهای سیاسی داخلی شود.

وزیر خارجه سعودی در ماه فوریه از بغداد دیدن کرد، این نخستین سفر یک مقام ارشد عربستان سعودی از عراق از سال ۲۰۰۳ میلادی بوده است.

هفته گذشته نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به مسکو سفر کرد تا در دیدار با ولادیمیر پوتین درباره اوضاع سوریه و نگرانی های اسرائیل درباره نقش ایران و حزب الله در سوریه، رایزنی کند.

این سفر پس از مذاکرات ماه گذشته نتانیاهو با ترامپ انجام شده است. نتانیاهو ضمن تقدیر از تلاش های روسیه برای مقابله با داعش، نگرانی خود را از نقش و حضور ایران و حزب الله در سوریه بیان کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • طرفدار برجام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    6 5
    تحت هر شرایطی به قول صالحی ایران نباید زیر برجام بشه چون مقصر اون عنوان میشه حتی حمله اسراییل و امریکا به ایران حالا اگر تانک های سعودی و امریکایی به چند کیلومتری تهران رسیدن میشه در این باره تصمیم گرفت که چطور بدون نقض برجام و تنش زا مثل قضیه شروع طراحی پیشران هسته ای به اونها پاسخ بدیم! و اونها از ترس به خود بلرزن!...
  • ناشناس IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    19 1
    این صحبتا همش جنگ روانی هست واسه نرم شدن ایران به هیچ عنوان جنگی رخ نمیده چون هزینه ی این جنگ بسیار بالاست و ریسک نابودی کامل اسرائیل رو باید بپذیرن،،آمریکا از دشمنی با ایران سود میبره
  • مهدی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    7 1
    چی شده یهو باز این عادل الجبیر از جنگ صحبت کرده؟ واقعا اصلا نمیشه پیش بینی کرد که چی میگذره پشت پرده سیاست ها و سفر مقامات به کشورها ...عجیبه واقعا تا دیروز میگفتن جبیر رفته تا عراق رو واسطه کنه که برای بهبود روابط میانجیگری کنه ...
  • حزب الله IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    21 2
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا مرگ بر آل سعود
  • علي احمدي IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 4
    حتما جنگ خواهد شد شكي در آن نيست،نبايد غافلگير بشيم.
  • فاطمی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 2
    اگرهم همچین غلطی ازآنها سربزنه همین جوانهای انقلابی ما جلوی آنها سینه سپر میکنند تا کشوروانقلاب راحفظ کنند خیلی ازهمین جوانها کارگر هم هستند
  • ایرانی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 3
    از ترامپ و نتانیابو که سوابق خریت های شدید دارند این خریت هم بعید نیست و کلاً زیاد هم مهم نیست .مهم درسیه که بعد از شروع درگیری می گیرن، چون شروع جنگ شاید دست اونها باشه ولی پایانش دیگه دست اونها نیست و ایران تا پاک نشدن زمین از نجاست صهیونیسم دست بردار نخواهد بود.
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 1
    نگاه امریکایی ها به جنگ نگاه به یک معامله است اگرباملاحظه مجموع اثاردرازمدت وکوتاه مدت جنگ برایشان سوداورباشدوباعث رونق اقتصادشان شود درجنگ افروزی ولواینکه هزاران بیگناه کشته شوند درنگ نمیکنند پس بایدجنگ رابرایشان ناصرف کرد
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    2 2
    وقتی برد موشک های یمن به مراکز نفتی عربستان و ریاض و شهرهای امارت متحده عربی رسید آنوقت دیگه از این شکر خوری ها نمیکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس