کد خبر 691558
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان امسال فاز نخست خط 7 مترو تهران به طول 10 کیلومتر و 5 ایستگاه مسافرگیری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، سید مازیار حسینی در بازدید از مراحل ساخت خط 7 مترو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فاز نخست 10 کیلومتر از خط 7 مترو با 5 ایستگاه مسافرگیری و 2 ایستگاه عبوری تا پایان امسال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: در خط 7 مترو دو ایستگاه تقاطعی بین خط یک و 2 وجود دارد که یکی از این ایستگاه‌ها در میدان محمدیه و دیگری در نواب است.
 
حسینی با اشاره به اینکه خط  7 مترو عمیق‌ترین خط مترو است، گفت: این خط از زیر تمامی خطوط مترو رد می‌شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خط 7 مترو از قدیمی‌ترین محلات تهران می‌گذرد و به همین دلیل نیز خاک ناپایداری دارد که حفاری تونل این خط با دو دستگاه TBM انجام شده است.
 
وی افزود: عملیات در ساخت خط 7 مترو با ریسک بالایی انجام شده است در برابر حوادث طبیعی نیز ایمنی لازم لحاظ شده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود:‌خط 7 مترو دارای 30 کیلومتر و 22 ایستگاه است که افتتاح کامل این خط یک میلیون و 620 هزار مسافر به ظرفیت مسافری مترو تهران اضافه می‌کند.
 
حسینی یادآور شد: تا کنون حدود 3 میلیون مسافر در روز در سطح مترو تهران جابه‌جا می‌شوند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: در فاصله ورود قطار به داخل ایستگاه‌های خط 7 مترو در روزهای ابتدایی افتتاح 30 دقیقه است.
 
وی درباره جزئیات خط 7 مترو نیز اظهار داشت: این خط از تختی آغاز و تا پایان میدان صنعت ادامه خواهد داشت و دو ایستگاه دیگر نیز تا علوم تحقیقات در این خط وجود دارد.
 
حسینی بیان داشت: امسال و نیمه اول سال آینده خط 6 و 7 مترو مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و رکورد 30 کیلومتر بهره‌برداری را خواهیم زد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: 5435 نفر در خط 7 مترو تهران مشغول به کار هستند.
 
حسینی درباره افتتاح خطوط مترو نیز اظهار داشت: میدان ولی‌عصر (عج) با حدود 40 هزار مترمربع زیر زمین به زودی افتتاح خواهد شد.
 
وی درباره ریزش‌های تونل مترو نیز اظهار داشت: در داخل تونل هیچ وقت ریزشی نداشته‌ایم و ریزش‌های سطحی خیابان‌ها ربط مستقیمی به تونل‌های مترو ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس