کد خبر 690776
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در استان حلب و دیرالزور پیشروی داشت و موفق شد حملات عناصر جبهه النصره را در استان درعا دفع کند.

به گزارش مشرق، شمال، جنوب و شرق سوریه امروز نیز مانند روزهای گذشته آبستن رخدادها و تحولات میدانی نسبتا زیادی بود. تروریستها در جنوب عملیات خود را ادامه دادند. ارتش سوریه در شرق و در فرودگاه دیرالزور عناصر داعش را از پای درآورد. در شمال نیز تروریستها همچنان به درگیری و کشمکش داخلی مشغول هستند.

ارتش و نیروی مسلح سوریه در شهر درعا واقع در جنوب این کشور موفق شدند حملات تروریستهای جبهه النصره به مناطق مسکونی این شهر را دفع کرده و شماری از آنان را از پای درآورند.

حملات النصره به مناطق مسکونی شهر درعا و ایستادگی نیروهای سوری

یک منبع نظامی گزارش داد که عناصر النصره به محورهای «المنشیة، حمیدة الطاهر، ساحة بصرى و المؤسسة» شهر درعا حمله کردند.

در همین راستا، یک گروه دیگر از عناصر النصره از سمت «مدرسه الیرموک» به سوی منطقه المنشیه حمله کردند که ارتش سوریه این حمله را ناکام گذاشت و همه تروریستها را از پای درآورد.

نیروهای سوری در درگیری با تروریست‌ها حدود 5 خودروی زرهی مجهز به دوشکای تروریستها را منفجر و  یک تونل را منهدم کردند که به نزدیکی مواضع نیروهای سوری ختم می شد. در جریان این درگیری ها حدود 45 تررویست جبهه النصره و تحریر الشام از جمله چند فرمانده از پای درآمدند.

نیروهای سوری موفق شدند با متوقف کردن پیشروی تروریستها پاتکهای خود را برای بازپسگیری مناطق جزئی اشغال شده اغاز کنند و تا کنون موفق به بازپس گیری تمامی ایستگاه های ورودی مناطق شده اند اما درگیری ها در ورودی مناطق همچنان ادامه دارد.

در شرق سوریه و در استان دیرالزور نیروهای سوری موفق شدند مراکز تجمع تروریستهای داعش را در شهر دیرالزور هدف قرار دهند. خبرگزاری «سانا» گزارش داد که در جریان این حملات یک گروه از داعش کشته و انبار مهمات و یک خودروی متعلق به تروریستها نیز در نزدیکی میدان «غساان عبود» این شهر منهدم شد.

داعش فرمانده خود را به خاطر شکست عملیات منطقه المقابر اعدام کرد

برخی از منابع محلی حاضر در این شهر نیز اعلام کردند که داعش فرمانده عملیات منطقه «المقابر» را به خاطر شکست آن و تلفات فراوانی که این گروه تروریستی متحمل شد، کشته است.

در همین راستا، منبع میدانی به بین الملل فارس اعلام کردند که نیروهای ویژه ارتش سوریه و مقاومت در عملیاتی دقیق گروهی از تروریست‌های داعش را در حومه «لواء التأمین» (تیپ امنیت) در غرب فرودگاه شهر دیرالزور هدف قرار دادند که در نتیجه این عملیات چندین خودروی مجهز به دوشکای تروریست ها منهدم و حدود 60 تروریست داعش کشته و زخمی شدند.

نیروهای مقاومت تمرکز خود را در محور جنوبی شهر برای پاکسازی کامل گورستان تا شکست شدن محاصره فرودگاه شهر قرار داده اند.

پیشروی نیروهای سوری در حلب

از سوی دیگر، در شمال سوریه و در استان حلب ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با عناصر داعش درگیر و موفق شدند شهرک‌های «ابوجبار و المغاره» واقع در شرق «سرحان» را از داعش پس بگیرد.

نیروهای سوری روز گذشته نیز در محور شرقی فرودگاه «کویرس» حلب، موفق شدند شهرک‌های «جدیدة، خربة المنصورة و المنصورة (خربة الجحاش)» را بطور کامل پاکسازی کنند.

در شمال استان حماه نیز درگیری گروههای تروریستی جند الاقصی و هیئة تحریر الشام با بکدیگر همچنان ادامه دارد. تحریر الشام اعلام کرده است که قصد دارد ریف حماه و ادلب را از وجود عناصر جند الاقصی پاکسازی کند.

تروریتسها الاقصی همچنین یک مرکز موسوم به دادگاه شرعی وابسته به تحریر الشام در شمال «خان شیخون» وارد شده و سر شماری از عناصر النصره را از تن جدا و شماری از زندانیان در بند النصره را نیز آزاد کردند.

تداوم درگیری تروریستها در شمال حماه

تا لحظه تنظیم گزارش نیز در مناطق «تل عاس، رکایا، خان شیخون والتمانعة» در ریف جنوبی ادلب درگیری میان دو طرف در جریان است و در پی آن نیز چندین نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند.

در همین راستا، دو تروریست وابسته به «جند الاقصی» صبح امروز در جریان درگیری با عناصر هیئة تحریر الشام در شهرک «کفرزیتا» در شمال استان حماه خود را منفجر کردند.

در جریان این انفجار شمار زیادی از عناصر تحریر الشام کشته شده اند ولی آمار دقیقی از تلفات آنان در دست نیست.

تحریر الشام که به تازگی از ائتلاف گروههای تروریستی در شمال سوریه از جمله «فتح الشام و نور الدین زنکی» شکل گرفته است توانست بدون درگیری با جندالاقصی، کفرزیتا را اشغال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس