کد خبر 68931
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

شرکت اکتشافی اودیسه امیدوار است محموله این کشتی را که در عمق 4 هزار و 700 متری اقیانوس اطلس قرار دارد در فصل بهار از اعماق آب بیرون بکشد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، یک موسسۀ اکتشافی آمریکایی به زودی کار استخراج محموله نقره کشتی "اس اس گیرسوپا" را آغاز می کند. شرکت اکتشافی اودیسه امیدوار است محمولۀ این کشتی را که در عمق 4 هزار و 700 متری اقیانوس اطلس قرار دارد در فصل بهار از اعماق آب بیرون بکشد.

کشتی "اس اس گیرسوپا" که توسط نیروی دریایی آلمان و در جریان جنگ جهانی دوم در نزدیکی بریتانیا غرق شد حاوی 220 تن محموله نقره بود که گفته می شود امروزه بیش از 208 میلیون دلار ارزش دارد. در آن هنگام از 85 خدمه این کشتی تنها یک نفر توانست جان سالم به در ببرد و پس از 13 روز سرگردانی در دریای آتلانتیک توسط کشتی های بریتانیایی نجات داده شد.

این موسسه اکتشافی سال گذشته توانست توسط دادگاهی در بریتانیا حق استخراج محموله این کشتی را در صورت کشف آن به دست آورد. بر اساس تصمیم این دادگاه 80 درصد از این محموله نقره به شرکت اکتشافی اودیسه و 20 درصد نیز به دولت بریتانیا تعلق خواهد گرفت.


کشتی "اس اس گیرسوپا" در تابستان سال گذشته و در 300 مایلی غرب ایرلند توسط محققان موسسه اکتشافی اودیسه کشف شد. کشف این محموله عظیم نقره بزرگترین نوع آن در تاریخ اکتشاف گنج‌های دریایی است. محققان برای یافتن این کشتی از ربات‌های بسیار پیشرفته زیردریایی استفاده کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس