کد خبر 67429
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۷

بازار مارک و برند در کشوران در سال های اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است و بازار مصرف داخلی مردم توجه بسیار زیادی به نوع برنده های محصولات مختلف در بازار معطوف شده است.

به گزارش مشرق به نقل از «بولتن نیوز»، شرکت های تجاری تلاش بسیاری می کنند تا از راهکار های گوناگون استفاده کرده و مارک محصول خود را به عنوان یکی از معتبر ترین برنده های آن نوع محصول در بازار جا بیندازند تا از این طریق بتوانند سود بیشتری نرا نصیب خود کنند.

اما در این میان متاسفانه بسیاری از شرکت ها و برند ها با فریب افکار عمومی مردم و توسل به تبلیغات دروغین می خواهند هر طور شده اقبال عمومی مردم را به دست بیاورند در حالی که این دروغ های آشکار تنها به حیثیت حرفه ای این شرکت های لطمه می زند .

به گزارش خبرنگار ما یکی از این مارک ها که در صنعت بهداشتی فعالیت می کند مدت ها در تبلیغات تلویزیونی خود ادعا میکرد تحت لیسانس شرکت پیتراندجورج انگلستان است و تحت لیسانس این شرکت محصولات خود را برای مردم عرضه می کند.

اما اخیرا خبرنگار ما در لندن کسب اطلاع کرد که شرکت پیتر اند جورج یک شرکت صوری است که آقای مدیرعامل خودش در انگلستان ثبت کرده و اصلا هیچ وجود خارجی نداشته و در واقع هیچ تولیداتی ندارد.

در واقع کارخانه ای در کار نیست و فقط یک نام تجاری وجود دارد که این شرکت تولید کننده آن است اما با تعویض نام و جعل یک نام خارجی برای فروش بیشتر بازار مصرف مردم را با فریب هدف گرفته است .

طبق بررسی ها کلیه محصولات این نام تنها با یک درج نام لیسانس شرکت انگلیسی روانه بازارها می شود.

این گزارش می افزاید البته ظاهرا این شرکت تولیدی کار را به همین مارک و برند ختم نکرده است و برای اینکه بازار مصرف را به قبضه خود در آورد به طور کل همین شیوه تبلیغات دروغین و تبلیغ روی شرکت های خارجی که اصلا وجود خارجی ندارند را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این راه برنده های دیگری را تولید می کند.

این محصولات که مشتری را به دام اشتباه مصرف مارک های خارجی در محصولات بهداشتی آرایشی می اندازد با تبلیغات وسیع خود هر کدام خود را نماینده یک برنده معتبر خارجی می دانند در حالی که همه اینها توهماتی است که مدیران رده بالای این شرکت صنعتی برای مردم در تبلیغاتشان به وجود آورده اند و در این میان هم متاسفاننه کوچکترین نظارتی بر روی این تبلیغات صورت نگرفته است .

به طور مثال در خصوص یک نوع کرم پر فروش که خانم ها استفاده بسیار زیادی از آن دارند تبلیغ بسیار زیادی روی این موضوع صورت گرفته است که این کرم ها  تحت لیسانس شرکت کهل اند کوهل آلمان تولید می شود در حالی که این شرکت هم وجود خارجی ندارد و این کرم ها بدون هیچ لیسانس خارجی در منطقه سلفچگان قم تولید میشود.

شرکت کهل اند کوهل یک شرکتی صوری است که توسط همان مدیر عامل ثبت شده است و کوچکترین فعالیت تولیدی ندارد.

البته این شرکت صنایع بهداشتی در این میان ظاهرا تنها نیست و چند وقتی است نمایندگی های یک شرکت معروف ظروف خانگی هم به این نوع اقدامات روی آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس