کد خبر 668014
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

مقدمات عملیات تروریستی در شهرهای «القطرانه» و «الکرک» اردن که 10 کشته به همراه داشت، از سه ماه قبل با اجاره کردن یک آپارتمان آماده شده بود.

  به گزارش مشرق، اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد سه تن از سلفی‌هایی که عملیات ترریستی شهر «الکرک» واقع در جنوب اردن را انجام داده‌اند؛ از 3 ماه قبل برای گمراه کردن مردم یک رستوران و یک آپارتمان نزدیک به رستوران مذکور را اجاره کردن بودند.

فرزند صاحب آپارتمان اجاره شده اعلام کرده استشمام بوی باروت از آپارتمان منجر به شک و گمان شده بویژه اینکه این سه نفر محاسنی شبیه به سلفی‌ها داشته‌اند، بنابراین پس از شک و گمان‌های به وجود آمده به نیروهای امنیتی درباره حضور آنها اطلاع داده شده است.

نیروهای امنیتی تلاش کردند این سه تن را در آپارتمان یاد شده دستگیر کنند اما آنها  پس از ربایش خودروی صاحب آپارتمان به مرکز امنیتی شهر «قطرانه» حمله و یک افسر پلیس را زخمی کردند و همزمان تروریست‌های دیگری که وابسته به این افراد بودند با یک خودروی گردشگری مشکی رنگ به مرکز امنیتی شهر تاریخی «الکرک» حمله و 5 افسر پلیس را کشتند.

این تروریست‌ها پس از آن در قلعه تاریخی الکرک که در مجاورت مرکز امنیتی آن است؛ پناه گرفتند و توریست‌های که در این قلعه تاریخی بودند، به گروگان گرفتند.

پس از آن این قلعه توسط نیروهای امنیتی محاصره و تلاش برای آزادسازی گروگان‌ها آغاز شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های اردنی، «محمد المومنی» سخنگوی رسمی دولت دیشب ضمن اعلام پایان این عملیات اعلام کرد، افراد مسلح ناشناس به صورت بی‌هدف به سمت مردم و نیروهای امنیتی تیراندازی کردند که در این تیراندازی 4 نیروی پلیس و 3 نیروی ژاندارمری، دو غیر نظامی و یک گردشگر کانادایی کشته شدند.

وی افزود حدود 22 نفر در این گروگانگیری زخمی شده‌اند که برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

«هانی الملقی» نخست‌وزیر اردن دیروز اعلام کرد تعداد افراد مسلح محاصره شده در داخل قلعه حدود 10 نفر است اما پس از پایان عملیات، این تعداد 4 نفر اعلام شد که همه آنها توسط نیروهای امنیتی کشته شدند. این افراد مسلح حداقل 14 گردشگر را به گروگان گرفته بودند.

در آپارتمان متعلق به این افراد مسلح مقدار زیادی مهمات، اسلحه و کمربند انتحاری کشف شده است.
 
جزئیات عملیات تروریستی در اردن با 10 کشته +عکس 
 
جزئیات عملیات تروریستی در اردن با 10 کشته +عکس 
 
جزئیات عملیات تروریستی در اردن با 10 کشته +عکس 
 
جزئیات عملیات تروریستی در اردن با 10 کشته +عکس 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس