مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: براساس قانون، دولت باید 50 درصد از هزینه‌های ساخت مترو را بپردازد ولی تاکنون ریالی پرداخت نکرده است.

به گزارش مشرق، هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه حسین‌آباد از خط 3 متروی تهران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد،‌اظهار داشت: خط 3 مترو از جنوبی‌ترین به شمالی‌ترین نقطه تهران متصل می‌‌شود و به عبارتی دیگر این خط از کمربندی آزادگان آغاز و تا میدان قائم به طول 37 کیلومتر ادامه دارد که 3 ایستگاه از 28 ایستگاه آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
 
وی افزود: در خط 3 یک میلیون سفر به سفرهای متروی تهران اضافه شده است و این خط سرویس ویژه‌ای را به منطقه جنوب تهران ارائه می‌دهد.
 
درویش بیان داشت: با توجه به  اینکه این ایستگاه (ایستگاه حسین‌آباد) ریزشی بوده است در مراحل ساخت آن تغییر روش‌هایی داده‌ایم و امروز به بهره‌برداری کامل با 3 پست برق و 16 پله برقی رسیده است.
 
وی بیان داشت: روزی دغدغه پله برقی را در مترو داشته‌ایم که با پیگیری مدیریت شهری امروز همه پله‌های برقی تامین شده است و با افتتاح ایستگاه‌ها نصب می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت مترو افزود: از امروز و با افتتاح این ایستگاه بیش از 25 تا 30 هزار سفر به سفرهای مترو اضافه می‌‌شود.
 
مدیرعامل شرکت مترو گفت: امسال بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای خطوط مترو و تکمیل آنها هزینه کرده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت مترو افزود: برابر قانون حمل و نقل 50 درصد هزینه را دولت باید پرداخت کند که تا به امروز دولت ریالی را پرداخت نکرده است.
 
درویش یادآور شد: در هیچ کجای کشور یکصد کیلومتر تونل مترو در حال ساخت نیست ولی در تهران این اقدام در حال انجام است.
 
وی با تاکید بر اینکه دولت به ساخت مترو باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد گفت: این اقدام عام‌المنفعه است و تمامی آحاد جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.
 
درویش یادآور شد: استفاده از مترو سالی 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت دارد و انتطار ما از دولت این است که نصف آن را برای توسعه مترو هزینه کند.
 
مدیرعامل شرکت مترو یادآور شد: امسال دولت پولی که به ما نداده است بلکه چند صد میلیارد تومان نیز در قالب بیمه‌، مالیات و ... از مترو پول گرفته است و برای پرداخت این پول بعضی از اعضای هیات مدیره ممنوع‌الخروج شدند و یا حساب‌ها را بستند.
 
وی افزود: این بدهی ناحق است و برای سال 89 است.
 
درویش یادآور شد: 6 ماه است اداره برق را دنبال می‌کنیم که پول بدهیم و برق بگیریم ولی هنوز موفق به این کار نشده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت مترو یادآور شد: امیدواریم با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها دیگر پروژه‌های مترو نیز به بهره‌برداری برسد.
 
وی یادآور شد: امروز این حرف‌ها را زدیم تا مرجعی از ما بپرسد چرا اینطور گفته‌اید و یک دستگاه نظارتی از ما پاسخ بخواهد تا پاسخگو باشیم.
 
درویش افزود: با تمامی این سختی‌ها افتتاح یکصد کیلومتر مترو در سال جاری شیرینی خاص خود را دارد و 20 هزار نفری که گمنام در حال فعالیت در مترو هستند از این موضوع خوشحال هستند.
 
مدیرعامل شرکت مترو افزود: متروی تهران براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی به خوبی در این مباحث اقدام کرده است و دغدغه آقا در این موارد اجرایی شده است.
 
وی گفت: 60 درصد تجهیزات مترو در حال حاضر بومی است و 200 تولیدکننده قطعات لازم را تولید می‌کنند.
 
درویش گفت: ما می‌توانیم در سال‌های آینده به تمام خاورمیانه واگن مترو صادر کنیم و این اقدام با توجه به تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس