دو تیم بارسلونا و بروسیا مونشن گلادباخ آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را در حالی در ورزشگاه نیوکمپ انجام خواهند داد که وضعیت این گروه از هفته گذشته این مسابقات مشخص شده است.

به گزارش مشرق، بارسلونا با ۱۲ امتیاز با خیالی آسوده از صدرنشینی در این گروه پا به این دیدار خواهد گذاشت، از سوی مقابل مونشن گلادباخ نیز که در دیدارهای رودر رو با سلتیک وضعیت بهتری داشته است به عنوان تیم سوم این گروه به لیگ اروپا صعود کرده است.
 
دو تیم دیداری تشریفاتی را انجام خواهند داد تا شاید این فرصت به بازیکنان ذخیره دو تیم داده شود تا تجربه اندوزی کنند. لیونل مسی که در ۵ دیدار گذشته این فصل از لیگ قهرمانان اروپا ۹ بار گلزنی کرده است، تنها ۲ گل نیاز دارد تا به رکورد فصل گذشته کریستیانو رونالدو برسد،
 
رونالدو در فصل گذشته موفق شده بود با ۱۱ گلی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده بود آماری عجیب را از خود به ثبت برساند، اکنون این اعجوبه آرژانتینی این فرصت را خواهد داشت تا رکورد رقیب خود را به نام خود تغییر دهد.لازم به ذکر است  مسی در ۵۰ دیداری که در نیوکمپ برای بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته است موفق شده است ۵۰ بار برای این تیم گلزنی کند.   
 
مسی در پی رکورد شکنی در دیداری تشریفاتی 

دو تیم تنها یک بار مقابل یکدیگر به میدان رفته اند و آن هم مربوط به دیدار رفت دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا می‌شود که تیم آلمانی در خانه با حساب ۲-۱ برابر کاتالان‌ها شکست را پذیرفت. مونشن گلادباخ در آن دیدار ابتدا پیش افتاد اما با گل‌های آردا توران و پیکه بازی را با شکست به انتها رساند.
 
بارسلونا که در هفته‌های گذشته با افت محسوسی مواجه شده است در ۵ دیدار آخر خود در تمامی رقابت‌ها تنها یکبار به پیروزی رسیده است و ۴ دیدار باقی‌مانده را با تساوی به پایان برده است. آخرین دیدار بارسا در مقابل رئال مادرید در حالی به پایان رسید که این تیم تا دقیقه ۸۹ مقابل حریف دیرینه خود پیش بود اما گل دقایق پایانی راموس بازی را به تساوی کشاند تا همچنان بارسلونا با اختلاف ۶ امتیازی نسبت به رئال مادرید در مقام دوم لالیگا حضور داشته باشد.
 
به نظر می رسد لوییز انریکه برای این دیدار از لیونل مسی در ترکیب خود استفاده خواهد کرد اما در سایر پست‌ها احتمالا از بازیکنان ذخیره خود استفاده خواهد کرد، با این تفاسیر این فرصت خوبی خواهد بود تا سیلسن و آلکاسر شانس خود را برای حضور در ترکیب آبی اناری‌ها امتحان کنند. نیمار و راکیتیچ به دلیل محرومیت در این دیدار نمی‌توانند کاتالان‌ها را همراهی کنند و جرمی متیو نیز به دلیل محرومیت قادر نیست در این دیدار به میدان برود.
 
از سوی مقابل مونشن گلادباخ نیز در ۵ دیدار آخر خود در تمامی رقابت‌ها به پیروزی نرسیده است و دو باخ و ۳ تساوی وضعیت نا امید کننده این تیم را به نمایش می‌گذارد. مونشن گلادباخ آخرین دیدار خود را در بوندس لیگا با حساب ۴-۱ مقابل دورتموند واگذار کرد با وضع و حالی نا مناسب پا به نیوکمپ بگذارد.
 
آندره شوبرت برای این دیدار دومینگوئز، دوکوره و هرمان را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و حضور شولز و ترائوره در این دیدار در هاله ای از ابهام قرار دارد. همچنین استیندل نیز به دلیل محرومیت در این دیدار نمی‌تواند آلمانی‌ها را همراهی کند.

ترکیب احتمالی دو تیم:
 
مسی در پی رکورد شکنی در دیداری تشریفاتی 

آمار مرتبط با این دیدار:

بارسلونا ۲۱ دیدار از ۲۶ دیدار آخر خود در لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته است. کاتالان‌ها همچنین در ۲۲ دیدار از ۲۷ دیدار آخر خود در این مسابقات حداقل دو بار دروازه حریفان خود را گشوده اند.

بارسا ۱۲ دیدار از ۱۳ دیدار آخر خانگی خود در مقابل حریفان آلمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی پشت سر گذاشته است. تنها شکست این تیم مربوط به شکست مقابل بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۳ می‌شود. از سوی مقابل مونشن گلادباخ در دیدارهای اروپایی ۷ بار در خانه حریفان اسپانیایی خود به میدان رفته است که تنها یکبار در این دیدارها به پیروزی رسیده‌ است که آن هم مربوط به دیدار مقابل رئال زاراگوزا می شود که مونشن گلادباخ با حساب ۴-۲ در خانه حریف به پیروزی رسید.

بارسلونا برای دهمین سال متوالی به عنوان صدرنشین از گروه خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده است، رکوردی که تا به حال هیچ تیمی موفق به انجام آن نشده است.

بارسلونا ۱۳ دیدار آخر خانگی خود را در لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی پشت سر گذاشته است و در این دیدارها ۴۰ بار گلزنی کرده است و تنها ۶ بار دروازه‌اش باز شده است. تنها بایرن مونیخ با ۱۴ پیروزی خانگی پشت سر هم از این حیث آمار بهتری داشته است که همچنان نیز ادامه دارد.

در ۱۸ دیدار آخر خانگی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا هیچ تیمی موفق نشده است بیش از یک بار دروازه این تیم را باز کند، آخرین باری که تیمی موفق شده است بیش از یکبار دروازه بارسلونا را در نیوکمپ باز کند بایرن مونیخ بوده است که در سال ۲۰۱۳ موفق به انجام این کار شد.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس