کد خبر 660249
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

نماینده پارلمان سوریه با اشاره به اینکه هدف آنکارا از پیشروی به سمت شهر «الباب» ارزیابی واکنش دمشق بود، گفت: ارتش ترکیه خطوط قرمز را زیر پا نهاده و باید هرچه سریع‌تر به مواضع سابق خود باز گردد.

 به گزارش مشرق، «جمال رابعه»، نماینده پارلمان سوریه، تصریح کرد: تجاوز ترکیه به خاک سوریه تنها با موافقت ضمنی برخی از متحدان دمشق صورت گرفت.

نماینده پارلمان سوریه افزود: اعتماد دمشق به مسکو و محاسبات سیاسی و نظامی روسیه، اجازه چنین تحرکاتی را با وجود مشخص شدن خطوط قرمز در تمام محورهای عملیانی به دشمنان سوریه می‌دهد.

پاسخ دمشق به متجاوزان قاطع است

رابعه تصریح کرد: پاسخ این تجاوز اظهارات وزیر خارجه سوریه بود که خاطر نشان کرد، طرف متجاوز در این حمله ترکیه است و دمشق حضور حتی یک نظامی ارتش ترکیه در خاک خود را نمی‌پذیرد، اسد نیز در سخنانی به آنکارا هشدار داد،‌ دمشق حق دفاع از خود مقابل متجاوزان را محفوظ می‌دارد.

وی گفت: هدف آنکارا از پیشروی به سمت شهر الباب ارزیابی واکنش سوریه بود که با بمباران کاروان نظامی ارتش ترکیه کوبنده نشان داد، این درحالی است که چند روز قبل از این حمله نیز پدافند هوایی ارتش سوریه جنگنده‌های ترکیه در آسمان الباب را هدف گرفته بود.

رابعه هشدار روسیه به آنکارا را دارای پیام‌های بسیاری دانست و افزود: لحن تند مسکو بار دیگر به دشمنان سوریه گوشزد ‌کرد که نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه با موشک‌های اس 300 و اس 400 خود پاسخ متجاوزان به خاک سوریه را خواهد داد.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: ارتش ترکیه خطوط قرمز را زیر پا نهاده و باید هرچه سریع‌تر به مواضع سابق خود باز گردد، در غیر این صورت در آستانه جنگی سراسری در منطقه خواهیم بود و سوریه و متحدانش هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند، پیروزی‌هایشان در حلب و ریف آن به شکست تبدیل شود.

دی‌میستورا آخرین فرستاده سازمان ملل در سوریه

رابعه درباره استعفای «استفان دی‌میستورا»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز گفت: طرحی که دی‌میستورا حامل آن بود، چیزی جز دیکته‌های آمریکا و ترکیه و عربستان نبود که تلاش داشت، با دور زدن ارتش سوریه زمینه نجات تروریست‌های حلب را پس از ناکامی در تغییر معادلات میدانی از گرداب مرگ نجات دهد.

وی افزود: دلسوزی‌ها و اشک ریختن‌های ظاهری این کشورها را تنها باید تلاشی برای تحمیل طرح مورد نظرشان در حلب ارزیابی کرد، طرحی که جایگزین ناکامی آنها در عرصه نظامی و میدانی بود و آخرین پرده از این نمایش آزادسازی رقه توسط گروه مسلح موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» است.

نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه دی‌میستورا را باید آخرین فرستاده سازمان ملل در سوریه شمرد، توضیح داد: به نظر می‌رسد، با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» پرونده سوریه شاهد تغییرات سرنوشت‌سازی شود.

نبردهای میدانی سرنوشت حلب را رقم خواهد زد

رابعه درباره تحولات میدانی حلب نیز گفت: روند تحولات جاری در عرصه میدانی تاکید می‌کند، به دلیل نبود متحد منطقه‌ای و بین المللی در کنار روسیه که روند سیاسی را هدایت و راهبری می‌کند و مطرح بودن گزینه نظامی به عنوان مهمترین گزینه روی میز، بار دیگر میدان تعیین کننده سرنوشت بحران سوریه خواهد بود.

رابعه سخنان خود را با این گفته پایان داد که نبرد حلب، مادر نبردهای روسیه است، لذا تنها نبرد ارتش سوریه و متحدانش در میدان نیست، بلکه پیروزی و موفقیتی سیاسی است، بویژه آنکه مسکو بر تعیین سرنوشت این نبرد در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رحیمی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    بهتر است دولت سوریه درس خوبی به ترکیه خائن بدهد .
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    هدف اول و اصلی آمریکا و اسرائیل تحویل شهر باب و رقه به نیروهای کرد است تا برنامه خاورمیانه جدید (تجزیه منطقه) پیش برود یعنی درگیری در این محور دو نتیجه دارد یا روسیه و ایران باید تجزیه خودشان را بپذیرند و یا همین امروز و تا دیر نشده دور از مرزهایشان کار ترکیه را تمام کنند- ایران و عراق و سوریه باید به ترکیه و اسرائیل بطور همزمان اعلام جنگ کنند
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    اگر دولت ایران و سوریه قصد دارند شهر الباب را تحویل کردها دهند با این کار هدف اصلی امریکا از ایجاد جنگ داخلی عراق و سوریه یعنی تجزیه سوریه را محقق خواهند کرد- اصلا هدف بازی سوریه در یک جمله خلاصه می شود 1- یا ایران ، روسیه و سوریه در برابر تجزیه سوریه در قدم اول از شهر الباب عقب نشینی می کنند که به معنای تجزیه سوریه بعد ایران و در نهایت روسیه است 2- یا باید با ارتش ترکیه جنگ بکنند که من دومی را پیشنهاد می کنم آزادسازی الباب به بهای جنگ با ترکیه- من به شما می گویم بعد از اشغال شهر الباب توسط کردها و یا ترکیه اشغال سنندج را تا 10 سال آینده و تجزیه کردستان و کل ایران را قطعی بدانید- یا ارتش ایران و سوریه امروز شهر باب را باز پس می گیرند یا تجزیه خودشان را می پذیرند چون اگر شهر باب را به ترکیه یا کردها تحویل دهند در آینده کلا سوریه و ایران و عراق پی کارش می رود
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    شهر و رقه باب را نباید فراموش کرد این عقب نشینی های تروریستها دامگذاری برای منحرف کردن نگاه ارتش سوریه از باب و رقه است
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    رقه رقه رقه و باب و باب نباید دست آمریکایی و کردها نباید بیافتد
  • اردبیلی ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    باید کار انکارا را در باب یکسره کرد
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    ترکیه قصد دارد از مسیر منبج و کناره های رود فرات به سوی رقه و دیرالزور جهت اشغال خاک سوریه حرکت کنند وبدتر از انها کردها هستند که استان حسکه را اشغال کرده اند
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    اردوغان با این کار به امام زمان اعلان جنگ کرده است
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    رقه بخاطر اینکه روزی 400 هزار بشکه نفت تولید میکنه اصولا باید در اولویت می بود اگر آزادی این شهر به ارتش مصر در مقابل 50 درصد نفتش هم داده میشد باز خوبتر بود از اینکه تحویل کردها و آمریکایی ها بشود
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 0
    بدتر از آن تویی که اینقدر ضد کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس