رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس با مقامات لبنانی، خواستار توقف ساخت دیوار در اطراف اردوگاه «عین‌حلوه» شد.

 به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «تمام سلام» نخست‌وزیر فعلی و «سعد حریری» نخست‌وزیر آتی لبنان تماس گرفت و از آنها درخواست کرد ساخت دیوار در اطراف اردوگاه فلسطینی «عین‌حلوه» در لبنان متوقف شود.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، مشعل درباره خطرناک بودن این اقدام بر وضعیت آوارگان فلسطینی در اردوگاه عین‌حلوه، روابط دوستانه میان دو ملت لبنان و فلسطین و نیز معانی منفی ساخت دیوار مذکور هشدار داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه بر توقف هر چه زودتر ساخت این دیوار تاکید کرد و افزود ملت فلسطین بر امنیت لبنان، ثبات آن و عدم مداخله در امور داخلی‌اش مُصر هستند، این ملت در لبنان و تمام کشورهای دیگر بر حق بازگشت خود به وطنش فلسطین تاکید دارند و از آن دفاع کرده‌اند.

بر اساس آمار ثبت شده در سازمان ملل، از 450 هزار لبنانی ساکن لبنان، 54 هزار نفر آنها در اردوگاه عین‌حلوه زندگی می کنند و در 5 سال اخیر هزاران فلسطینی که از حوادث سوریه گریخته‌اند، به آنها اضافه شده‌اند.

وخامت وضعیت امنیتی در اردوگاه عین‌حلوه و فعالیت برخی عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی در آن، علت تصمیم ارتش لبنان برای کشیدن دیدار در اطراف عین‌حلوه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس