کد خبر 658347
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان در نشست سران کشورهای عربی-آفریقایی، مواضع کشورهای آفریقایی را در حمایت از آرمان فلسطین ستود.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگران فلسطین که به نمایندگی از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای شرکت در چهارمین نشست سران کشورهای عربی- آفریقایی، به «گینه استوایی» سفر کرده است، از حمایت کشورهای آفریقایی از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه «الشرق الاوسط»، المالکی ضمن اشاره به حمایت اغلب کشورهای آفریقایی از تشکیل کشور فلسطین گفت:دولت فلسطین در همه نشست‌های سران آفریقایی حاضر بوده است و سران آفریقا همواره در تصویب قطعنامه‌های حمایت از فلسطین، حامی حق مشروع ملت فلسطین بوده‌اند.

وی افزود: قاره آفریقا و اتحادیه کشورهای آفریقایی به شکلی آشکار از حق ملت فلسطین برای برپایی کشور مستقل و پایان اشغال اشغالگری اسرائیل، دفاع کرده‌اند.

المالکی گفت: علیرغم حمایت همیشگی کشورهای آفریقایی – عربی  هنوز هم رژیم اشغالگر اسرائیل سیاست‌های افراطی خویش را دامه می‌دهد و از پذیرش راه حل دو دولتی و تشکیل دولت مستقل فلسطینی که همه نهادهای بین‌المللی بر ضرورت تشکیل آن به عنوان شرط برقراری صلح پایدار در منطقه، اجماع دارند، سرباز می‌زند.

چهارمین نشست سران عربی- آفریقایی امروز (چهارشنبه) در گینه استوایی آغاز به کار کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس