گزارش مرکز آمار که در دولت یازدهم منتشر شده، نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور در تابستان امسال در رکوردی تاریخی، به 3 میلیون و 337 هزار نفر رسیده است.

سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس آمار مرکز آمار، در دو سال اخیر بیش از یک میلیون نفر بر جمعیت بیکار کشور افزوده شده است.

گزارش مرکز آمار که در دولت یازدهم منتشر شده، نشان می‌دهد تعداد بیکاران کشور در تابستان امسال به 3 میلیون و 337 هزار نفر رسیده است که هم رکوردی تاریخی است و هم بیانگر افزایش یک میلیون نفری بیکاران در دو سال اخیر است.

در تابستان سال 1393 تعداد بیکاران کشور 2 میلیون و 257 هزار نفر بود.

نسبت به ابتدای دولت یازدهم، تعداد بیکاران 773 هزار نفر بیشتر شده است، چراکه در تابستان سال 1392 و هم‌زمان با روی کار آمدن حسن روحانی، تعداد بیکاران کشور 2 میلیون و 564 هزار نفر بود.

بیکار شدن یک میلیون نان‌آور در دو سال اخیر +جدول
 

مطمئنا اقتضا می‌کرد مسئولان دولت روحانی بابت افزوده شدن تعداد بیکاران در دو سه سال اخیر، احساس شرمندگی کنند چرا که مطابق آماری که خود دولت منتشر کرده، در دو سال اخیر، بیش از یک میلیون نان‌آور بیکار شده‌اند... و این برای همه #مایه‌_شرمساری است...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    کارنامه پر از خالی دولت روحانی
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    مغلطه نکنید . مگر تعداد افراد جویای کار ثابت است که یک میلیون نفر بیکار شده اند . اگر از نظر شما خدایی وجود دارد و ذره ای انصاف دارید در گزارش خود باید اعلام می کردید در این دوره چند نفر جویای کار به آمار کشور اضافه شده است. قبول است که بیکاری افزایش یافته و این نگران کننده است ولی آنچه مایه شرمساری است کتمان همه واقعیت ها است برای تخریب دیگری.
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    رهبرمعظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس در خرداد ۱۳۹۵: "خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود." می بینید تفاوت را؟!!!!!
  • محمود ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    خداسایه این ناشناس 8/53رواز این مملکتت کم نکنه واقعا چقد مثبت اندیشن ما اگه اینارو نداشتیم که الان اینجا نبودیم میگه دوملیون نفر به کار جویان اضافه شده نیس کارجویان قبلی همه کار پیداکردن
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    کاری ندارد. نگاهی به آگهی های روزنامه ها بینداز و ببین چند تا آگهی فروش تولیدی ها را می بینی. همه ورشکست شده و به خاک سیاه نشسته اند. ضمنا یادت باشد موج ورود فارغ التحصیلان دهه شضت به بازار کار در همان دوره دولت سابق بود. الان دیگر از آن موج خبری نیست.
  • محمد ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    وقتی فانی میگه صد هزار از پرسنل آموزش و پرورش کم کردم و اون را از افتخارات خود می داند کسی سئوال نمی کنه اینها چی شدن بله بنده با 23 سال سابقه یک سال خانه نشینم و وسایلم را صاحب خانه داره می ندازه بیرون ضمنا سالها به عنوان دبیر دینی تدریس می کردم الان از اسم اسلام اینها حالم به هم می خوره کاش اینها اسم خود را مسلمان و شیعه نمی گذاشتن افسوس کاش دوباره احمدی نژاد میومد........
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    نظرتان در مورد ادعای یک میلیون و اندی شغل ایجاد شده توسط آقایان چیست
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    انشاالله این دو میلیون نفر یک صدا باهم اعتراض کنند تا کی قرار است در فقر و بیکاری و فلاکت زندگی کنیم
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    مایه شرمساری وجود افراد جیره خوار اختلاس کنندگان 8000 میلیاردی و حقوق بان مدافع فساد مالی آنها است
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    ولی افسوس که کارنامه توهین و فحاشی به منتقدانش پر است
  • yas ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    مسؤولی که نمیتونه برای مردمش کار و زندگی درست کنه؛چرا باید مسؤول باشه....!حالا هست چرا حقوق خودشونو با این عملکردشون نصف وکمتر از نصف نمیکنند...!!!حداقل شاید این بیکارارو درک کنند...!!!چرا اینقدر از مردم طلبکارند؛وبرای خودشون حریم خاصی قائلند.....!!!هرروز یه جور عربده میکشند....!!!
  • آزادی بیان و افشاگری بهترین راه مقابله با انواع مفسدین و انواع فسادهاست ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    خیلی از مسائل کشور به خاطر نبود آزادی بیان است شما می خواهید فساد سیستمی نباشد و فساد ریشه کن شود. شما می خواهید عدالت برقرار شود شما می خواهد ظلم کمتر باشد شما می خواهید حاشیه نشینی و محرومین در شهرها نباشد شما می خواهید بیکاری نباشد که همانا بیکاری از قاچاق و رانت و واردات بی رویه است نباشد بهترین راه جلوگیری از فساد چه فساد اقتصادی و چه فساد سیاسی و چه فساد اجتماعی آزادی بیان و آزادی اندیشه و افشاگری کردن است آزادی بیان و افشاگری جلوی بسیاری از فسادها را می گیرد
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    باید اینها راهپیمایی و اعتراض میکردند یکم از خارجی ها یاد بگیرید که درباره ظلم دولت های خودشان ساکت نمیشند.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    0 0
    روحاني مچكريم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس