معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران گفت: گفتگوها برای لغو روادید سفر به کشور عراق بین ایران و عراق صورت گرفته ولی تاکنون توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

 به گزارش مشرق، حسین جابری انصاری یکشنبه در جمع خبرنگاران در  موکب اربعین استان زنجان، با تاکید بر اینکه مناسک اربعین نماد ارزش‌های بلند نهضت حسینی است، افزود: مراسم اربعین حسینی اهمیت نمادین و محتوایی دارد و کنگره بزرگ اربعین حسینی همه ارزش‌های برجسته نهضت عاشورا را تکریم می‌کند.

معاون کنسولی وزارت خارجه ابراز کرد: افزون بر موارد فوق اربعین حسینی مدل کوچکی از ایثار و خود گذشتگی و حرکت در مسیر مدرسه  اهل بیت و مکتب آزادگی امام حسین را به نمایش می گذارد.

جابری انصاری ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگ اربعین را می‌توان نمادی از وحدت امت های اسلامی حول محور اهل بیت(ع) و مکتب امام حسین(ع) دانست.

وی با اشاره به اینکه امید است این مناسک نه فقط در ایام اربعین بلکه در طول سال راهگشای زندگی فردی و اجتماعی ما باشد، گفت: امیدواریم تا بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان توجه ما را به همه ارزشهایی که بر بینان آن مکتب امام حسین(ع) شکل گرفته، جلب کند.

معاون کنسولی وزارت خارجه گفت: مراسم اربعین و ارزش‌های آن نباید تنها یک مناسک گذرا در مقطعی از سال باشد، بلکه چون رودخانه‌ای جاری باید در همه ابعاد زندگی ما را با اصول زندگی اهل بیت(ع) پیوند دهد.

جابری انصاری با اشاره به مشکلات عبور زائرین از مرز افزود: بخشی از این مشکلات ناشی از ناهماهنگی ها و کوتاهی است و بخشی عمده آن نیز به دلیل ازدحام بیش از حد مردم برای عبور از مرز در یک بازه زمانی محدود است.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در این بخش افزود: امید است با آسیب شناسی امکان دادن خدمات مطلوب به زوار در سالیان آتی فراهم شود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران گفت: گفتگو ها برای لغو روادید سفر به کشور عراق بین ایران و عراق صورت گرفته است ولی تاکون توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس