فراخوان ضدروسی وزیران خارجه انگلیس و سوئد برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مقابل سفارت خانه های روسیه در شهرهای لندن و استکهلم از سوی مسکو محکوم شد.

 به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای به اظهارات ضدروسی وزیران خارجه انگلیس و سوئد اشاره کرد که از سیاست ها و اقدام های ضدتروریستی مسکو در سوریه انتقاد کرده بودند.

در بیانیه گفته شده است: پس از فراخوان بوریس جانسون و مارگوتا والستریوم وزیران خارجه انگلیس و سوئد برای انجام اقدام های اعتراضی، تظاهرات علیه سفارت روسیه در لندن و استکهلم برگزار شد که با اعمال انزجار آمیز همراه بود.

وزارت خارجه روسیه افزود: این اعمال را که از تصور مغرضانه در مورد رویدادهای سوریه و برداشت های تحریف شده از اقدام های روسیه علیه گروههای تروریستی منشاء می گیرد، نمی توانیم محکوم نکنیم.

«این گونه اعمال شرورانه علیه نمایندگی های دیپلماتیک روسیه خارج از چارچوب معیارهای بین المللی، ناقض کنوانسیون وین در مورد مناسبات دیپلماتیک و غیرقابل قبول است که امنیت کارکنان این مراکز را به خطر می اندازد و فعالیت آنها را مختل می کند.»

در پایان بیانیه آمده است: مقام های رسمی باید در اظهارات خود مسئولانه تر رفتار کنند تا قانون شکنی و شرارت قلمداد نشود.

جانسون وزیر خارجه انگلیس که کشورش از حامیان اصلی گروههای مسلح و تروریستی ضدسوری است، هفته گذشته خواهان ارجاع مسکو به دیوان بین المللی کیفری لاهه و برگزاری تجمع اعتراضی در برابر سفارت روسیه در لندن به دلیل همکاری ضدتروریستی این کشور با سوریه شده بود.

به دنبال این اظهارات، گروهی در لندن به نشانه اعتراض به عملیات ضدتروریستی مسکو و دمشق در حلب، ضمن بستن دست های خود به نرده های سفارت روسیه، صدها دست بریده شده مانکن را مقابل ساختمان قرار دادند.

حادثه مشابهی نیز در پی سخنان ضدروسی وزیر خارجه انگلیس مقابل سفارتخانه روسیه در استکهلم برپا شد.

کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا که شش سال قبل سناریوی ساقط کردن حکومت بشار اسد را با استفاده ابزاری از گروههای تروریستی تحت الحمایه خود کلید زدند، در شرایط کنونی برای جلوگیری از شکست تروریست ها در جریان حمله های ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه، بارها خواستار پایان دادن به عملیات ضدتروریستی در حلب شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانترا ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    از نظر تاریخی روسیه همیشه چشم طمع به خاک سوئد داشته است ونمونه ان جدا کردن شهر سن پترزبورگ ازسوئد وانضمام ان به روسیه است در دوران پتر کبیر
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    جغرافیاتو قوری بچه جان. بین سوئد و روسیه یک کشور دیگه هم هست. اسمشو میزارم برا مشق شبت.
  • سروش ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    باید راهپیمایی در خود روسیه و کشورهای ضد تروریست علیه تروریسم و حامیانش راه اندازی کرد و جواب محکمی به جنایتهای این کشورهای غربی داد باید پلاکاردهایی که تصویر جنایات تروریسم در کل جهان را در این راهپیمایی حمل کرد تا اسنادی که از جنایات حامیان این تروریستها وجود دارد در دنیا یکجا جمع بشه و بشه سند بین المللی.
  • مانترا ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    جناب ناشناس 12:35 که به مشق شب ارجاع فرمودید من هم میدانم درحال حاضر کشوری به نام فنلاند بین سوئد وروسیه وجود دارد ولی شما به تاریخ چند صد ساله اخیر اروپا مراجعه کنید وتغییر مرزهای کشورهای اروپا به خصوص در قسمت شرقی انرا ببینید زمانی کشورهای بالتیک استونی لتونی و....جزیی از لهستان بودند زمانی خود همین لهستان بین روسیه والمان یاپروس سابق تقسیم شد زمانی نروژ وسوئد یک کشور بودند وبسیاری از نمونه های دیگر زمانی خاک ایران تا انسوی جیحون وشهرهای سمرقند وبخارا ادامه داشت حال کشورهای دیگری از ان درامده است حال من به مشق شبم میرسم شما چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس