هزاران تن از مردم آمریکا در سرتاسر این کشور، چهارشنبه شب به خیابان‌ها آمدند، بزرگراه‌ها را بستند و آدمک ‌های رییس جمهور منتخب را سوزاندند.

سرویس جهان مشرق - هزاران تن از مردم آمریکا در سرتاسر این کشور، چهارشنبه شب به خیابان‌ها آمدند، بزرگراه‌ها را بستند و، آدمک  های رییس جمهور منتخب را سوزاندند و شعارهای خشمگینانه و توهین امیز علیه او سر دادند.

معترضا ضدترامپ در سراسر آمریکا:  

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، ساعاتی بعد از اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، هزاران تن از هوادارن هیلاری کلینتون، در اعتراض به انتخاب «دانلد جی. ترامپ»، به خیابان‌ها آمدند که تا ساعاتی از صبح پنجشنبه هم به طول انجامید. گرچه طبق گزارش‌ها عمدتا این تجمعات صلح آمیز بود.

هواداران بهت زده هیلاری کلینتون در شهرهای مختلف آمریکا از جمله دالاس، اوکلند، بوستون، شیکاگو، پورتلند، اور، سیاتل و واشینگتن و در کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات کالیفرنیا، ماساچوستز و پنسیلوانیا علیه نتایج انتخابات به خیابان‌ها آمدند.

معترضا ضدترامپ در سراسر آمریکا:  

فقط در اوکلند، اداره پلیس خبر داد که جعیت حدودا 3000 نفره در 7 بعد از ظهر چهارشنبه بعد از گذشت ساعتی، به 7000 نفر رسید. شرایط در ساعات پایانی چهارشنبه در این شهر تنش آلود شد. گروهی از تظاهرکنندگان، با تاریک شدن هوا شروع به روشن کردن آتش در خیابان‌ها و شکستن شیشیه مغازه ها کردند. حتی پلیس ضدشورش فراخوانده شد و طبق گزارش ها یک افسر پلیس هم جراحت برداشت.

این اعتراضات ساعتی بعد از آن آغاز شد که هیلاری در سخنرانی «تمکین» خود به نتایج انتخابات، از هوادارنش خواست که به ترامپ " فرصتی برای هدایت" کشور بدهند.

معترضا ضدترامپ در سراسر آمریکا:  

یکی از بزرگ ترین اعتراضات در شهر لس انجلس، مرکز ایالت کالیفرنیا بود که پایگاه اصلی هواداران کلینتون نیز محسوب می شود. در این شهر، معترضان آدمک های مقوایی ترامپ را در مقابل ساختمان شهرداری آتش زدند و بخشی از یزرگراه 101 ایالتی را بستند. ماموران امنیتی فراخوانده شدند تا معترضان را از بزرگراه متفرق و راه را باز کنند.

در شهر نیویورک، جمعیت در مقابل برج ترامپ در خیابان اصلی پنجم و خیابان 56 میدتاون منهتن جمع شدند، یعنی در مقابل محل سکونت رییس جمهور منتخب.

آن‌ها فریاد می زدند، " رییس جمهور ما نیستی!" یا " نیویورک از ترامپ متنفر است" و پلاکاردهایی با این گونه جملات در دست داشتند: «ترامپ احمق Dumb Trump

کارکنان رستوران‌های این ناحیه از نیویورک که عمدتا لاتین تبار هستند نیز در این تجمع حضور داشتند.

معترضا ضدترامپ در سراسر آمریکا:  

این تجمعات منجر به بسته شدن خیابان ها، ایجاد ترافیک سنگین و حضور پررنگ پلیس شد.

پلیس با کامیون‌هایی خیابان پنجم را از دو بلوک مانده به سکونتگاه رییس جمهور منتخب آمریکا بست تا هم از ازدیاد بیشتر جمعیت جلوگیری کند و هم کنترل کار از دستش در نرود.

«امانوئل پرز»، 25 ساله، از محله برانکس نیویورک که در یک رستوران در منهتن کار می کند و بزرگ شده مکزیک است، از جمله لاتین‌تبارهای حاضر در میان جمعیت است. او به خبرنگار نیویورک تایمز گفت:

" من به این جا آمدم تا به نژادپرستی‌ای که او (ترامپ) رواج می دهد، اعتراض کنم.(او که به زبان اسپانیایی صحبت می کرد، ادامه داد) من برای شخص خودم نمی ترسم. من برای فرزندان زیادی نگرانم که قرار است از والدین خود جدا شوند(به واسطه سیاست‌های ترامپ علیه مهاجرین). این مساله هزاران خانواده را در برمی گیرد."

«بیانکا ریورا»، 24 ساله از محله هارلم شرقی، انتخاب ترامپ را امری که " نباید اتفاق می افتاد" توصیف می کند:

" ما در کشوری زندگی می کنیم که قرار است متحد باشد، که قرار است یک کوره ذوب باشد که فرهنگ های مختلف در آن یکپارچه می شوند. این انتخاب(ترامپ) نژادپرستی و جنسیت گرایی نهفته در جامعه آمریکا را عیان می کند."

در دانشگاه‌های مختلف در سراسر امریکا، دانشجویان در محوطه دانشگاه‌ها و کالج‌ها تجمع کردند و از روسای دانشگاه‌ها خواستند که جلساتی جهت تحلیل و همفکری درباره نتایج انتخابات برگزار کنند.

بعد از سخنرانی پیروزی ترامپ، بیش از 2000 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیا لس انجلس، به سوی خیابان‌های محله اعیان‌نشین «وست وود» در مجاورت این دانشگاه سرازیر شدند.

در دانشگاه های ساودرن کالیفرنیا، پردیس‌های دانشگاهی برکلی، سن دیه‌گو و سانتا باربارا، دانشگاه تمپل، داشنگاه فیلادلفیا و دانشگاه ماساچوستز هم اعتراضات مشابهی انجام شد.

حتی در چند شهر، دانش آموزان دبیرستان دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.
دانشجویان دانشگاه UCLA کالیفرنیا همه گیج و سردرگم از نتیجه انتخابات هستند و سر همه کلاس‌ها بحث اصلی، تفسیر این نتیجه غیرمنتظره است.
«بلانکا توره»، دانشجوی انسان‌شناسی می گوید: " من حقیقتا نگران آینده‌ام. ما همه می خواهیم با یکدیگر همفکری کنیم تا ببینیم اقدام بعدی چیست. یک واقعیت کاملا جدید حالا پیش روی ماست."
«جوی فرناندز»، دانشجوی سال پنجم اقتصاد می گوید که فقط می خواهد احساسات و افکار خود را با همکلاسی‌ها و هم دانشگاهی‌ها در میان بگذارد تا به یک نتیجه برسند.:
" من از این حس عدم اطمینان بزرگ ناراحتم." او فرزند یک مهاجر مکزیکی است و می گوید که شخصا از آینده خود به عنوان یک مهاجرزاده در دوران ترامپ نگران است: " ما همه به نوعی منتظریم که یک بمب ساعتی منفجر شود، مثل این که ناگهان تصمیم بگیرند که مهاجران را دیپورت کنند. این کاملا خلاف چیزی بود که ما از انتخابات انتظار داشتیم."
 
این‌ها همه در حالی است که آمریکایی‌ها خود را مهد والگوی دموکراسی در دنیا می دانند و در تبلیغات خود درباره احترام و تقدسی که برای مبانی دموکراتیک قایل هستند، لاف زیادی می زنند. اما به نظر می رسد که پذیرش نتیجه انتخابات، که بر خلاف تصور و پیش بینی‌های بخش بزرگی از جامعه آمریکا، حتی طرفداران خود ترامپ بود، اکنون برای حامیان نامزد شکست خورده، یعنی هیلاری کلینتون، سنگین و غیرقابل هضم است.

این اعتراضات و توهین هایی که نثار پیروز انتخابات شده و می شود، نشان از آن دارد، که جامعه آمریکا دچار یک شکاف بزرگ اجتماعی است که نمود آن در نتایج انتخابات قابل مشاهده است و این شکاف البته جای تحلیل و بررسی گسترده در روزهای آینده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    من خودم طرفداره کلینتون بودم واقعا بهت زده شدم وقتی ترامپ برنده شد,باوجود حمایت کلینگتون از ترامپ و پیام تبریک به وی باز هم طرفدارانش نه به خاطر هیلاری بلکه بخاطر روزهای سیاه و تلخ اینده درامریکا به خیابان ها ریختن و اعتراض میکنن
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    و این یعنی آنکه بدانیم اقشار تحصیلکرده مشتی افراد خودخواه و از دماغ فیل افتاده هستند که باورشان شده خونشان از خون مردم عادی رنگینتر است. جالب اینکه اتفاقا همین قشر بیش از همه مدعی قانونگرایی و دموکراسی هستند!
  • احد شاهدی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    متاسفانه جنس و طرز فکر این افراد هم دقیقا با فتنه گران 88 از یک نوع هست!
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    به گفته ی رئیس جمهور محبوب و مردمی اینها یک مشت خس و خاشاک هستند. با ورود نیروهای گارد ملی همه میرن خونه هاشون.
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    اوباما باید انتخابات رو به علت تخلفات گسترده منحل اعلام کنه!! خخخ
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    این شورش ها نتیجه چاه هایه که دولت امریکا برای دیگر کشورها کنده بود .بخوره نوش جونش.
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    جرم ترامپ این است که outsider است. نه فقط برای آمریکا. بلکه برای کل حاکمیت مافیایی فاسد در دنیا.
  • حسین ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    با توجه به تجربه‌ای که ما داریم حتما هیلاری رفته لس آنجلس ساندویچ بخوره شاید هم رفته نیو یورک یه بندری دو نونه بزنه !!!
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    حیف که هنوز از نظر قدرت نرم و نفوذ ساختاری قدرت مند نیستیم وگرنه مشابه بلایی که دشمن امریکایی سال هشتادو هشت سرموم اوردن رو میشد سرشون میاریم ، خیلی فرصت خوبی بود .
  • محمد ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    یادمه در فتنه88 اوباما معترضان رو افرادی شجاع دانست وحالا ما معترضان امریکا رو خصوصا اونایی که پرچمشونو سوزوندن افرادی فوق العادی مینامیم به امید اینکه به جای اینکه این اعتراضات 8ماه طول بکشه 8سال طول بکشه وشاهد نابودی ساختارهای شیطان بزرگ باشیم
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    آمریکا چقدز فتنه گر داره
  • حسینی ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    این بابا چقدر شبیه رفتارهاش شبیه رئیس جمهور قبلی ما هستش؟
  • ناشناس ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    0 0
    زنده باد ترامپ رئیس جمهور منتخب مردم امریکا .
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    امیدوارم این ترامپ دیوانه گورباچف فروپاشی آمریکا بشود.
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    جان=جن آیه 15 رحمن
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    اینها آزادی خواه هستن
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    یا الله
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    اين يكي از شعارهاي انها بود ، به نرامپ فحش هاي بسيار بد مي دادند كه قابل ذكر كردن نيست ، اين شعارها ي بسيار بد را روي ديوارها هم نوشته بودند كه هيچ شبكه اي انرا نشان نداد به جهت ركيك بودن انها ، اولين بار است كه مردم به بيك رئيس جمهور فحش هاي ركيك در خيابانها ميدهند ،
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    ببخشيد ها مركز استان كاليفرنيا لوس انجلس نيست نام مركز و پايتخت كاليفرنيا در شمال كاليفرنيا است و نامش سكرمنتو است لوس انجلس در جنوب كاليفرنيا است ،
  • ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    هر کس در دل طرفدار یا دوست دار هریک از این طاغوتها باشد بنده شیطان است و با آن طاغوتها محشور خواهد شد. آن مردم خودخواه و احمق هم در عین ادعای روشنفکری و سواد صرفا فریب خورده های رسانه های آمریکا هستند که از یک indsider حمایت می کنند.
  • ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    بی شک چنین است. موجودی که خون خود را از بقیه انسانها رنگینتر بداند از خس و خاشاک کمتر است
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    هیلاری یک زن است آیا برای مردم آمریکا این کافی نیست؟
  • قریشی ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    چه غلطا .... طرفدار کلینتون ؟!!! برای ایرانی باشعور سگ زرد برادر شغاله ، همه امریکائیان تا روز قیامت با ما دشمنی دارند و لزومی نمی بینم از یکی از دشمنان خودم طرفداری کنم . آدم باید شعور داشته باشه
  • قریشی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    من نمی خوام در اینمورد قضاوت کنم ولی در کل خوشحال میشم فتنه ای که برای بعد از انتخابات ایران ساختند دامنگیر خودشون هم بشه .
  • قریشی ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    خدا امواتت رو بیامرزه
  • قریشی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    وات ؟
  • قریشی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    حیفه حسینی باشی ولی از جاده اصول بزنی بیرون ... داداش اصولگرا باش تا دنیا و قیامتت ضایع نشه
  • قریشی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    مرگ بر همه امریکائیها رهبرانشون پیرمرد و پیرزنشون بچه هاشون زناشون ... چون اونا توی کشورهای افغانستان و عراق و غیره به هیچ کسی رحم نکردند من هیچ حس ترحمی به آنها ندارم .
  • سروش ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    تنها فرق ایران و آمریکا در اینه که اونها در فتنه سال 88 در ایران نوکرانی مزبله صفت داشتند که تحت تأثیر جو آلوده شده لابی داخلی ایران همونهایی که مواد اشک آور و فسفر سفید خریده بودند و تشویق به خیانت از طرف سفارت روباه پیر و امواج ماهواره شدند و ما چنین خلق و خویی نداریم و نوکری هم در آمریکا نمک گیر نکردیم که بره دوتا سطل آشغال آتیش بزنه و در کل مرام چنین کاری و هم نداریم
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    ارتش امریکا رو مریخی ها تشکیل ندادند، اینها مردم امریکا هستند که در افغانستان و عراق به زن و بچه مردم رحم نکردند. دشمن دشمنی میکنه، برآیند نظر و دیدگاه مردمش هست. ژاپن به چین و کره حمله کرد، با تکبری که داشت اون فجایع رو ساخت. جنگ امریکا و جنایت در ویتنام. جنگ بوسنی و هرزگوین و تحقیر مسلمانان. فاجعه مسلمانان میانمار. مردم امریکا به دید تحقیر به تو نگاه می کنند، حیوانات موزی که باید کشته بشوند. با همین دیدگاه آن خلبان بمب اتم رو در ژاپن بر سر مردم انداخت. مردم امریکا شستشوی مغزی شده اند، یکی به این ها انسانیت رو یادآوری کنه، فراموش کرده اند!!
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    منظورش خارج از اون سیستم (فراماسونر) هستش
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    رفتارت را اصلاح کن
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    خس و خاشاک در همه جای دنیا هست. اقلیتی که خودشون را اکثریت میدونن! البته از نظر رقبای رئیس جمهور قبلی این جماعت ملت خداجو هستند!
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    الان کلینتون هم میاد میگه: نترسید نترسید ما همه با هم هستیم
  • قریشی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    استاد ، به تقسیمات کشور شیطان بزرگ استان نمی گن ... میگن ایالت . اینو توی ذهنت اصلاح کن بعد برای مرکزش دعوا راه بنداز
  • قریشی ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    یادت رفتکه با عاشورای ما چه کردند ، این خیلی مهم تر از آتش زدن چند تا سطل زباله بود .
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    با امید تجیزیه و تضعیف این کشور شیطانی
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    مرگ بر ترامپ مرگ بر کلینتون
  • حنا ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    خخخ حالا اگه کشور ما باشه صدبار اعلام میشه نقض حقوق بشر تقلب نمیدونم روشنفکران واسه اونا چرا این اراجیف نمیگن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس