میزان مشارکت مردمی در آن دسته از ایالت‌های آمریکا که انتخابات پیش از موعد ریاست‌جمهوری در آن ها برگزار می‌شود نسبت به انتخابات سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از شینهوا، بیش از 32 میلیون نفر از مردم آمریکا در انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری این کشور در ایالت های فلوریدا و کارولینای شمالی مشارکت کردند اما به دلیل وجود تمایلات گوناگون نتیجه انتخابات هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

آمار و اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه فلوریدا نشان می دهد با وجود اینکه تعداد رای دهندگان در این انتخابات پیش از موعد نسبت به انتخابات دوره قبل ثابت باقی مانده است، اما تنها 71 درصد از مردم آمریکا نسبت به انتخابات سال 2012 در این انتخابات شرکت کرده اند که اختلاف بسیار زیادی محسوب می شود.

در ایالت های فلوریدا و کارولینای شمالی که از مهم ترین ایالت ها محسوب می شوند میزان مشارکت مردمی به رقم 101 هیئت انتخاباتی رسیده است. این رقم نشان دهنده 84 درصد میزان مشارکت مردم نسبت به انتخابات سال 2012 است.

این میزان مشارکت نشان می دهد آرای سیاهپوستان انتخابات پیش از موعد آمریکا حدود 18 درصد نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 کاهش پیدا کرده است. این موضوع برای «هیلاری کلینتون» دموکرات بسیار گران تمام می شود زیرا سیاهپوستان آمریکا از هم حزبی او، اوبامای دموکرات دل خوشی ندارند.

با وجود تمام تغییرات صورت گرفته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هنوز برای پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات بسیار زود است.

دانشمندان سیاسی آمریکا هشدار داده اند تجارب گذشته به آمریکایی ها آموخته که بر اساس نتیجه آرای انتخاباتی و میزان مشارکت مردمی در ایالت هایی که در آن ها انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری برگزار می شود نمی توان نتیجه نهایی انتخابات را پیش بینی کرد.

بر اساس قوانین انتخاباتی در آمریکا، 37 ایالت به علاوه منطقه «دیستریک کلمبیا» می توانند قبل از روز انتخابات هم از طریق ریختن آرا به صندوق انتخاباتی و هم از طریق ارسال ایمیل در انتخابات شرکت کنند. در 6 ایالت نیز رای دهندگان می توانند به صورت غیابی یا غیر حضوری در انتخابات شرکت کنند البته باید دلیلی برای این امر وجود داشته باشد. در 7 ایالت آمریکا نیز به هیچ وجه انتخابات پیش از موعد انجام نمی گیرد.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه 18 آبان ماه برگزار می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس