کد خبر 650091
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

سردار دهقان گفت: ایران با هرگونه اقدام تجاوزکارانه یا فزون‌خواهانه با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد، به طوری که اقدام‌کننده را از اقدام خود پشیمان کند.

 به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی از دیپلماسی دفاعی بعنوان ابزاری موثر در پیشبرد اهداف و سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اعتماد سازی، تنش زدایی، امنیت سازی و تولید قدرت را از اصول و مولفه های اصلی آن برشمرد و نقش وابستگان نظامی، دفاعی و انتظامی در این زمینه را پیشتاز و تعیین کننده توصیف کرد.

سردار دهقان با تحلیل شرایط سیاسی و آشوبناک منطقه و جهان بویژه محیط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آمریکا بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای ایجاد، توسعه و تثبیت نظام یک جانبه گرایی و اعمال و استقرار هژمونی خود دشمن سازی را با راهبرد اسلام هراسی و ایران هراسی در دستور کار قرار داد.

وی افزود: نظام سلطه امروز با این راهبرد شرایطی را ایجاد کرده که سرمایه و عناصر قدرت در جهان اسلام به جای مواجهه با دشمنان اصلی در حال خودزنی است و قطعا آنان این روند را تا تخلیه قابلیت ها و توانمندی های راهبردی کشورهای اسلامی دنبال خواهند کرد.

وزیر دفاع جنگ‌های نیابتی توسط گروه تروریستی داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه و حمله به مردم مظلوم یمن را در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: البته شکل گیری جریان مقاومت بعنوان یک مجموعه عظیم و قدرتمند این راهبرد  نظام سلطه را با چالشی جدی مواجه کرده و با استمرار پایداری و حفظ انسجام، راهبرد آنان را با شکست قطعی مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان کانون و محور مقاومت نقش مهمی در ثبات سازی و ایجاد امنیت پایدار در منطقه دارد گفت: ایجاد، تقویت و گسترش مناسبات و همکاری دفاعی و امنیتی با کشورهای جهان از راهبردها و اولویت های مهم وزارت دفاع به شمار می رود و وابستگان دفاعی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران باید به‌عنوان یک عنصر اثرگذار با جسارت، شجاعت و تعامل سازنده و به دور از هرگونه انفعال بر پایه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در اجرای این راهبرد و اولویت مهم به‌طور مستمرتلاش کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با همه توان برای ناامن کردن منطقه تلاش می‌کنند، تصریح کرد: کشورهای منطقه باید با همکاری و ایجاد ائتلاف منطقه ای اقدامات نا امن ساز دشمنان را بی‌اثر کنند.

وی با تشریح عملکرد وزارت دفاع در حوزه دیپلماسی دفاعی اظهار داشت: امروز با نقش‌آفرینی وزارت دفاع و همکاری دستگاه دیپلماسی کشور سطح مناسبات و همکاری دفاعی با کشورهای مهم از سطح تاکتیکی به راهبردی ارتقا یافته است و مصمم هستیم این روند را با سایر کشورهای موثر در ترتیبات سیاسی - امنیتی منطقه ادامه دهیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تاکنون و نه در آینده بنای جنگ و مواجهه با کشوری را نداشته و ندارد، ولی با هرگونه اقدام تجاوز کارانه و یا فزون خواهانه با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد به طوری که اقدام کننده را از اقدام خود پشیمان کند.

سردار دهقان در پایان تصریح کرد: ما با الهام از پیام عاشورا و در دفاع مقدس آموخته‌ایم که با رهبری بصیر، آگاه و شجاع و ملتی متحد و منسجم و معتقد به اصول و مبانی اسلام قادریم هر قدرت زورگو و متجاوزی را به زانو در آورده و پیروز باشیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اصلاح طلب ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    جناب وزیر دفاع شما 4 سال پیش که وزیر شده بودید برنامه طرح تحول صنایع نظامی در بخش هوایی رسیدن به پرنده های نسل 4 رو داده بودید! ولی هنوز جنگنده صاعقه نسل سه رو داریم می بینیم!...در بخش دریایی هم همان موج های زمان احمدی نژاد پروژه های لقمان عملا مشخص نیست چه شده....در ببخش فضایی هم که حرف نزدیم بهتر هست ...!...تانک کرار هم که هنوز رونمایی نشده.....رسما....
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    ما باید سوخو 35 و 34 بخریم و بالگرد ka 52 و میل 35 .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس