کد خبر 649827
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

رئیس جمهوری ونزوئلا در مذاکراتی که با وساطت واتیکان صورت گرفت، با رهبران جریان اپوزیسون ملاقات کرد تا شاید راهی برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی این کشور عضو اوپک بیابند.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپ گرای ونزوئلا در مذاکراتی که با وساطت واتیکان انجام گرفت، با رهبران اپوزیسیون دیدار و گفتگو کرد. با این حال، مخالفین وی می گویند چنانچه دولت کاراکاس برخی از خواسته های ایشان را هر چه سریعتر برآورده نکند، ادامه مذاکره میسر نخواهد بود.

دیدار اخیر تلاشی بود برای حل و فصل اختلاف دولت و اپوزیسیون که مدعی است ۱۷ سال تسلط سوسیالیست ها بر ونزوئلا، اقتصاد این کشور نفت خیز عضو اوپک را به ورطه سقوط کشانده حال آنکه در مقابل مادورو هم اپوزیسیون غرب گرا را به تلاش برای کودتا و اعلام جنگ اقتصادی علیه خود متهم می کند.

از جمله توطئه های اپوزیسون در ماه های اخیر می توان به تلاش برای برگزاری همه پرسی تغییر حاکمیت اشاره کرد که روند اجرای آن به دلیل احتمال برخی  کارشکنی ها از سوی دولت کاراکاس به تعویق افتاد. البته وقفه ایجاد شده، اپوزیسون حاکم بر پارلمان ونزوئلا را به تصویب طرح استیضاح مادورو و ترغیب مردم به برگزاری تظاهرات ضد دولتی در سطح کشور واداشت.

مادورو در این جلسه که نمایندگان بلوک منطقه ای «اوناسور» و نماینده ای از واتیکان هم در آن حضور داشتند، با پنج نفر از رهبران اپوزیسون دیدار کرد.

این دیدار در حالی انجام گرفت که مخالفین با تداوم بدگویی های خود مذاکره را ابزار وقت کشی دولت تلقی کرده و همچنان بر ادامه اعتراضات خیابانی اصرار می ورزند.

ناگفته نماند که حامیان جریان اپوزیسیون قرار است این هفته در اطراف کاخ ریاست جمهوری ونزوئلا تجمع کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس