ولی‌عهد انگلیس در سفر ماه آینده خود به بحرین، اولین پایگاه نظامی و دائمی انگلیس در خاورمیانه را افتتاح می‌کند.

 به گزارش مشرق، شاهزاده «چارلز» ولی‌عهد انگلیس نهم تا یازدهم ماه آینده میلادی (نوامبر) به بحرین می‌رود تا اولین پایگاه نظامی و دائمی این کشور را در منطقه خاورمیانه افتتاح کند.

هزینه ساخت این پایگاه به نام « HMS Jufair » به 37.5 میلیون پوند می‌رسد که 30 میلیون آن را بحرین پرداخته و مابقی یعنی 7.5 میلیون پوند توسط انگلیس پرداخت شده است.

بر اساس گزارش «الشرق‌الاوسط»، حدود 600 نظامی انگلیسی در این پایگاه مستقر خواهند شد و در راستای آنچه حمایت از کشتی‌های حامل نفت و گاز عبور‌کننده از تنگه هرمز و نیز افزایش امنیت است، عمل خواهند کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل » نیز در این خصوص نوشت پایگاه یاد شده از سوی نیروهای ویژه، ناوشکن، و نیروهای مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک افزود: طرح پایگاه مذکور میلیون‌ها پوند به نفع وزارت دفاع انگلیس خواهد بود زیرا دیگر نیروها مجبور نیستند به بحرین رفت و آمد مرتب داشته باشند (و در پایگاه مستقر می‌شوند).

طرح ساخت این پایگاه در سال 2012 به «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع وقت انگلیس و با هدف ذخیره مهمات و نیز انجام ماموریت‌های محرمانه تحویل داده سد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میثم ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این روباه مکار بازهم کارخودشو تحت هرعنوانی شده ادامه میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس