رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی ضمن اعلام خبر تخلیه قریب‌الوقوع یک اردوگاه مهاجران در شمال پاریس، از مخالفت خود با ادامه فعالیت اردوگاه‌های مهاجران در فرانسه خبر داد.

 به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی ضمن اعلام خبر تخلیه قریب‌الوقوع یک اردوگاه مهاجران در شمال پاریس، مخالفت خود را با ادامه برقراری اردوگاه‌های مهاجران در فرانسه اعلام کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «فرانسوآ اولاند» در اظهاراتی اعلام کرد: «ما دیگر نمی‌توانیم اردوگاه‌های مهاجران را تحمل کنیم و این موضوع را تحمل نخواهیم کرد.»

وی افزود: «در پاریس اردوگاه‌هایی وجود دارد اما ما آن‌ها را تخلیه خواهیم کرد. اردوگاه نمی‌تواند وضعیت پایداری ایجاد کند. ما نمی‌توانیم مردم را در فقر و ناراحتی رها کنیم بنابراین باید همان کاری را که در مورد اردوگاه جنگل کاله انجام دادیم، در خصوص سایر اردوگاه‌ها نیز با شرایط متفاوت اجرایی کنیم.»

دولت فرانسه روز چهارشنبه هفته گذشته از تخلیه کامل اردوگاه مهاجران و پناهجویان جنگل شهر کاله خبر داد و دیروز شنبه نیز تخریب این ارد.گاه بار دیگر از سر گرفته شد.

درخواست اولاند از انگلیس برای پذیرش 1500 نفر از پناهجویان کاله

رئیس‌جمهور فرانسه طی اظهاراتی اعلام کرد: «حدود 1500 کودک تنها و بی‌سرپرست ساکن کاله وجود دارند که به زودی به سایر مراکز پذیرش مهاجران فرستاده خواهند شد. من با نخست‌وزیر انگلیس صحبت کرده‌ام و برنار کازونوو وزیر کشور فرانسه هم با همتای انگلیسی‌اش صحبت کرده تا انگلیس این کودکان را در مراکز پذیرش مهاجران خود جای داده و پذیرش کند.»

تخلیه اردوگاه 2000 نفری مهاجران در پاریس

«مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه ضمن تأیید خبر «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه در خصوص تخلیه قریب‌الوقوع اردوگاه 2000 نفری مهاجران و پناهجویان در منطقه استالینگراد در پاریس، از تخلیه این اردوگاه طی هفته آینده خبر داد.

وی افزود: «آلمان بیش از یک میلیون پناهجو را پذیرش کرده و ما نیز باید 2000 پناهجو و مهاجر ساکن این اردوگاه را پناه داده و از آنها محافظت کنیم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس