کارشناس مسایل راهبردی عراق با بیان اینکه نیروهای بسیج مردمی عراق به سرعت به منطقه «تلعفر» در غرب موصل نزدیک می‎شود، گفت: الحشد الشعبی استراتژی «جنگ برق‎آسا» را در تلعفر اجرایی می کند و با آزادسازی آن معادلات جنگ تغییر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «وفیق السامرائی» کارشناس مسایل استراتژیک در صفحه فیسبوک خود به پیشروی‏های نیروهای الحشد الشعبی در موصل اشاره کرد و گفت: استراتژی الحشد الشعبی در تلعفر واقع در غرب موصل جنگ و حمله رعدآسا است و به سرعت به این منطقه نزدیک شدند.

السامرائی تاکید کرد که «پیشتر درباره مثلث فلوجه، الرقه و موصل سخن گفته بودیم و در زمان مناسب نیز نیروهای بدر از شهر فلوجه حمله کردند و این مثلث را در هم شکستند.»

وی افزود: نیروهای محور شمال شرق نینوا و حوض در جنوب دجله هفته ها است که وارد عملیات پاکسازی شدند و به پیرزوی های مهمی دست یافته‏اند، اما مرزها همچنان به روی داعشی ها باز است و آزادنه حرکت می کنند.

السامرائی تاکید کرد که «هادی العامری روز گذشته با تعدادی از فرماندهان بدر و الحشد الشعبی و نهادهای امنیتی عراق درباره تکمیل ساز و کار برای حمله به داعش در تلعفر نشست برگزار کرد.

کارشناس مسایل راهبردی عراق همچنین به حضور نظامی ترکیه در موصل اشاره کرد و گفت: اردوغان و دیگر مقامات ترکیه‎ای در این عملیات دخالت کنند، بلکه تلاش خواهند کرد در شرق دجله تحرکات انجام دهند و با عناصر پ پ ک در شرق دجله وارد جنگ اساسی نمی شوند. السامرائی افزود: از مثلث تنها یک پایگاه باقی مانده است که آن هم در حال فروپاشی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس