کد خبر 645134
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

وزیر سابق مالی عراق و شخصیت سیاسی بارز منطقه کردستان با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش کماکان در موصل حضور دارد.

 به گزارش مشرق، با آغاز عملیات آزادسازی موصل از روز دوشنبه (26 مهر 1395) اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت و محل حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده تکفیری‌های داعش منتشر شده است.

«هوشیار زیباری» وزیر خارجه و وزیر مالی سابق عراق و از مسئولان بارز منطقه کردستان، به خبرگزاری رویترز گفته است که البغدادی به همراه «فوزی علی» تکنسین ساخت بمب و مواد منفجره کماکان در موصل حضور دارد.

او گفت: عملیات موصل با همکاری خوب دولت عراق و نیروهای پیشمرگه، افراد داعش از 9 الی 10 روستا در شرق موصل بیرون رانده شده‌اند.

زیباری افزود: داعش در حالت مشوشی قرار دارد و انجام حملات از سمت غرب و شرق و شمال را پیش‌بینی می‌کند.

این شخصیت شناخته شده منطقه کردستان عراق ادامه داد: حمله به موضل هیچ گاه هیجان زده و با عجله نخواهد بود و باید در این مورد کاملا احتیاط کرد و عملیاتی است که برای همه طرف‌ها بسیار خطرناک است.

هوشیار زیباری همچنین درباره محل حضور البغدادی گفت: طبق گزارش‌های قابل اعتماد اطلاعاتی و امنیتی «ابوبرک البغدادی» رهبر داعش به همراه «علی فوزی» تکنسین ساخت بمب و مواد منفجره هنوز در شهر موصل هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    1- حشد الشعبی عراق با 150 هزار نیرو بزرگتر از سپاه و بسیج ایران می باشد و توانایی درگیری همزمان با ارتش آمریکا و ترکیه را دارد و نباید از تهدیدات ترکیه و آمریکا بترسد و تا جدایی استان های شمالی عراق شامل مرور زمان و رسمیت یافتن نشده باید کار داعش را تمام نمایند و به پیشروی های خود به طرف موصل باید ادامه دهند و 10 هزار نیروی مازادشان را باید به حومه حلب و غوطه دمشق بفرستند2- هم اکنون کردها به پیاده نظام ارتش آمریکا در جهان تبدیل شده اند و سرباز پیاده آمریکا شده اند اینو یاد داشته باشید در صورت هرگونه حمله آمریکا و ترکیه به بسیج مردمی عراق این نیرو در میان مردم عراق محبوبتر خواهد شد و اختلافهای داخلی را مثل زمان جنگ حل خواهد نمود برخی کشورها حتی در این زمینه برای حل اختلافات داخلی به دشمن تراشی و حتی دشمنان خیالی روی می آورند همانطور که حمله هیتلر به شوروی و عراق به ایران این نظام های ایدئولوژیک را تقویت نمود 3- باید فورا فرودگاه بغداد به روسها واگذار گردد 4- باید در تمام شهرهای عراق علیه اشغالگران راهپیمایی صورت گیرد مخصوصا باید در پایتخت بیشتر باشد- لطفا اینو به مقامات بالا برسانید آنها با تجزیه عراق قصد حمله به ایران را دارند و ما به لحاظ فنی و نظامی قادریم آمریکا و تمامی پایگاههایش را ظرف 24 ساعت نابود کنیم و بقول آقا در سخنرانی معروفش حیفا و تل آویو را به خاکستر تبدیل نماییم و باید به صورت مستقیم وارد نبردهای عراق شویم نباید بگذاریم آمریکایی ها در عراق پایگاه تاسیس کنند آنها قصد تجزیه ایران را دارند
  • قلی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    پانترک الهام علیفی جان !!! حشد الشعبی امنیت بغداد و مناطقی که بهش مربوطه رو تامین کنه نیازی به حمله کردن به مناطق شمالی و کردها نداره تاروزی صد نفر تو بغداد بر اثر انفجار انتحاری کشته نشن . اره علیفی جون
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    بنظر نمیرسه پانترک باشن ایشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس