یک منبع قضایی فرانسوی از بازداشت یک زوج جوان به ظن تلاش برای انجام حمله تروریستی تکفیری در خاک این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، یک منبع قضایی فرانسوی ضمن تأیید گزارش‌های مربوط به شبکه تلویزیونی iTÉLÉ، از بازداشت یک زوج جوان 21 و 17 ساله به ظن تلاش برای ارتکاب حمله تروریستی تکفیری در خاک این کشور خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، تحقیقات صورت گرفته نشان داد که این زوج با «رشید قاسم» مبلغ فرانسوی گروه تروریستی داش که مظنون به هدایت از راه دور حملات در فرانسه از منطقه مرزی عراق و سوریه از طریق نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام است، در ارتباط بوده‌اند.

بنابر اعلام یک منبع نزدیک به پرونده تحقیق، اداره کل امنیت داخلی فرانسه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد این دو نفر مظنون به تلاش برای اقدام تروریستی در خاک فرانسه بوده‌اند و به موجب آن بخش ضدتروریستی دادگاه پاریس در ابتدای ماه جاری میلادی تحقیقات خود در خصوص این زوج را آغاز کرده است.

این دو نفر در منطقه «سن سنت دنی» در حومه پاریس بازداشت شدند و زن جوان که باردار است پس از دستگیری خود مدعی شده که به دلیل بارداری نمی‌خواسته دست به اقدام تکفیری بزند.

بر اساس این گزارش، از تابستات سال جاری تاکنون حدود 15 نفر از جمله چندین نوجوان به ظن تلاش برای انجام اقدام تروریستی و خشونت‌آمیز در خاک فرانسه به تشویق رشید قاسم بازداشت شده‌اند.

فرانسه که همواره از حامیان اصلی تروریست‌های سلفی - تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه است و بنابر اعلام دولت پاریس، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته بطور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی و از جمله فرانسه که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کرده‌اند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس