وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای نهایی قرارداد با روسیه برای ساخت ماهواره ملی سنجش از دور و مذاکره با ۴ کشور برای ساخت ماهواره ملی مخابراتی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی در مورد اجرای پروژه های فضایی در ایران گفت: در رابطه با پروژه های فضایی دو خط موازی را طی می کنیم که یکی از این برنامه ها مربوط به ساخت ماهواره‌های دانشجویی در داخل کشور است.

وی ادامه داد: در این زمینه برای ساخت ماهواره های مخابراتی در داخل کشور و  نیز ماهواره های سنجش از دور  با دانشگاه ها مذاکره کرده ایم و نمونه هایی نیز ساخته شده است.

واعظی ادامه داد: تا پایان امسال یکی از ماهواره های دانشجویی داخلی را به فضا پرتاب می کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برنامه اصلی ما ساخت دو ماهواره عملیاتی ملی است اضافه کرد: هم اکنون قرارداد نهایی با طرف روسی برای ساخت و پرتاب ماهواره ملی سنجش از دور به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه ساخت دو ماهواره ملی عملیاتی برنامه بلندمدت است خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت ماهواره ملی مخابراتی نیز در حال مذاکره با ۴ کشور هستیم.

وی از تمایل فرانسوی ها، روس ها، چینی ها و کره ای ها برای حضور در این پروژه خبر داد و گفت: از میان این ۴ کشور با یکی از آنها به نتیجه نهایی خواهیم رسید و ساخت ماهواره ملی مخابراتی را به عنوان یکی از اهداف برنامه ششم توسعه اجرایی خواهیم کرد.

واعظی در مورد پروژه های مربوط به هفته جهانی فضا که هفته آینده خواهد بود نیز گفت: در این هفته پروژه پرتاب ماهواره در دستور کار نیست و  اواخر سال جاری یک ماهواره دانشجویی به فضا پرتاب خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دکتر ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    وی از تمایل فرانسوی ها، روس ها، چینی ها و کره ای ها!!! واقعا شرم آوره کره جنوبی یک سال بعد ایران همین چهار سال پیش اولین ماهواره خودشو پرتاب کرد تازه اون هم در رقابت و در اصل حسادت با کره شمالی این کار رو کرد!...با این وضع بهتر هست سازمان فضایی کلآ منحل اعلام بشه جالبه ماهواره ای که خود روسها قرار هست بسازن و پرتاب کنن و حتی کنترل اون هم عملآ توسط اوپراتورهای مرکز فضایی روسیه انجام خواهد شد رو میگن ماهواره ملی!!!..اینطوری که عربستان و امارات و افغانستان و ترکیه یکی دو دهه هست ماهواره ملی دارن قرار هست نیروی دانشجوی متخصص تربیت کنیم برای رفتن به کشورهای دیگه؟؟ کدام کشور در دنیا هست برنامه فضایی دانشجویی داشته باشه و اون رو تجاری و حرفه ای و نظامی نکرده باشه در دنیا!!؟ داخل آسیا هم ژاپنی ها هم چینی ها هم هندی ها و کره ای ها به عنوان قدرت های اقتصادی و صنعتی دنیا همه پرتاب گر خودشون رو دارن منهای ساخت مشترک ماهواره..
  • ناصر ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    مثل روز روشنه برنامه پرتاب سیمرغ و قائم رو لغو کردن می خوان با میکرو ماهواره بر سفیر و ماهواره های 2 ماهه 50 کیلویی مردم رو رهبری رو سرگرم کنن!..پرتاب ماهواره رادیو تلویزیونی رو دادن فرانسوی ها به عنوان یکی دیگه از باج های مورد نیاز در برجام پرتاب ماهواره سجنشی رو هم دادن روسها یه درصد فکر کن این ماهواره ها در زمان جنگ و بحران قطع نمیشه و سرویس میده......میشه قسم خورد ایران دیگه جز کشورهای فضایی حتی منطقه هم نیست در رقابت با هند پاکستان اسراییل چه رصد آسیا و دنیا!!!...
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    ماهواره توقیفی مان در ایتالیا چه شد..........چرا کسی جواب نمی دهد.
  • برجام ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    برجام هر چه قدر برای 50 هزار بنگاه کارخانه و شرکت ورزشکسته داخلی بی پول و 20 میلیون بیکار داخل کشور و کلآ مردم ایران از نظر شغلی تورم رفاه اقتصادی و..هیچ چیزی نداشت در عوض دها میلیارد دلار برای فرانسوی ها روسها چینی ها امریکایا و...نون و آب داشت.... خدا آخر عاقبت این کشور رو با این مسئولین بخیر کنه!! الان میشه متوجه شد چرا 5+1 جشن گرفتن!! در اصل برای بخور بخور پول های بلوکه شده ایران جشن گرفتن!!...
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    خودمون بسازیم
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    اون ماهواره یه آشغال فضایی هست با طراحی آنالوگ مربوط به 20 سال پیش اصلا توجیه پرتاب نداره حضرات سیاسی ما به خاطر اینکه با ایتالیها تعارف دیپلماتیک دارن چیزی نمی گنن
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    ما رو باش منتظر بودیم مسئولین پرتاب ماهواره جاسوسی توسط اسراییل رو هفته گذشته محکوم کنن!!...
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    برجام حدود 2 هزار متخصص هوا-فضا هم که داشتیم عملا بیکار کرده..بیچاره ها خیلیهاشون هم ممنوع الخروج هستن و گرنه الان با کله می رفتن ترکیه امارات قطر اروپا و...که پیشنهاد دارن
  • آرش ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    0 0
    با سلام ماهواره های مخابراتی از نوع زمین آهنگ و یا ژئو هستند و نه ماهواره های مدار پایین لئو مانند نمونه های پرتابی ما در حال حاضر ما نه پرتاب کننده و حامل مخصوص ماهواره های زمیناهنگ را داریم و توانایی ساخت این نوع ماهواره ها را در دوران تحریمهاینا عادلانه بر علیه کشورمان دیدیم نداشتن ماهواره مخابراتی ملی و اجاره کانال از ماهواره های خارجی باعث اعمال فشار بر ما و قطع هر از چند گاه شبکه های صدا سیما و حتی اینترنت و ... میشد و این یکی از مشکلاتی بود که بی توجهی به ان در آینده هم برای ما مشکل ساز خواهد بود این در حالی است که ترکیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و حتی افغانستان دارای ماهواره مخابراتی مستقل و ملی هستند پس ما نیز باید حتما دارای یک ماهواره مخابراتی زمین آهنگ ملی باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس