کد خبر 637073
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵

در ادامه موج اختلافات داخلی میان معارضان دولت سوریه روز گذشته یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوری هیئت وابسته به عربستان موسوم به ریاض را رسما شاخه سیاسی گروه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده معرفی کرد.

گروه جهان مشرق- در ادامه موج اختلافات داخلی میان معارضان دولت سوریه روز گذشته یکی از اعضای ائتلاف مخالفان سوری هیئت وابسته به عربستان موسوم به ریاض را رسما شاخه سیاسی گروه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده معرفی کرد.

معارض سوری:هیئت ریاض شاخه سیاسی القاعده است

بنابر این گزارش، وی در گفتگو با خبرگزاری روسی "تاس" معارضان دولت سوریه را به وحدت رویه و عمل برای دستیابی به نتیجه مناسب در چهارپوب حل سیاسی بحران سوریه دعوت کرده و نسبت به کارشکنی جناح وابسته به عربستان سعودی در معارضان سوری بشدت انتقاد و آنها را مسئول به بن بست رسیدن گفتگوها میان دول و مخالفان معرفی کرده است. وی با انتقاد شدید از گروه های تروریستی تکفیری مسلح وابسته به ترکیه، قطر و عربستان سعودی تاکید کرد که نمی توان از لزوم توقف عملیات دولت سوریه در حلب سخن گفت اما گروه های مسلح تکفیری خود بزرگترین ناقضان آتش بس باشند و با القاعده هم پیمان باشند. 


معارض سوری:هیئت ریاض شاخه سیاسی القاعده است

قدری جمیل که معاون نخست وزیر در امور اقتصادی نیز بود، از معارضان داخلی حکومت سوریه به شمار می‌رفت. وی در سال 1952 در شهر دمشق به دنیا آمد. مدرک دکترای اقتصاد خود را سال 1984 از دانشگاه مسکو گرفت. پس از آن در موسسه برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی اجتماعی در دمشق به تدریس پرداخت و از سال 1966 عضو حزب کمونیستی سوریه شد و در جایگاه‌های مختلفی مشغول به فعالیت شد از جمله سردبیر روزنامه حزب مرکزی کمونیستهای سوریه به نام "نضال الشعب" (مبارزه مردم) از می 1991 تا سبتامبر 2000. جمیل همچنین از سال تاسیس کمیته ملی وحدت کمونیست‌های سوریه در سال 2002 عضو این کمیته شد. او در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اندیشه تألیفات متعددی دارد که بخشی از آن در کتابی به نام "تمدن بشری بر سر تقاطع" (الحضارة البشریة على مفترق طرق) منتشر شد.

معارض سوری:هیئت ریاض شاخه سیاسی القاعده است

وی اکنون سردبیر روزنامه کمونیستی "قاسیون" نیز هست. وی در سال 2003 تقریبا از حزب کمونیستی سوریه جدا شد تا پس از آن دبیر کل حزب اراده مردمی (الارادة الشعبیة) و سردبیر روزنامه این حزب (قاسیون) شود. قدری جمیل در سال 2012-2013 کاندیدای پارلمان سوریه شد. این دوره از پارلمان، اولین پارلمان پس از اصلاح قانون اساسی پس از آغاز بحران سوریه است. وی توانست به نمایندگی از حزب اراده مردمی به پارلمان راه یابد. او پس از آنکه حزبش مدعی شد که پارلمان می‌باید منحل شود و انتخابات تکرار شود، سوگند یاد کرد. زیرا ریاست حزب به او اعلام کرد که تا زمانیکه دادگاه عالی قانون اساسی حکمی صادر نکرده است، پارلمان مشروعیت دارد. قدری جمیل در دولت ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه که به خارج از کشور فرار کرد، منصب معاون نخست وزیر در امور اقتصادی به دست آورد و وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان شد.

معارض سوری:هیئت ریاض شاخه سیاسی القاعده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس