کد خبر 636875
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

در پی توافق صلح دولت و نیروهای شورشی کلمبیا، اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شبه نظامیان فارک را به حالت تعلیق درآورد.

 به گزارش مشرق، به نقل از ای یو بیزنس، به دنبال انعقاد پیمان صلح میان «شورشیان مسلح کلمبیا» موسوم به فارک و دولت کلمبیا، اتحادیه اروپا از تعلیق تحریم ها علیه فارک خبر داد.

همچنین قرار است طی روزهای آینده پارلمان اروپا هیئتی متشکل از نمایندگان پارلمان را جهت نظارت بر رفراندوم و اجرای توافق نامه صلح به ونزوئلا اعزام کند.

گفتنی است که مذاکرات صلح از ۲۶ آگوست ۲۰۱۲ در هاوانا بین دولت کلمبیا و فارک آغاز شد و در ۲۵ آگوست ۲۰۱۶ به پایان رسید. روز گذشته «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا و «رودریگو لاندونو» رهبر گروه موسوم به نیروهای مسلح فارک در حضور ۲ هزار و ۵۰۰ مقام عالیرتبه خارجی و مهمانان ویژه، در شهر کارتاگنا توافقنامه صلح ۲۹۷ صفحه ای را امضا کردند که به جنگ ۵۲ ساله در این کشور پایان می دهد.

این توافقنامه باید در همه پرسی ۲ اکتبر (۱۱ مهرماه) امسال به تایید مردم کلمبیا برسد. در صورت تایید آن در همه پرسی، که به احتمال زیاد نیز تایید می شود، شورشیان فارک تسلیحات خود را ظرف ۶ ماه به ناظران تحت حمایت سازمان ملل تحویل و حزب سیاسی خود را تشکیل خواهند کرد. طبق این توافقنامه، در انتخابات آتی، دستکم ۱۰ کرسی کنگره برای فارک تضمین شده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس