کد خبر 632196
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

فرمانده نظامی عملیات حلب با بیان اینکه آتش‌بس شکننده بر همه جبهه‌های حلب حاکم است، گفت: ارتش سوریه برای پاسخ به هر گونه نقض آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برد.

 به گزارش مشرق، سرهنگ «فاطر میهوب»، مسئول هماهنگی رسانه ای و فرمانده نظامی عملیات حلب با بیان اینکه جبهه حلب شاهد آتش بس شکننده در همه جبهه‌هاست، گفت: برخی تروریست‌ها بخصوص در منطقه پروژه 1070، جمعیت الزهراء و جاده کاستیلو بارها آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

وی با اعلام آمادگی ارتش سوریه برای پاسخ قاطع به هر گونه نقض آتش‌بس توسط گروه‌های مسلح گفت: طی روزهای گذشته منطقه دانشکده‌های نظامی شاهد حملات خمپاره‌ای از سمت محله‌های شرقی حلب است که افراد مسلح جبهه النصره و دیگر گروه‌های همپیمان آن در آنجا حضور دارند کما اینکه چندین محله در داخل شهر حلب نیز هدف حملات تروریست‌هاست.

میهوب تاکید کرد: ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن برای دفع هر گونه حمله تروریست‌ها در نهایت آمادگی هستند و با عزمی راسخ به انجام وظیفه خود مشغولند.

در پی توافق روسیه و امریکا از دوشنبه شب آتش‌بسی گسترده در سوریه برقرار شده است.

براساس بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، آتش بس هفت روزه در سراسر کشور برقرار خواهد بود اما ارتش حق «پاسخ دندان شکن به هرگونه نقض آتش بس از سوی گروه های مسلح» را برای خود محفوظ می داند.

این آتش بس همچون آتش بس های پیشین همه گروه های مسلح فعال در سوریه غیر از داعش و جبهه النصره که اینک نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داده، در بر می گیرد.

به گفته وزیر خارجه امریکا در صورتی که این آتش‌بس یک هفته برقرار بماند، واشنگتن همکاری نظامی با نیروهای روسیه را به منظور هدف قرار دادن مواضع گروه‌های تروریستی داعش و جبهه فتح‌الشام آغاز می‌کند.

بنا بر اعلام نمایندۀ ویژه سازمان ملل در امور سوریه، بحران 5 سال اخیر در این کشور 400 هزار کشته برجای گذاشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس