یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شایعات مربوط به اقدام این جنبش برای تهیه سند سیاسی جدید را تکذیب کرد.

 به گزارش مشرق، «صلاح البردویل» ضمن تکذیب شایعات مربوط به اقدام حماس برای تهیه سند سیاسی جدید تاکید کرد که هدف از این شایعات، القا کردن این مطلب است که حماس دیدگاه سیاسی خود را تغییر داده است.

وی بر موضع حماس مبنی بر عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تاکید کرد و این در حالی است که برخی رسانه ها در گزارشی مدعی اقدام حماس برای تدوین سند سیاسی جدید جهت ارائه آن طی ماه های آینده و آمادگی برای انتخاب رهبران جدید، شدند.

بردویل در این باره اظهار داشت که در رابطه با این موضوع مبالغه شده است و هدف از آن نیز القای این مطلب است که حماس می خواهد از اصول خود دست بردارد در حالیکه این جنبش بر مواضع خود ثابت قدم است و این مواضع که با دیدگاه سیاسی آن مرتبط است هرگز تغییر نمی کند.

وی اظهار داشت: اسناد سیاسی بر طبق روال عادی «اسناد محرمانه» هستند که افشا نمی شوند بلکه در داخل جنبش مورد بررسی قرار می گیرد و آن چیزی که اعلام می شود برنامه هایی است که دیدگاه حماس درباره پرونده ها را نشان می دهد.

این رهبر حماس همچنین تصریح کرد که آنچه فاش شده است هیچ ارتباطی با انتخابات دفتر سیاسی حماس که قرار است اواخر سال جاری برگزار شود، ندارد و این انتخابات محرمانه باقی خواهد ماند و هیچ کس برنامه سیاسی خاصی را مطرح نمی کند و انتخاب رهبر جنبش حماس نیز از طریق معرفی نامزد صورت نمی گیرد بلکه شورای مشورتی فرد شایسته را انتخاب می کند.

وی اشاره کرد که حماس در هیچ سندی از اصول ملی خود دست برنمی دارد و این اصول نیز عبارت است از اینکه «سراسر فلسطین به طور کامل از آن ملت فلسطین است، هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و قدس پایتخت ملت فلسطین است».

بردویل همچنین بر موضع ثابت این جنبش درباره عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و حمایت از وحدت و همکاری با گروه های فلسطینی تاکید کرد.

پیش از این پایگاه «الخلیج آن لاین» در گزارشی مدعی شد که حماس یک سند جدید تدوین کرده است که شامل مواضع آن در خصوص موضوعات مربوط به قضیه فلسطین، نزاع با رژیم اشغالگر، رابطه با سازمان آزادی بخش فلسطین و بقیه گروه های فلسطینی و نیز نوع روابط با کشورهای عربی، اسلامی و خارجی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس