کد خبر 631619
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۶

روزنامه اسپانیایی ال پاییس در گزارشی اعلام کرد: یک گروه از کلاه سبزهای اسپانیایی درشمال عراق مستقر هستند تا به کماندوهای ویژه بغداد در نبرد با داعش درموصل آموزش دهند.

به گزارش مشرق، ال پاییس روز پنجشنبه گزارشی از فعالیت آموزشی نظامیان اسپانیایی درعراق منتشر کرده و ضمن اشاره به حضور اسپانیایی ها دراین کشور درچارچوب ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش درسوریه وعراق، ادعا کرد که موفقیت نظامیان اسپانیایی درماموریت خود سبب شده است ارتش عراق درمقابله با تروریست های داعش هربار نتیجه بهتری بگیرد.
 
براین اساس، درحالی که بازپس گیری'فلوجه' از دست داعش درماه ژوئن، 36 روزبه طول انجامیده بود، فتح مجدد میدان نفتی' قیاره' از دست داعشی ها به دست نیروهای عراق درماه آگوست فقط دو روز به طول انجامیده که این مهم نشان دهنده بهبود آموزش ارتش عراق می باشد.
 
دراین گزارش همچنین به سختی های پیش روی نظامیان اسپانیایی و نظامیان خارجی مستقر درعراق اشاره دارد. بر این اساس، نظامیان خارجی، به جز آمریکایی ها، حق تردد زمینی درعراق ندارند و هرگونه جابجایی آنها باید با بالگرد و آن هم در شب صورت بگیرد.
خبرنگار ال پائیس تصریح کرده است این سیاست دولت عراق است تا مردم این کشور، نظامیان خارجی که برای کمک به آنها آمده اند را نبینند.
 
درادامه آمده است ماموریت مهم پیش روی ارتش عراق، باز پس گیری شهر موصل از دست تروریست های داعش در ماه های باقی مانده از سالجاری می باشد و نظامیان اسپانیایی دراین راستا عراقی ها را به خوبی آموزش داده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    مام باید بریم لیبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس