کد خبر 626495
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

پیشنهاد آقای ظریف برای دریافت نامه آرامش‌بخش نماینگر این رفتار دوگانه و مانع تراشی آمریکا در قبال برجام است.

 به گزارش مشرق، ایران با چینی‌ها برای ادامه همکاری در اجرای طرح ازدیاد برداشت نفت میدان مسجد سلیمان به توافق رسید ؛

 .. روزنامه فایننشال تایمز با تاکید برادامه کارشکنی آمریکا در مسیر اجرای برجام : بانک های خارجی بدون ضمانت های لازم از سوی آمریکا قادر به سرمایه گذاری در ایران نیستند.؛

 .. آمریکا به بهانه ارسال موشک به یمن تحریم جدیدی علیه ایران را بررسی می­ کند ؛

.. حذف دلار از مبادلات ایران و کره جنوبی در قالب اجرای برجام ؛

 .. ظریف در شیلی: آمادگی داریم از اوفک، نامه آرامش‌بخش دریافت کنیم. ؛

 .. کمالوندی: ۴۰ نوع رادیودارو در کشور تولید می‌شود که از اواخر سال گذشته فرایند صادرات آن به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی آغاز شده است ؛

...............................................................

تحلیل و جمع‌بندی مهم‌ترین اظهارات و اقدامات مقامات جمهوری اسلامی ایران، آمریکا، اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از برجام؛« همکاری نفتی چین با ایران ، حذف دلار از مبادلات ایران و کره جنوبی ، بررسی تحریم جدید آمریکا علیه ایران ، نشست بررسی آثار و پیامدهای برجام با حضور معاون وزیرامورخارجه ، آمادگی ایران برای دریافت نامه آرامش‌بخش و تولید 40 نوع رادیو دارو در سازمان انرژی اتمی کشور » از جمله مهم ترین موضوعاتی هستند که در بازه زمانی 02/ 06/ 95 تا 08/ 06/ 95 در خصوص برجام رسانه ­ای شدند.

«تولید 40 نوع رادیو دارو در سازمان انرژی اتمی کشور» دیگر خبر مهم برجامی این هفته بود که به مناسبت هفته دولت و دستاوردهای دولت اعلام شد. بر این اساس سخنگوی سازمان انرژی اتمی در تشریح اقدامات سازمان متبوع خود به مناسبت هفته دولت در مصاحبه با رسانه­ ها اعلام کرد:40 نوع رادیو دارو در کشور تولید می‌شود که از اواخر سال گذشته فرایند صادرات آن به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی آغاز شده است. ۷ پروژه ملی با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه نیروگاه هسته‌ای، پسمانداری، ایمنی هسته‌ای، رادیو داروها، رآکتور و آب به اتمام رسید و حداقل ۹ پروژه تحقیقاتی با همکاری آژانس در دست اجراست.. در حوزه فنی زیاده خواهی از طرف آمریکایی‌ها را داریم اما در موضوع برجام، ما ذره‌ای امتیاز نمی‌دهیم.

این خبر بیانگر این نکته است که؛

اولا : فعالیت­ های هسته ­ای صلح آمیز ایران با وجود پذیرش برجام برخلاف تبلیغات سوء پیشین ، در چارچوب برنامه ­ریزی شده تداوم دارد..

ثانیا: این تداوم فعالیت ­های هسته­ ای با وجود فشارهای آمریکا بدون کوچکترین عقب نشینی ، در چارچوب منافع ملی ادامه می ­یابد..

این دونکته ارزشمند و امیدآفرین است.

« بررسی تحریم جدید آمریکا علیه ایران » آخرین خبر و چه بسا مهم ترین خبرِ حوزه برجامی این هفته بود . به گزارش خبرگزاری­ ها الیزابت ترودو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به بهانه اظهار نظر درباره اوضاع یمن اعلام کرد: آمریکا به خاطر سوءظن به ایران برای ارسال موشک به شورشیان یمن، بسته جدیدی از تحریم­ ها بر علیه تهران را مورد بررسی قرار می ­دهد.. .. در حقیقت دولت آمریکا با استناد به دلایل غیرکافی و مستند و تنها به خاطر سوء ظن در صدد تحریم­ های جدید بر ضد ایران است. به دیگر سخن اینگونه هست که نظام وارونه و ظالمانه بین­ الملل یعنی قدرت­ های بزرگتر با سوءاستفاده از مناسبات بین المللی درصدد در تنگنا قرار دادن سایر دولت ­ها به ویژه دولت ­های مستقل و آزاده برمی ­آیند و این هم نمونه ­ای از این مناسبات ظالمانه بین المللی ..! ثانیا رفتار دو گانه آمریکا در قبال ِ برجام ( تعهد ظاهری و لفظی به برجام و کارشکنی عملی در برجام) امری است کاملا آشکار و بدیهی که هر چه زمان می­ گذرد با انتقادِ مقامات مختلف ایرانی و حتی اروپایی مواجه می ­شود.(اتفاقا پیشنهاد آقای ظریف برای دریافت نامه آرامش‌بخش نماینگر این رفتار دوگانه و مانع تراشی آمریکا در قبال برجام است.) حال این خبر را بگذارید در کنارِ خبرِ هفته قبل که برد شرمن، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از تلاش لابی ضد ایرانی برای سرپا نگه داشتن ساختار تحریم­ ها خبر داد.و این یعنی تعلیق بخشِ اقتصادی برجام در پی کارشکنی ­های آمریکا! مجموع اخبار و مطالب یاد شده در بالا تاییدی است بر:تداوم بدعهدی آمریکایی ­ها یعنی دشمنیِ آمریکا با ملت ایران و تلاش برای نشان دادن این دشمنی با هر فرصتی که بدست بیاورد..

 تداوم کارشکنی های آمریکا در مسیر اجرای برجام
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس