استاندار قزوین با بیان اینکه ملت ایران به شهادت عشق می‌ورزند، تصریح کرد: امروز دشمن از فهم راز و رمز دفاع مقدس، روحیه و اعتقاد مردم و جوانان این مرز و بوم عاجز مانده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، فریدون همتی استاندار قزوین در مراسم یادواره شهید قدرت‌الله چگینی که در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، با اشاره به شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: ان‌شاءالله به برکت وجود ائمه اطهار(ع) خداوند توفیق دهد که ایران کشوری منحصر به فرد  در جهان باشد.

وی افزود: شاید حکمت الهی هم این است که راه و سیره اهل بیت(ع) در سرزمین ایران اسلامی پیاده و از اینجا به همه دنیا صادر شود.

استاندار قزوین گفت: بنا به پیام قرآن و آنچه خدای متعال فرموده‌ شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند و ما باید انجام وظیفه کنیم و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

همتی تصریح کرد: آنچه این کشور را شکل می‌دهد و در مسیر آرمان‌ها پیش می‌برد این است که هر کدام از ما وظیفه‌ای را که داریم به درستی انجام دهیم و باید باری را از دوش جامعه برداریم، اگر همه ما توفیق انجام وظیفه پیدا کرده و در این مسیر نیت خالصانه داشته باشیم و با هدف قرب الهی حرکت کنیم قطع‌ یقین شهدا از ما راضی خواهند بود.

وی تأکید کرد: کار سخت و سنگین را شهدا انجام داده‌اند و ما در شرایط امروز کافی است آنچه می‌گوییم و انجام می‌دهیم در راستای تقویت نظام و خشنودی شهدا باشد، درواقع باید از آغاز کار چنین روحیه و تفکری را در وجود خود ایجاد کنیم چراکه به کار ما برکت می‌دهد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: وقتی در احوال شهدا به ویژه شهید چگینی مرور می‌کنیم می‌بینیم که ایشان شخصیت فرهنگی بسیار برجسته‌ای داشتند و یکی از گزینه‌های شهید رجایی رئیس جمهور وقت برای وزارت آموزش و پرورش بودند و این نشان از توانمندی‌های این شهید بزرگوار دارد.

این مسئول اضافه کرد: انسان وقتی به مرحله‌ای از خلوص برسد خداوند اجر کار او را شهادت قرار می‌دهد و امیدواریم همه ما در زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش کرده و در این مسیر خالصانه قدم برداریم.

همتی عظمت شهدای ایران اسلامی را رازی دانست که قدرت بشری در شناخت آن عاجز مانده است و ادامه داد: در دنیا جنگ‌های مختلفی به وجود آمده و افراد زیادی قربانی این جنگ‌ها بوده‌اند اما آنچه در مسیر دفاع مقدس ایران اسلامی بوده رابطه‌ای بین انسان و خداوند است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به شهادت عشق می‌ورزند، تصریح کرد: دفاع مقدس یک تکلیف الهی و فداکاری بین انسان و خداوند است که امروز دشمن از فهم راز و رمز دفاع مقدس، روحیه و اعتقاد مردم و جوانان این مرز و بوم عاجز مانده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس